Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich stosowania - przeczytaj naszą politykę prywatności.

Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zapoznaj się z polityką prywatnościZamknij

Przejdź do komentarzy

Aktualności

« Wstecz

„Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz”

10 kwietnia startuje trzecia odsłona kampanii informacyjno-edukacyjnej „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz". Poprzez ulotki, plakaty, a także spoty emitowane m.in. w pojazdach komunikacji miejskiej, mieszkańcy i turyści dowiedzą się jak rozpoznać licencjonowaną taksówkę.

Wszystkie licencjonowane warszawskie taksówki muszą posiadać: lampę na dachu z napisem „TAXI", na przedniej szybie pojazdu obowiązkowo powinna znajdować się tabliczka zawierająca hologram wraz z numerem licencji warszawskiego taksówkarza oraz numerem rejestracyjnym samochodu, na przednich drzwiach powinien znajdować się żółto-czerwony pas z wyraźnym, pięciocyfrowym numerem bocznym oraz herb Warszawy, we wnętrzu pojazdu w widocznym miejscu musi znajdować się specjalny identyfikator opatrzony hologramem, zdjęciem kierowcy oraz opisany jego imieniem i nazwiskiem, taksometr wskazujący aktualną taryfę i opłatę, w lewym górnym rogu szyby tylniej, prawych drzwi pojazdu powinna znajdować się tabliczka zawierająca szczegółowy wyciąg z taryfy, jak również informację o możliwości kierowania skarg.
 
Taksówkarz, po wykonaniu usługi zobowiązany jest wydać paragon fiskalny zawierający m.in. nr boczny i nr rejestracyjny taksówki.
 
W przypadku podejrzenia, że usługa została wykonana niewłaściwie pasażer może złożyć skargę do Urzędu m.st. Warszawy lub zgłosić ten fakt za pośrednictwem portalu Warszawa 19 115. Materiały informacyjne, w tym ulotki w języku polskim, angielskim i rosyjskim będą dystrybuowane na dworcach autobusowych, kolejowych, a także na Lotnisku Chopina i w punktach Stołecznego Biura Turystyki. Ponadto ulotki i plakaty, pojawią się w warszawskich Urzędach Skarbowych, w dzielnicowych Wydziałach Obsługi Mieszkańców, w punktach obsług pasażerów ZTM, w stołecznych teatrach i muzeach, miejskich ośrodkach zdrowia, a także trafią do organizacji pozarządowych działających na rzecz seniorów. Spoty informacyjne emitowane będą m.in. w pojazdach komunikacji miejskiej, w dzielnicowych WOM-ach, a także na Lotnisku Chopina.

 


Tu możesz zgłosić nam swoje pomysły i sugestie

Złóż wniosek / zgłoś uwagi
 
         Projekt „Utworzenie Centrum Komunikacji
              z Mieszkańcami w m.st. Warszawie"

Kontakt 24/7

Aby skontaktować się z nami telefonicznie bądź wysłać fax wybierz numer 19115. Niektórzy operatorzy sieci komórkowych mogą mieć indywidualne warunki dotyczące obsługi pięciocyfrowych numerów specjalnych jakim jest nasz nr 19 115. W razie problemów prosimy o kontakt ze swoim operatorem sieci komórkowej. Telefon / Fax 19115 *

Aby zgłosić awarię / interwencję za pośrednictwem strony WWW wypełnij formularz) Portal Samoobsługowy WWW

Aplikacja mobilna umożliwiająca kontakt za pośrednictwem urządzeń mobilnych dla platform Android, IOS, Windows Phone Mobile Aplikacja mobilna

Wyślij do Nas E-mail E-mail

Nasi konsultanci są do dyspozycji on-line na chacie. Czat

 Warszawski System Powiadomień

Tłumacz języka migowego

koszt połączenia z nr 19115 zgodnie z taryfą operatora
osoby dzwoniącej

WSP

Aplikacja mobilna

Pobierz aplikację na Androida                

Wypełnij wniosek 500+

Zarezerwuj wizytę w urzędzie

Rządowa strona dla obywateli

Nieskradzione.pl