- Baza wiedzy
-
/
Sprawy obywatelskie
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Nadanie numeru PESEL
Nadanie numeru PESEL
null Nadanie numeru PESEL osobie obowiązanej na podstawie odrębnych przepisów do posiadania numeru PESEL
AO/01/08/K
|
Zaktualizowano: 2022-09-30 15:22
|
|
|
|
Krok po kroku
- Pobierz, wypełnij i wydrukuj druk „Wniosek o nadanie numeru PESEL”.
- Pamiętaj o:
- dokumencie potwierdzającym tożsamość i obywatelstwo,
- dokumentach potwierdzających dane zawarte w pkt 3-5 wniosku,
- pisemnym pełnomocnictwie, jeżeli chcesz złożyć wniosek o nadanie numeru PESEL przez pełnomocnika.
- Złóż wniosek w Delegaturze Biura Administracji i Spraw Obywatelskich, w dowolnym urzędzie dzielnicy.
- Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie poprzez System rezerwacji wizyt m.st. Warszawy (kliknij w link rezerwacje.um.warszawa.pl). Pamiętaj, że zarezerwowanie jednego terminu wizyty upoważnia Cię do załatwienia tylko jednej sprawy tj. złożenia jednego wniosku o nadanie numeru PESEL.
- Po zakończeniu procedury otrzymasz zawiadomienie o nadaniu numeru PESEL w formie wskazanej we wniosku.
Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony i podpisany „Wniosek o nadanie numeru PESEL”.
- Dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo.
- Dokument potwierdzający dane wskazane w pkt 3-5 wniosku.
- W przypadku składania wniosku o nadanie numeru PESEL przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do złożenia wniosku o nadanie nr PESEL,
- dowód osobisty pełnomocnika lub ważny paszport.
Opłaty
- Nie pobiera się opłat za nadanie numeru PESEL.
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba wnioskująca o nadanie numeru PESEL działa przez pełnomocnika).
- Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy: Urząd m.st. Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika, nr: 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 lub bezpośrednio w kasie urzędu dzielnicy.
- Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Miejsce złożenia i odbioru
Termin odpowiedzi
Bez zbędnej zwłoki.
Tryb odwoławczy
Brak – czynność materialno-techniczna.
Uwagi
- Wniosek składa się w formie pisemnej.
- Wniosek o nadanie numeru PESEL musi zawierać wskazanie podstawy prawnej która go obliguje do uzyskania numeru PESEL oraz dokumentację potwierdzającą dane zawarte we wniosku.
- Jeżeli wniosek nie spełnia wymogów, wnioskodawca jest wzywany do usunięcia braków w terminie 7 dni z pouczeniem, że ich nieusunięcie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
- Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.