Odszkodowania
null Odszkodowania za drogi publiczne przejęte w wyniku podziału nieruchomości - I etap - rokowania
BM/04/04/K
|
Zaktualizowano: 2023-11-17 12:36
|
|
|
|
Krok po kroku
- Pobierz, wypełnij i wydrukuj wniosek: PDF lub DOC.
- Dołącz ostateczną decyzję zatwierdzającą projekt podziału nieruchomości, w wyniku którego wydzielona została działka gruntu z przeznaczeniem pod drogę publiczną, mapę z projektowanym podziałem, na podstawie, której przedmiotowy grunt został wydzielony pod drogę publiczną, odpis księgi wieczystej potwierdzający prawo własności/użytkowania wieczystego nieruchomości na dzień kiedy stała się ostateczna decyzja o podziale, kopia wniosku o podział nieruchomości (jeżeli wnioskodawca nim dysponuje). Jeżeli prawo własności/użytkowania wieczystego nieruchomości na dzień, kiedy stała się ostateczna decyzja o podziale, przysługiwało małżonkom na zasadach wspólności majątkowej małżeńskiej, wniosek podpisują oboje małżonkowie. Skompletuj dodatkowe dokumenty w przypadku udzielenia pełnomocnictwa oraz w przypadku, gdy wnioskodawcą nie jest osoba fizyczna, a także w przypadku, gdy wnioskodawca jest spadkobiercą osoby posiadającej prawo własności/użytkowania wieczystego nieruchomości na dzień kiedy stała się ostateczna decyzja o podziale. Pamiętaj aby dokumenty te złożyć w oryginale.
- Złóż wniosek wraz z załączonymi dokumentami w siedzibie Urzędu m.st. Warszawy osobiście lub korespondencyjnie organowi właściwemu do jego rozpatrzenia (patrz: Miejsce złożenia i odbioru). Możesz zarezerwować wizytę w Urzędzie.
- Po sprawdzeniu wniosku, organ wyznaczy termin negocjacji ustalających wysokość odszkodowania za nieruchomości.
- W przypadku braku uzgodnienia wysokości odszkodowania, złóż protokół z rokowań wraz z podaniem o wypłatę odszkodowania do Wydziału Wywłaszczeń i Odszkodowań Biura Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy.
Wymagane Dokumenty
- Wniosek o odszkodowanie za działki gruntu przejęte pod drogi publiczne w wyniku podziału nieruchomości dokonanego na wniosek jej właściciela lub użytkownika wieczystego: PDF lub DOC.
- Odpis z KW potwierdzający prawo własności/użytkowania wieczystego nieruchomości na dzień kiedy stała się ostateczna decyzja o podziale.
- Ostateczna decyzja zatwierdzająca projekt podziału.
- Mapa z projektowanym podziałem, na podstawie której przedmiotowy grunt został wydzielony pod drogę publiczną.
- Postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia praw do spadku lub notarialny akt poświadczenia dziedziczenia (konieczne w przypadku, gdy z wnioskiem występują spadkobiercy osoby posiadającej prawo własności/użytkowania wieczystego nieruchomości na dzień ostateczności decyzji o podziale).
- Pełnomocnictwo w przypadku osoby reprezentującej.
Opłaty
Brak opłaty za złożenie wniosku.
Miejsce złożenia i odbioru
- Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy, ul. T. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa (osobiście) .
Korespondencyjnie: Urząd m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa. - Wydział Obsługi Mieszkańców - Możesz zarezerwować wizytę w Urzędzie.
Termin odpowiedzi
Do 3 miesięcy od daty złożenia kompletu dokumentów. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z Kpa nie mają zastosowania.
Tryb odwoławczy
Brak.
Uwagi
W trakcie postępowania może zaistnieć konieczność przedłożenia dodatkowej dokumentacji.