Postępowanie w sytuacjach zagrożeń

null Sprawy urzędowe

Zasady obsługi klientów Urzędu m.st. Warszawy

Od 16 maja 2022 r. zostały zniesione ograniczenia obsługi klientów Urzędu m.st. Warszawy (w tym urzędów dzielnic), które były wprowadzone w związku z zagrożeniem koronawirusem SARS-COV-2.

Urząd Stanu Cywilnego 

Od 16 maja br. bezpośrednia obsługa klientów będzie świadczona łącznie w 11 lokalizacjach Urzędu Stanu Cywilnego m.st. Warszawy (nie obowiązuje rejonizacja):

  • Falęcka 10 (Mokotów)

  • Grochowska 274 (Praga-Południe)

  • ks. I. Kłopotowskiego 1/3 (Praga-Północ)

  • gen. W. Andersa 5 (Śródmieście)

  • L. Kondratowicza 20 (Targówek)

  • Czerwca 1976 r. nr 1 (Ursus)

  • Komisji Edukacji Narodowej 61 (Ursynów)

  • Włókiennicza 54 (Wawer)

  • S. Żeromskiego 29 (Bielany)

  • A. Pawińskiego 30 (Ochota) – otwarty od 1 grudnia 2022 r.

W lokalizacjach:

  • T. Chałubińskiego 8 (Sekcja Obrotu Zagranicznego) – przyjmowane są wnioski dot. wpisania zagranicznych aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego,

  • M. Flisa 6 (Wydział Archiwalnych Ksiąg Stanu Cywilnego) – można załatwić m.in. sprawy związane z dokonywaniem zmian w aktach stanu cywilnego na podstawie decyzji, protokołów, oświadczeń i orzeczeń sądowych.

Sprawy dotyczące zmiany imion i nazwisk można załatwić wyłącznie w siedzibie przy ul. Andersa 5.

Załatw sprawę w urzędzie bez wychodzenia z domu

Wiele spraw urzędowych można załatwić elektronicznie, za pośrednictwem tzw. profilu zaufanego (epuap.gov.pl - otwarcie w nowym oknie). Dokumenty elektroniczne podpisane profilem zaufanym mają moc dokumentu urzędowego. Można więc tą drogą składać oficjalne pisma i wnioski do urzędu. 

Wnioski o udzielenie pomocy finansowej z zakresu świadczeń rodzinnych, m.in.: świadczenie wychowawcze (500+), świadczenie „Dobry start” (300+), zasiłek rodzinny, zasiłek pielęgnacyjny, fundusz alimentacyjny można składać za pośrednictwem portalu empatia (otwarcie w nowym oknie).

Co ważne, jeśli na etapie składania wniosku wybierzemy elektroniczny sposób komunikacji, to cała procedura (np. decyzje, wezwania) zostanie przeprowadzona w ten sposób, bez konieczności osobistych wizyt w urzędzie czy odbioru pism na poczcie. Do złożenia wniosku wystarczy profil zaufany – informacje, w jaki sposób go założyć znajdują się na stronie (otwarcie w nowym oknie).

Centrum Obsługi Podatnika

  1. Obsługa klienta prowadzona jest we wszystkich sprawach realizowanych przez Centrum Obsługi Podatnika w siedzibie COP przy ul. Obozowej 57 po uprzednim umówieniu wizyty na stronie https://rezerwacje.um.warszawa.pl/ (otwarcie w nowym oknie), a także bezpośrednio w urzędzie bez konieczności umawiania wizyty.

Obsługa telefoniczna prowadzona jest przez Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 pod numerem 19115.

  1. Składanie różnych pism i wniosków w sprawach podatkowych możliwe jest w Wydziale Obsługi Mieszkańców w dowolnej Dzielnicy lub w siedzibie Centrum Obsługi Podatnika, ul. Obozowa 57.

  2. Korespondencję mogą Państwo przesyłać do Centrum Obsługi Podatnika drogą elektroniczną na adres mailowy Sekretariat.COP@um.warszawa.pl  lub  przez E-PUAP

  3. Formularze podatkowe oraz informacje dostępne są na stronach Urzędu m.st. Warszawy:

Kreatory i formularze podatkowe do samodzielnego wypełnienia dostępne są na stronie (otwarcie w nowym oknie)

 

Decyzje o wysokości podatku od nieruchomości

Zobowiązanie podatkowe powstaje z dniem doręczenia decyzji ustalającej wysokość podatku i jest płatne po jej otrzymaniu w terminach określonych w decyzji.

W przypadku chęci otrzymywania z Centrum Obsługi Podatnika Urzędu m.st. Warszawy korespondencji, w tym decyzji ustalających wysokość zobowiązania podatkowego, za pośrednictwem platformy EPUAP, należy złożyć wniosek opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym na skrytkę EPUAP Urzędu m.st. Warszawy (link do formularza ogólnego: http://epuap.gov.pl (otwarcie w nowym oknie) lub w wersji papierowej na adres Centrum Obsługi Podatnika, ul. Obozowa 57, 01-161 Warszawa, adres do korespondencji: Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.

Korzystaj z usług Warszawa 19115 czynnego non-stop

Do dyspozycji mieszkańców jest również całodobowe Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, gdzie można m.in. zgłosić awarię lub interwencję służb miejskich. 

Usługi i informacje są dostępne na portalu warszawa19115.pl (otwarcie w nowym oknie), za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mobilnej oraz pod numerem telefonu 19115 czynnym całą dobę.

Każde zgłoszenie otrzymuje numer, dzięki któremu można sprawdzić, na jakim etapie znajduje się sprawa.

Szczegółowe adresy internetowe do załatwiania spraw urzędowych (otwarcie w nowym oknie)

Szczegółowe informacje o funkcjonowaniu urzędów będą dostępne na stronach dzielnic.

Punkty Paszportowe

Szczegółowe informacje dotyczące pracy Punktów Paszportowych w Warszawie sprawdź na stronie internetowej (otwarcie w nowym oknie).

Nie znalazłeś informacji?