Postępowanie w sytuacjach zagrożeń

Wstecz

Transport publiczny

Komunikacja w czasie epidemii

Od soboty 26 czerwca w pojazdach komunikacji publicznej obowiązuje 100% obłożenia. 

Nadal obowiązkowe jest zasłanianie nosa i ust maseczką.

Komunikacją miejską na szczepienia

Uruchomiliśmy dwie specjalne linie autobusowe, którymi można dojechać do punktów szczepień – 901 z Dworca Centralnego do stadionu Legii oraz 902, która łączy placówkę na Stadionie PGE Narodowym z najbliższą stacją metra.

Główny punkt szczepień przeciwko Covid-19 w lewobrzeżnej części Warszawy znajduje się na stadionie Legii.

Autobusy linii 901 obsługują trasę: DW. CENTRALNY – E. Plater – Świętokrzyska – Marszałkowska – Al. Jerozolimskie – Bracka – pl. Trzech Krzyży – Książęca – Rozbrat – Łazienkowska ROZBRAT – Łazienkowska – Rozbrat – Książęca – pl. Trzech Krzyży – Nowy Świat – Świętokrzyska – al. Jana Pawła II – DW. CENTRALNY.
Pojazdy podjeżdżają na przystanki w godzinach 7.30 – 18.40 co 15 minut.
Szczegółowe informacje o linii 901 oraz dojeździe po pozostałych stołecznych punktów szczepień znajdują się w komunikacie Warszawski Transport Publiczny zawiezie na szczepienia.

Największy punkt szczepień w Warszawie zlokalizowano na Stadionie PGE Narodowym. Można się do niego dostać od strony ul. Wybrzeże Szczecińskie przez bramę nr 5.

Autobusy linii 902 łączą stację metra Stadion Narodowy i kolejową Warszawa Stadion z wejściem do punktu. Pojazdy jeżdżą ulicami: Sokolą, Targową, al. Zieleniecką, przez rondo J. Waszyngtona i al. Józefa Poniatowskiego na Wybrzeże Szczecińskie. Do przystanku Metro Stadion Narodowy wracają ulicami Wybrzeże Szczecińskie i Sokolą.
Autobusy kursują od ok. godziny 7.00 do 20.00 z częstotliwością 15 minut.
Szczegółowe informacje o linii 902 są dostępne w komunikacie Punkt szczepień w innym miejscu. Zmiana trasy 902

Zawieś bilet komunikacji miejskiej – zasady

Pasażerowie, którzy zrezygnowali z podróży komunikacją publiczną mogą zawiesić bilet długookresowy przez internet.

Od 9 października 2020 r. można to robić trzy razy w roku.

Strona, na której można złożyć wniosek, jest dostępna jest pod adresem http://zawieswkm.wtp.waw.pl. Wystarczy podać numer karty, na której zakodowany jest bilet; można też pobrać potwierdzenie złożenia wniosku.

Zgodnie z regulaminem w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19, dopuszcza się możliwość zawieszenia ważności biletów długookresowych imiennych:

  1. biletu 30-dniowego i 90-dniowego, ważne w dowolnej strefie biletowej, także Bilety Metropolitalne;

  2.  biletu rocznego dla dzieci z rodzin posiadających 3 dzieci;

  3. biletu Seniora.


Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, będzie mógł natomiast przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny termin, także za pomocą strony internetowej, w dowolnie wybranym przez siebie terminie.

Biletu nie można zawiesić na mniej niż pięć kolejnych dni, więc termin zakończenia ważności biletu musi być dłuższy niż pięć dni.

Jak odwiesić bilet?

Odwieszenie ważności biletu na stronie internetowej nie powoduje automatycznego przekodowania zawieszonej liczby dni na inny termin. Taka operacja możliwa jest wyłącznie w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażera ZTM. Nie trzeba jednak przychodzić do POP od razu – można to zrobić w wybranym przez siebie momencie.

Można też zwrócić kupiony bilet i otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności według zasad określonych w Taryfie Przewozowej.

ZTM

Od 1 lutego wróciły „ciepłe guziki” i przystanki „na żądanie”

Od początku kursowania 1 lutego przywrócono funkcjonowanie „ciepłych guzików” oraz przystanków „na żądanie”.

Działanie Punktów Obsługi Pasażerów

W Punktach Obsługi Pasażera ZTM można załatwić sprawy związane z wydawaniem abonamentów mieszkańca (wyrobienie abonamentu mieszkańca uprawniającego do parkowania w pobliżu miejsca zamieszkania, dokonanie opłaty za wydanie abonamentu gotówką lub kartą). Można też złożyć reklamacje (w formie pisemnej) dotyczące opłat dodatkowych za brak opłaty parkingowej (reklamacje są następnie przekazywane do rozpatrzenia przez ZDM).

W Punkcie Obsługi Pasażera nie ma możliwości dokonania opłaty skarbowej w przypadku czynności związanych z wyrobieniem abonamentu na podstawie pełnomocnictwa. Opłatę taką można dokonać np. poprzez przelew internetowy na nr konta : 54 1030 1508 0000 0005 5003 6045.

Godziny pracy POP-ów 

Bezpieczeństwo w komunikacji miejskiej

Nadal w komunikacji miejskiej należy zasłaniać maseczką nos i usta.


Nie znalazłeś informacji?