Postępowanie w sytuacjach zagrożeń

Wstecz

Szczepienia, zalecenia

Szczepienia – sprawdź, co musisz zrobić

Warszawskie Punkty Szczepień Powszechnych

W Warszawskich Punktach Szczepień Powszechnych mogą zaszczepić się osoby posiadające ważne skierowanie. E- skierowanie jest wystawiane przez Ministerstwo Zdrowia i ma je każdy uprawniony do zaszczepienia Pacjent. W sytuacjach, gdy skierowanie straci ważność po upływie trzech miesięcy i nie zostało z automatu przedłużone, wówczas nowe e-skierowanie może wystawić lekarz, który jest stale obecny w Warszawskich Punktach Szczepień Powszechnych.

Plenerowy Punkt Szczepień

Pałac Kultury i Nauki – przy wyjściu ze stacji Metro Centrum

Punkt czynny we wtorki, piątki, soboty i niedziele w godz. 8.00-18.00.

Weekendowe Punkty Szczepień

Skwer Hoovera (Krakowskie Przedmieście 60a) czynny od 6 listopada w godz. 10.00-16.00 w soboty i niedziele.

Szczegółowe informacje o punktach szczepień: warszawaszczepi.pl.

 

Ruszają szczepienia dawką przypominającą

Zgodnie z decyzją ministra zdrowia od 2 listopada rozpoczynają się szczepienia przeciw COVID-19 dawką przypominającą. Zaszczepić może się każda pełnoletnia osoba, która przyjęła drugą dawkę (lub jednodawkową szczepionkę) minimum 6 miesięcy temu. Szczepionkę można przyjąć w dowolnym punkcie szczepień, bez względu na to, gdzie mieszkamy i gdzie szczepiliśmy wcześniej.

Schemat szczepień dawką przypominającą

Zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia trzecią dawkę przypominającą mogą otrzymać wszystkie osoby, które ukończyły 18 lat i otrzymały pełny schemat szczepienia (dwie dawki) preparatami: Comirnaty (Pfizer-BioNTech), Spikevax (Moderna) lub Vaxzevria (AstraZeneca) lub jedną dawkę szczepionki COVID-19 Vaccine Janssen. Dawkę przypominającą stosuje się z zachowaniem co najmniej 6 miesięcy od daty ukończenia pełnego schematu szczepienia przeciw COVID-19.

Szczepienia dawką przypominającą będą wykonywane preparatami: Comirnaty (Pfizer-BioNTech) oraz  Spikevax (Moderna).

 

Trzecia dawka szczepionki dla osób po 50. roku życia

Od 24 września wszystkie osoby, które ukończyły 50 lat będą mogły otrzymać przypominającą szczepionkę marki Pfizer. Od początku września trzecią dawkę szczepienia przeciw koronawirusowi mogą już otrzymywać osoby m.in. leczone onkologicznie, po przeszczepach, z niedoborem odporności lub zakażone HIV.

Jeśli skończyłeś 50 lat, masz możliwość przyjęcia dodatkowej szczepionki marki Pfizer po 6 miesiącach od pełnego zaszczepienia. Przykładowo, jeśli otrzymałeś drugą dawkę 1 marca, Twoje skierowanie na dodatkową dawkę zostanie wystawione 1 września. W tym dniu otworzą się dla Ciebie wszystkie kanały rejestracji.

Obecnie trzecia przypominająca dawka szczepionki przeciw COVID-19 jest przeznaczona dla osób:

  • otrzymujących aktywne leczenie przeciwnowotworowe;

  • po przeszczepach narządowych przyjmującym leki immunosupresyjne lub terapie biologiczne;

  • po przeszczepie komórek macierzystych w ciągu ostatnich dwóch lat;

  • z umiarkowanymi lub ciężkimi zespołami pierwotnych niedoborów odporności;

  • z zakażeniem wirusem HIV;

  • leczonych aktualnie dużymi dawkami kortykosteroidów lub innymi lekami, które mogą hamować odpowiedź immunologiczną;

  • dializowanych przewlekle z powodu niewydolności nerek.

We wskazanych grupach z zaburzeniami odporności w odstępie nie mniej niż 28 dni po ukończeniu dwudawkowego schematu szczepienia przeciw COVID-19 dodatkową dawkę stosuje się:

  • u osób powyżej 18. roku życia należy stosować szczepionki mRNA, czyli Comirnaty Pfizer-BioNTech albo Spikevax Moderna,

  • u dzieci w wieku 12-17 lat należy stosować szczepionkę Comirnaty Pfizer-BioNTech.

Rejestracja powyższej grupy pacjentów trwa od 1 września 2021 r.

Więcej     

 

Ruszyły szczepienia w szkołach przeciw COVID-19

13.09.2021 w szkołach ruszyły szczepienia uczniów od 12 roku życia. W akcję mocno zaangażowały się także warszawskie placówki. Do tej pory w stolicy zaszczepiły się już ponad 72 tysiące dzieci w wieku od 12 do 18 lat, a do akcji szczepień w szkołach zgłosiło się kilka tysięcy uczniów.

W tym roku naukę zdalną zastąpiło nauczanie w trybie stacjonarnym. Tym bardziej istotne jest więc zaszczepienie jak największej liczby osób, w tym uczniów. Do akcji mogą zgłaszać się wszystkie warszawskie szkoły – publiczne i niepubliczne.

Szczepienia – w zależności od liczby chętnych – organizowane są na terenie samych szkół lub w punktach szczepień. Pilotażowo akcję prowadzono wcześniej na terenie Woli.

 

Szczepienie dzieci w wieku od 12 lat

Obecnie dzieci w wieku od 12 lat mogą być szczepione preparatem firmy Pfizer. Pierwsze szczepionki zostaną podane uczniom 7 czerwca. Na razie akcja będzie prowadzona w punktach szczepień, natomiast we wrześniu planowane jest uruchomienie szczepień w szkołach.

Na szczepienie przeciw Covid-19 mogą zapisać się również wszystkie osoby powyżej 16. roku życia.

 

Skorzystaj z formularza zgłoszeniowego

Osoby, które nie wypełnią formularza, będą mogły zarejestrować od dnia uruchomienia rejestracji. Do wyboru jest kilka metod zapisów. Można skorzystać z platformy internetowej e-Rejestracja, zadzwonić na infolinię 989, wysłać SMS o treści Szczepimy Się na numer 880 333 333 lub zapisać się – najlepiej telefonicznie – bezpośrednio w punkcie szczepień.

 

Warszawa rusza z akcją szczepień osób w kryzysie bezdomności

Z myślą o osobach dotkniętych kryzysem bezdomności miasto rozpoczyna szczepienia przeciw COVID-19 w noclegowni przy ul. Kaczorowej. Partnerami programu są stołeczna Straż Miejska oraz miejski punkt szczepień uruchomiony przez Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa- Wawer.

Więcej (otwarcie w nowym oknie)

 

Warszawa szuka wolontariuszy do punktów szczepień

14 maja zaczęły działać cztery warszawskie punkty szczepień powszechnych, gdzie mieszkańcy mogą otrzymać szczepionkę przeciw COVID-19. Warszawa prowadzi rekrutację wolontariuszy, którzy zaangażują się w organizację szczepień.

Osoby zaangażowane w wolontariat mają za zadanie m.in. udzielać informacji osobom zgłaszającym się na szczepienie, organizować kolejki do rejestracji i szczepień, pomagać przy wypełnianiu formularzy czy kierować do odpowiednich stanowisk szczepień. W każdym z punktów mogą pojawić się jeszcze dodatkowe zadania związane z organizacją przebiegu szczepień masowych, przy których będą pomagać wolontariusze.

Punkty działają, w godzinach 8.00-18.00, od poniedziałku do niedzieli – aby pomóc w ich funkcjonowaniu wystarczy być dyspozycyjnym przez kilka godzin w tygodniu. Wymogiem wobec osób zgłaszających się na wolontariat jest dobry stan zdrowia i gotowość do bycia zaszczepionym. Od wolontariuszy wymagane jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa epidemicznego.

Wolontariuszem w warszawskim punkcie szczepień powszechnych może zostać każdy, kto ukończył 18 r. życia. Nie trzeba być związanym z sektorem służby zdrowia. Wystarczy dyspozycyjność, zmysł organizacyjny i gotowość do pomocy.

Zgłoszenia na wolontariat (do konkretnego punktu) przyjmowane są przez Miejski Portal Wolontariatu www.ochotnicy.waw.pl (otwarcie w nowym oknie).

Wolontariusze są ubezpieczani oraz wyposażani w niezbędne środki ochrony osobistej. Dodatkowo otrzymują koszulki identyfikacyjne. Z każdym wolontariuszem jest podpisywane podpisane porozumienie o współpracy na podstawie którego zostanie wystawione zaświadczenie o wolontariacie (wraz z liczbą przepracowanych godzin). Osoby, które jeszcze się nie szczepiły, będą mogły jako wolontariusze otrzymać szczepionkę. Organizatorami wolontariatu są dzielnicowe Ośrodki Pomocy Społecznej, na terenie których znajdują się punkty szczepień powszechnych.

Więcej (otwarcie w nowym oknie)

 

Opóźnienia w dostawach szczepionek Johnson & Johnson

Jak przekazała Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych dostawy do Polski szczepionek firmy Johnson & Johnson będą mniejsze niż planowano. W związku z tym do punktu szczepień na stadionie Legii zamiast 3600 dawek tego preparatu trafi ich tylko 100. Z kolei punkt szczepień w Wawrze z zamówionych 2000 szczepionek firmy Johnson & Johnson, otrzyma również zaledwie 100 dawek.

Wszystkie osoby, które zarejestrowały się na szczepienia preparatem Johnson & Johnson w punktach szczepień na stadionie Legii i w Wawerskim Centrum Kultury otrzymają od miasta powiadomienia z propozycją nowego terminu szczepienia.

Rządowa agencja powiadomiła, że do warszawskich punktów szczepień powszechnych trafi ponad 5 tys. mniej dawek preparatu firmy Johnson & Johnson. Producent tej szczepionki zadeklarował uzupełnienie dostaw do końca maja. 

Miasto złożyło do Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych wniosek o ofertę na dostawy w czerwcu do warszawskich punktów szczepień powszechnych 300 tys. szczepionek firmy Pfizer oraz Johnson & Johnson.

 

Warszawski Transport Publiczny zawiezie na szczepienia

Do wszystkich punktów szczepień powszechnych można dotrzeć Warszawskim Transportem Miejskim.

W związku ze zmianą lokalizacji punktu szczepień na Stadionie Narodowym na wejście od strony bramy nr 1 znajdującej się w rejonie ronda Waszyngtona, od dnia 1 lipca 2021 r. (czwartek) do odwołania linia autobusowa 902 zostaje zawieszona.

Do hali sportowej OSiR Targówek przy ul. Ossowskiego 25 można dojechać liniami 120, 156, 160, 212, 269 i 527. Autobusy zatrzymują się na przystanku „DKS Targówek”. Niedaleko hali znajduje się również stacja II linii metra – Targówek Mieszkaniowy.

Do punktu szczepień w Białołęckim Ośrodek Sportu przy ul. Strumykowej 21 chętni, którzy chcą skorzystać ze szczepienia, dojadą do przystanku „Nowodwory” tramwajem linii 2 lub autobusami linii: 126, 186, 211, 509, 516 i 518.

Do Wawerskiego Centrum Kultury przy ul. Żegańskiej 1a, gdzie również znajduje się punkt szczepień powszechnych, można dojechać autobusami linii 115, 119 i 147 (przystanek „Wawer-Ratusz”). Dodatkowo można skorzystać z pociągów SKM linii S1 i Kolei Mazowieckich R7 wysiadając na stacji PKP Międzylesie.

Warszawa była gotowa uruchomić 13 punktów szczepień, jednak rząd zdecydował, że musimy ograniczyć ich liczbę do czterech. Planujemy szczepić w nich blisko 9 tys. osób dziennie, czyli ponad 60 tys. tygodniowo - pod warunkiem, że punkty otrzymają wystarczające ilości szczepionek. 

 

Zmiany w harmonogramie szczepień

Większa liczba punktów szczepień, poszerzenie kadry kwalifikującej i wykonującej szczepienia, więcej szczepionek – w II kwartale tego roku zmienia się Narodowy Program Szczepień.

Więcej punktów szczepień

Do tej pory szczepienia odbywały się m.in. w przychodniach podstawowej opieki zdrowotnej, stacjonarnych placówkach medycznych (np. Ambulatoryjnej Opiece Specjalistycznej), szpitalach rezerwowych i węzłowych, wyjazdowych zespołach szczepiących. W II kwartale poszerzy się lista miejsc, w których można będzie się zaszczepić. Szczepionkę będzie można przyjąć w:

  1. przychodniach POZ (i innych stacjonarnych placówkach medycznych),

  2. szpitalach rezerwowych, 

  3. szpitalach powiatowych (w każdym powiecie 1 szpital),

  4. punktach samorządowych (w każdym powiecie 1 punkt samorządowy),

  5. punktach drive thru, 

  6. zakładach pracy, aptekach.

Szczepienia będą się również odbywały w miejscach działalności samodzielnych ratowników medycznych i pielęgniarek.

Większa kadra osób szczepiących i prostsze zasady kwalifikacji

W II kwartale tego roku kwalifikować do szczepień będą nie tylko lekarze, ale również: stomatolodzy, felczerzy, pielęgniarki, położne, ratownicy medyczni, diagności, farmaceuci, fizjoterapeuci, asystenci medyczni oraz studenci ostatniego roku studiów medycznych.

Kto może szczepić?

Obecnie szczepionkę podają lekarze, stomatolodzy, położne, pielęgniarki, ratownicy medyczni oraz felczerzy. W II kwartale tego roku do tej grupy dołączą również diagności laboratoryjni, farmaceuci, fizjoterapeuci i studenci ostatniego roku studiów medycznych.

Uwaga! 

Zmieni się też sam proces kwalifikacji. Do tej pory pacjent musiał przejść badanie lekarskie i uzupełnić kwestionariusz. Od II kwartału podstawą kwalifikacji do szczepienia przeciw COVID-19 będzie kwestionariusz wstępnego wywiadu. Jeżeli pacjent wypełni kwestionariusz i oświadczy wszystko prawidłowo, zostanie dopuszczony do szczepienia. Jeżeli w kwestionariuszu coś wzbudzi wątpliwości, osoba wykonująca szczepienie skonsultuje się z lekarzem.

 

 

 

 

Więcej informacji: www.gov.pl/szczepimysię. Zobacz jak zarejestrować się na szczepienie!

 

Jak się zarejestrować

Zarejestrować można się za pomocą jednego z czterech kanałów:

  1. infolinia 989,

  2. e-rejestracja na http://pacjent.gov.pl (otwarcie w nowym oknie),

  3. skontaktuj się bezpośrednio z punktem szczepień (mapa i dane kontaktowe punktów szczepień - otwarcie w nowym oknie).

  4. przez SMS 664 908 556 o treści: SzczepimySie (link - otwarcie w nowym oknie)

 

Rejestracja przez infolinię

  1. Zarejestrować możesz się sam lub może zarejestrować cię ktoś bliski.

  2. Przed rozmową przygotuj swój numer PESEL.

  3. Zadzwoń na bezpłatny numer 989. Jeśli dzwonisz z zagranicy, wybierz numer +48 22 62 62 989.

  4. Postępuj zgodnie z nagranymi instrukcjami.

  5. Jeżeli rozpoczął się już Twój etap szczepień, wybierz 1.

  6. Podaj konsultantowi imię, nazwisko, PESEL i numer kontaktowy. Konsultant zaproponuje Ci najszybsze możliwe terminy w najbliższym punkcie szczepień i zapisze na wybrany termin.

  7. Jeśli podasz nr numer telefonu komórkowego (nie jest wymagany), to po rozmowie otrzymasz sms z terminem i miejscem szczepienia. W przeddzień szczepienia otrzymasz sms z przypomnieniem.

  8. Na drugą dawkę zostaniesz umówiony w punkcie szczepień od razu po podaniu pierwszej.

  9. Wszystkie informacje o szczepieniu znajdziesz na Twoim internetowym koncie pacjenta.

 

Rejestracja przez system e-rejestracji

  1. Wejdź na pacjent.gov.pl. Aby to zrobić, musisz posiadać profil zaufany.

  2. Potwierdź dane i zaakceptuj regulamin.

  3. System zaproponuje Ci pięć terminów szczepienia w punktach blisko Twojego adresu zamieszkania (podanego na koncie pacjenta).

  4. Jeśli żaden z podanych terminów Ci nie odpowiada lub chcesz wybrać inne miejsce szczepienia, skorzystaj z wyszukiwarki i wskaż dogodne miejsce i czas.

  5. Ustal punkt, godzinę i kliknij przycisk „Wybierz”.

  6. Po rezerwacji otrzymasz sms z terminem i miejscem szczepienia. W przeddzień szczepienia otrzymasz sms z przypomnieniem.

  7. Na drugą dawkę zostaniesz umówiony w punkcie szczepień od razu po podaniu pierwszej.

  8. Wszystkie informacje o szczepieniu znajdziesz na Twoim internetowym koncie pacjenta.

 

Rejestracja przez SMS

  1. Wyślij SMS na numer 664 908 556 o treści: SzczepimySie.

  2. System pokieruje Cię krok po kroku: najpierw zostaniesz poproszony o przekazanie numeru PESEL, a potem o przesłanie kodu pocztowego. 

  3. System zaproponuje Ci najbliższy termin na szczepienie w punkcie położonym blisko Twojego miejsca zamieszkania. 

  4. Jeśli ten termin nie będzie dla Ciebie dogodny, będziesz mógł wybrać inne daty. 

  5. Po zarejestrowaniu, na dobę przed szczepieniem otrzymasz SMS przypominającego o terminie i miejscu wizyty.

Ważne! Jeżeli w systemie rejestracji nie będzie wolnego terminu, do wszystkich osób, które wyślą SMS oddzwoni infolinia w chwili uruchomienia nowych terminów szczepień.

 

22 295 00 85 – ważny numer dla zapisanych na szczepienie

Narodowy Fundusz Zdrowia apeluje do seniorów o odbieranie połączeń przychodzących z numeru 22 295 00 85. Jest to numer automatyczny, który przekazuje informacje o tym, że szczepienie odbędzie się w innym punkcie, niż było to podane podczas rejestracji. Data i godzina pozostaje bez zmian.

Komunikat zaczyna się od zdania: "Tu Infolinia Narodowego Programu Szczepień. UWAGA, przekazujemy ważną informację…", po którym podana zostaje informacja na temat nowego adresu punktu szczepień. Adres odczytany zostanie dwukrotnie. Informacja zostanie przesłana także smsem na dzień przed planowanym szczepieniem.

22 295 00 85 to numer automatyczny, nie należy na niego oddzwaniać. Jeśli osoba zapisana na szczepienie nie odbierze połączenia dwukrotnie, będą do niej dzwonić konsultanci NFZ.

 

Mobilne punkty szczepień

W ramach realizacji strategii szczepień mobilnych, w punktach szczepień utworzonych w przychodniach nadzorowanych przez m.st. Warszawę (58 punktów), przewiduje się szczepienie dokonywane przez zespoły wyjazdowe w miejscu zamieszkania lub przebywania pacjenta, m.in. dla osób, które nie mogą samodzielnie dotrzeć na szczepienie (osoby niepełnosprawne i niesamodzielne). To rozwiązanie, ma zapewnić dostęp do szczepień na COVID-19 wszystkim osobom, które chcą się zaszczepić, ale z różnych powodów nie mogą dotrzeć samodzielnie do placówki medycznej.

Zespoły wyjazdowe będą przyjeżdżać do miejsca zamieszkania lub przebywania pacjenta i dokonywać szczepień na miejscu. Lekarz z zespołu wyjazdowego może również dokonać kwalifikacji do szczepień. Pacjent otrzyma dwie dawki szczepionki z kilkutygodniowym odstępem czasu, więc mobilny punkt szczepień odwiedzi go dwukrotnie.

Pacjent przed podaniem szczepionki zostanie zbadany przez lekarza. Specjalista przeprowadzi z pacjentem wywiad na temat stanu jego zdrowia. Pacjent wypełni też ankietę. Jeśli nie będzie żadnych przeciwwskazań, to pacjent zostanie zaszczepiony. Po szczepieniu będzie musiał odczekać 15-30 minut, by upewnić się, że nie wystąpiła żadna gwałtowna reakcja organizmu.

Umawiając się na szczepienie (infolinia 989 lub kontakt z wybranym punktem szczepień), należy zaznaczyć, że jesteś osobą niepełnosprawną lub niesamodzielną i chcesz skorzystać z mobilnego punktu szczepień.

 

Transport dla osób niesamodzielnych i z niepełnosprawnościami

Warszawa organizuje transport dla osób, które posiadają aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N stopniu lub odpowiednio I grupie z wyżej wymienionymi schorzeniami. Będziemy realizować przewozy transportem niespecjalistycznym i specjalistycznym. W przypadku przewozów pojazdami specjalistycznymi – uprawnioną jest osoba, która porusza się na wózku i nie jest w stanie korzystać z pojazdów osobowych. Usługa nie pełni funkcji transportu medycznego i w związku z tym nie jest świadczona dla osób wymagających przewozu w pozycji leżącej. Koordynacją przejazdu osób z niepełnosprawnościami do punktów szczepień zajmuje się Centrum Usług Społecznych „Społeczna Warszawa”. Przed realizacją usługi transportu wymagane będzie złożenie oświadczenia u kierowcy o posiadanym aktualnym orzeczeniu o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupie z wyżej wymienionymi schorzeniami. Powyższe oświadczenie będzie podstawą do zrealizowania usługi. Kierowca transportu osobowego będzie weryfikował dane na podstawie okazanego dowodu osobistego i dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

Od 25 stycznia osoby spełniające powyższe kryteria mogą umawiać transport pod specjalnym numerem telefonu: (22) 333-44-33 na hasło: „Wawa Taxi bez barier – szczepienia przeciwko Covid-19”. Transport należy umawiać z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem.

Transport dla niesamodzielnych seniorów 70+

Przypominamy, że we wszystkich dzielnicach miasta działają dzielnicowe zespoły „Warszawa Wspiera”, które składają się z pracowników urzędów dzielnic, ośrodków pomocy społecznej oraz lokalnych organizacji pozarządowych i ich wolontariuszy. W ramach swojej działalności pomogą i poinformują o najważniejszych zasadach dotyczących szczepień, punktów szczepień oraz możliwości pomocy. Transport dla osób powyżej 70. roku życia organizowany będzie dla osób, które mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu z miejsca zamieszkania do najbliższego punktu szczepień. Osoby niesamodzielne, niezamożne i samotne mogą skontaktować się w sprawie transportu z dzielnicowym zespołem „Warszawa Wspiera”. Pracownik dzielnicowego zespołu wsparcia zweryfikuje możliwości udzielenia pomocy w tym zakresie poprzez m.in współpracę z OPS i przekaże zlecenie np. straży pożarnej. 

Kontakt z Zespołami:

 

Dzielnica

Kontakt do Zespołu

Adres e-mail

Bemowo

22 48 71 300

bemowo.wsparcie@um.warszawa.pl

Białołęka

723 247 819

bialoleka.wsparcie@um.warszawa.pl

Bielany

22 443 47 03

bielany.wsparcie@um.warszawa.pl

Mokotów

22 443 67 71

mokotow.wsparcie@um.warszawa.pl

Ochota

22 578 35 40

ochota.wsparcie@um.warszawa.pl

Praga-Południe

22 44 35 228, 22 44 35 300

praga-poludnie.wsparcie@um.warszawa.pl

Praga-Północ

22 44 38 099

praga-polnoc.wsparcie@um.warszawa.pl

Rembertów

572 726 721

rembertow.wsparcie@um.warszawa.pl 

Śródmieście

22 277 41 73

srodmiescie.wsparcie@um.warszawa.pl

Targówek

22 32 55 487

targowek.wsparcie@um.warszawa.pl

Ursus

22 277 34 77

ursus.wsparcie@um.warszawa.pl

Ursynów

22 443 73 95

ursynow.wsparcie@um.warszawa.pl

Wawer

22 443 69 14

wawer.wsparcie@um.warszawa.pl

Wesoła

22 44 34 086

wesola.wsparcie@um.warszawa.pl

Wilanów

22 443 49 55, 22 443 49 58

wilanow.wsparcie@um.warszawa.pl

Włochy

22 44 34 498

wlochy.wsparcie@um.warszawa.pl

Wola

22 325 66 44

wola.wsparcie@um.warszawa.pl

Żoliborz

22 443 90 00

zoliborz.wsparcie@um.warszawa.pl

 

Gdzie się zaszczepić

W całej Polsce jest blisko 6 tys. punktów szczepień. Ich mapa i adresy znajdują się na stronie https://www.gov.pl/web/szczepimysie/mazowieckie (otwarcie w nowym oknie). Lista będzie na bieżąco aktualizowana.

Szczepienia będą dostępne między innymi w:

  • placówkach Podstawowej Opieki Zdrowotnej,

  • innych stacjonarnych placówkach medycznych (np. Ambulatoryjnej Opiece Specjalistycznej),

  • mobilnych zespołach szczepiących,

  • centrach szczepiennych w szpitalach rezerwowych.

W Warszawie ponad 40 punktów szczepień zostanie utworzonych w miejskich placówkach medycznych, w sumie w mieście powstanie ich blisko 300.

 

Punkty szczepień przeciwko SARS-CoV-2

Pobierz listę punktów szczepień przeciwko SARS-CoV-2 w miejskich podmiotach leczniczych wraz z numerami telefonów (otwarcie w nowym oknie)

Pobierz listę ogólnowarszawskich wyjazdowych punktów szczepień (otwarcie w nowym oknie)

 

Co po szczepieniu

Osoby, które zostały zaszczepione dwoma dawkami, otrzymają kod QR, który będzie pozwalał korzystać z uprawnień dla osób zaszczepionych.

 

Zawieszenie kursowania linii 902

W związku ze zmianą lokalizacji punktu szczepień na Stadionie Narodowym na wejście od strony bramy nr 1 znajdującej się w rejonie ronda Waszyngtona, od dnia 1 lipca 2021 r. (czwartek) do odwołania linia autobusowa 902 zostaje zawieszona.

Jak się zaszczepić przeciw COVID-19?

  1. Zaproszenie na szczepienie

Każdy dostanie e-zaproszenie na szczepienie, które będzie ważne przez 60 dni. Zaproszenia będą generowane automatycznie zgodnie z kolejnością szczepień (dla określonych grup wiekowych, zawodowych, itd.). Ponadto lekarze będą mogli wystawić dla pacjenta indywidualne e-skierowania (np. dla osoby nieposiadającej numeru PESEL czy dla osoby, która nie mogła poddać się szczepieniu w okresie ważności pierwszego e-skierowania).

  1. Umówienie na szczepienie

Żeby umówić się na wizytę, pacjent będzie mógł skorzystać ze specjalnej infolinii, umówić się elektronicznie poprzez swoje Internetowe Konto Pacjenta (dostępne na pacjent.gov.pl), za pośrednictwem placówki, w której wystawiono mu e-skierowanie lub bezpośrednio w punkcie szczepień.

  1. Skierowanie na szczepienie

Skierowanie na szczepienie może wystawić każdy lekarz. Umówienie się na szczepienie nie będzie wymagało posiadania numeru e-skierowania, wystarczające będzie podanie swoich danych osobowych. Po zarezerwowaniu wizyty pacjent otrzyma SMS z informacją o wybranym miejscu i terminie szczepienia. Będzie on od razu umawiany na dwie wizyty i także przed drugą dawką szczepionki będzie powiadamiany SMS-em.

  1. Szczepienie

Po zgłoszeniu do punktu szczepień, lekarz zbada pacjenta i oceni, czy nie ma przeciwskazań do szczepienia, a pacjent będzie musiał wypełnić specjalną ankietę z informacjami potrzebnymi do kwalifikacji do szczepień.

Szczepionka podawania jest w postaci zastrzyku w mięsień naramienny. Następnie pacjent zostanie poddany krótkiej obserwacji i po 21 dniach otrzyma kolejną dawkę szczepionki.

  1. Przygotowanie do szczepienia

Nie ma szczególnych zaleceń dotyczących przygotowania do szczepień. Można zaszczepić się w ciągu całego dnia, niezależnie od posiłków, ale najlepiej, gdy jesteśmy wypoczęci. Także po szczepieniu nie ma zalecenia, aby unikać określonych czynności, np. aktywności fizycznej. Decyzję podejmuje osoba, która została zaszczepiona, kierując się swoim samopoczuciem, stanem zdrowia.

  1. Po szczepieniu

Informacja o przebytym szczepieniu będzie wprowadzana do e-Kart Szczepień. Pacjent otrzyma też zaświadczenie o szczepieniu umożliwiające korzystanie z ułatwień. Zaświadczenia będą wydawane po zaszczepieniu pełnym cyklem szczepienia, tj. po zaszczepieniu drugą dawką szczepionki.

Więcej informacji

Warszawa pomaga powstańcom w szczepieniach

Stolica przygotowuje specjalne wsparcie dla powstańców warszawskich podczas szczepień przeciwko COVID-19. Powstańcy to osoby, które będą mogły skorzystać ze szczepień w pierwszej kolejności.

Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy postanowił, że każdy powstaniec otrzyma specjalną opiekę - pomoc wolontariusza i bezpłatny transport do miejskiego punktu szczepień. Natomiast do osób, które nie będą mogły samodzielnie udać się do wskazanej placówki, przyjedzie zespół medyczny, który wykona szczepienie w domu. Szczepienia będziemy organizowali w OPZ Mokotów, znanej Powstańcom Przychodni Lekarskiej dla Kombatantów przy ul. Litewskiej 11/13, finansowanej ze środków m.st. Warszawy.    

Powstańcy warszawscy rozumieją powagę sytuacji. Już teraz wielu deklaruje chęć skorzystania ze szczepień. Są wśród nich reprezentanci różnych organizacji i środowisk zrzeszających powstańców warszawskich, m.in. Zbigniew Galperyn - prezes Związku Powstańców Warszawskich, Leszek Żukowski, Wanda Traczyk-Stawska ze Związku Żołnierzy Armii Krajowej, Anna Bando - prezes Sprawiedliwych Wśród Narodów Świata, Janusz Maksymowicz ze Związku Kombatantów RP i Byłych Więźniów Politycznych, a także najstarszy powstaniec warszawski płk. Kazimierz Klimczak, który ukończył 107 rok życia.

Powołaliśmy już koordynatorkę ds. szczepień powstańców warszawskich, Agnieszkę Pawelec i uruchomiliśmy specjalny numer telefonu 726-290-189. Pod nim można uzyskać szczegółowe informacje dotyczące pomocy przygotowanej przez miasto.

Koronawirus – ważne numery telefonów

  • Infolinia ws. kwarantanny i zdrowia: tel. 22 25 00 115.

  • Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w m.st. Warszawie: e-mail: koronawirus@pssewawa.pl (tylko na potrzeby zgłoszeń osób do kwarantanny, nadzoru epidemiologicznego).

We współpracy z Urzędem m.st. Warszawy uruchomiono numer informacyjny, tel. 22 32 58 958 czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8-16 (numer nie przyjmuje zgłoszeń do kwarantanny, nadzoru epidemiologicznego, zgłoszeń interwencyjnych).

  • Wojewódzki Szpital Zakaźny w Warszawie, ul. Wolska 37, tel. 22 33 55 261; 22 33 55 265

  • Wojskowy Instytut Medyczny Centralnego Szpitala Klinicznego MON, ul Szaserów 128, tel. 665 707 774.

  • Centralny Szpital Kliniczny MSWiA, ul Wołoska 137, tel. 22 508 20 00.

  • Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił specjalną infolinię w zakresie informacji dla ludności o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem dostępną pod numerem 800 190 590 – czynna całą dobę.

Chcesz uzyskać odpowiedź online?

Zanim zadzwonisz lub napiszesz, sprawdź, czy nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie pod adresami:

Zachęcamy również do bieżącego śledzenia informacji zamieszczanych na stronach internetowych Ministerstwa Zdrowia (otwarcie w nowym oknie) oraz Głównego Inspektora Sanitarnego (otwarcie w nowym oknie).

Zasady kwarantanny i izolacji

Trwa 10 dni, a osoby jej poddane nie muszą przechodzić testów na koronawirusa. Dotyczy to osób, które nie mają objawów COVID-19, a zostały skierowane na kwarantannę, ponieważ miały kontakt z osobą zakażoną. Po 10 dniach kwarantanna zostanie automatycznie zakończona. Jeżeli w czasie jej trwania się pojawią objawy choroby, pacjent powinien skonsultować się z lekarzem, który podejmie decyzje dotyczące dalszego postępowania. Decyzję o skróceniu kwarantanny lub zwolnieniu z niej może podjąć także Sanepid.

Osoby skierowane do izolacji z rozpoznaniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 lub zachorowania na COVID-19 w ciągu 7 dni otrzymają wiadomość tekstową o konieczności skontaktowania się z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej w celu uzyskania informacji o czasie trwania izolacji domowej. Jej zakończenie nastąpi:

  • po 3 dniach bez gorączki oraz bez objawów infekcji ze strony układu oddechowego, ale nie wcześniej niż po 13 dniach od dnia wystąpienia objawów – w przypadku pacjenta z objawami klinicznymi,
  • po 10 dniach od daty uzyskania pierwszego dodatniego wyniku testu – w przypadku pacjenta bez objawów klinicznych, chyba że lekarz zdecyduje inaczej.

Nie ma konieczności ponownego wykonywania testu.

 

Automatycznie powiadamianie o nałożeniu kwarantanny

O nałożonej kwarantannie nie będzie już informować telefonicznie pracownik Sanepidu, tylko automat telefoniczny. Komunikat o objęciu kwarantanną będzie nadawany z numeru +48 22 25 71 145 to nowy numer. W przypadku pytań o COVID-19 albo wyjaśnienia statusu kwarantanny należy dzwonić pod numer +48 22 25 00 115. 

Osoby, które mają pozytywny wynik testu, miały bliski kontakt z osobą zakażoną, mogą zgłosić kwarantannę swoją lub w imieniu innych osób online (otwarcie w nowym oknie)

Domownicy osoby chorej nie muszą czekać na telefon z sanepidu. Ich kwarantanna będzie automatyczna – jeśli jeden domowników ma dodatki wynik testu, wszyscy powinni pozostać w domu przez 10 dni.

Szczegółowe informacje (otwarcie w nowym oknie)

Wjazd na Ukrainę

Ukraina ograniczyła wjazd na teren kraju dla cudzoziemców i bezpaństwowców (osób, które nie posiadają obywatelstwa żadnego kraju). Aby wjechać na Ukrainę polscy obywatele muszą okazać odpowiednie ubezpieczenie oraz negatywny wynik testu PCR w kierunku COVID-19, który musi zostać przeprowadzony w ciągu 72 godzin przed przekroczeniem ukraińskiej granicy.

Jeśli nie spełniasz tych warunków, nie będziesz mógł wjechać na Ukrainę.

Od wymogu posiadania ubezpieczenia oraz negatywnego wyniku testu obowiązuje lista wyjątków. Należą do nich cudzoziemcy i bezpaństwowcy, którzy:

  • na stałe mieszkają na Ukrainie;

  • nie ukończyli 12. roku życia;

  • posiadają status uchodźcy;

  • są uznani za osoby potrzebujące ochrony uzupełniającej;

  • są akredytowanymi na Ukrainie pracownikami misji dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz przedstawicielstw oficjalnych misji międzynarodowych organizacji lub członkami ich rodzin,

  • pracują jako kierowcy i członkowie załóg pojazdów towarowych, autobusów wykonujących przewozy regularne, nieregularne i wahadłowe, członkowie załóg lotniczych i morskich, statków rzecznych, członkowie załóg pociągów i lokomotyw i przekraczają granicę Ukrainy w związku z wykonywaniem zadań służbowych;

  • biorą udział w szkoleniach Sił Zbrojnych Ukrainy jako zawodowi żołnierze sił zbrojnych państw NATO i krajów członkowskich programu „Partnerstwo dla Pokoju”.

Powyższe ograniczenia obowiązują do 30 czerwca 2021 roku i mogą zostać przedłużone (w całości lub w części) o kolejny okres.

Zużyte rękawiczki i maseczki wyrzuć do zmieszanych

Zużyte środki ochronne stanowią zagrożenie rozprzestrzeniania się koronawirusa. Dlatego mieszkańcy, po użyciu jednorazowych rękawiczek i maseczek, powinni bezzwłocznie wyrzucić je do kosza na odpady zmieszane. 

Zdejmuj rękawice i maski ostrożnie. 

 

Zobacz jak prawidłowo nałożyć i zdjąć maseczkę 

 

 

Zobacz jak prawidłowo nałożyć i zdjąć rękawice

 

 

 


Nie znalazłeś informacji?