Warszawska Karta Miejska

null Duplikat Spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej (SWKM)

Krok po kroku

I. PRZEZ INTERNET 

  1. Załatw sprawę za pośrednictwem portalu e-POP ZTM Warszawa (wtp.waw.pl).

II. W URZĘDZIE 

  1. W przypadku zniszczenia lub utraty (np. kradzież, zagubienie) należy złożyć wniosek o wydanie kolejnej Spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej. Procedura wygląda tak samo jak w przypadku pierwszej SWKM.
  2. Jeżeli na karcie znajdował się ważny bilet, zgłoś się do Punktu Obsługi Pasażerów ZTM z dokumentem tożsamości w celu zablokowania karty.
  3. Następnie, wyrób nową SWKM, na którą zostanie dokonane przekodowanie niewykorzystanej części biletu. W przypadku, gdy w systemie brak jest informacji o dokonanym zakupie biletu (około 3 dni od dokonanego zakupu biletu) musisz pisemnie zwrócić się do ZTM w celu skorzystania z przysługującego prawa. 

Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie.

Wymagane dokumenty

W Punkcie Obsługi Pasażerów (POP) ZTM:

  1. Dokument tożsamości (do wglądu). Jest to podstawą do wydania SWKM.
  2. Aktualne zdjęcie w formacie legitymacyjnym o wymiarach 3,5 x 4,5 cm (wyłącznie gdy wyrabiana jest SWKM). Fotografię potrzebną do karty możesz też zrobić telefonem w Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM lub możesz skorzystać ze zdjęcia zapisanego w telefonie. Zdjęcie zostanie usunięte z systemu po wydaniu karty. 

W Wydziale Obsługi Mieszkańców (WOM):

  1. Wypełniony odpowiedni wniosek (wnioski są dostępne w WOM oraz poniżej w sekcji „Pliki do pobrania”).  

Opłaty

  1. Bezpłatnie: 
    1. w przypadku zmiany danych osobowych właściciela SWKM (wymagane jest okazanie poprzedniej SWKM);
    2. gdy karta uległa uszkodzeniu nie z winy pasażera; 
  2. 14 zł – za wyrobienie duplikatu SWKM, jeśli poprzednia karta została uszkodzona z winy pasażera, zagubiona lub skradziona.

Miejsce złożenia i odbioru

  1. Punkt Obsługi Pasażerów ZTM.
  2. Portal e-POP ZTM Warszawa (wtp.waw.pl).
  3. Wydział Obsługi Mieszkańców w dzielnicy (Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie).

W zależności od sposobu złożenia wniosku, SWKM można odebrać w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów lub jest ona wysyłana na adres wskazany przez wnioskodawcę  przy wykorzystaniu operatora Poczty Polskiej.

Jednostka odpowiedzialna

Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy
ul. Grochowska 316/320
03-839 Warszawa

www.wtp.waw.pl

Termin odpowiedzi

Do 30 dni.

Tryb odwoławczy

Brak.

Uwagi

  1. Jeżeli na poprzedniej karcie znajduje się ważny bilet, należy w pierwszej kolejności zgłosić zablokowanie karty w POP ZTM, a następnie wyrobić nową kartę i zgłosić się do Punktu Obsługi Pasażerów ZTM z wyrobioną kartą i drukiem zablokowania, w celu wgrania utraconego biletu.
  2. W przypadku gdy na poprzedniej SWKM był ważny e-hologram wgrywany w POP ZTM lub WOM, będzie on wgrany na nową kartę, zgodnie z datą ważności poprzedniego, po przedłożeniu odpowiedniego wniosku. Sprawdź jak wyrobić Kartę warszawianki/ Kartę warszawiaka lub Kartę młodej warszawianki/ Kartę młodego warszawiaka.
  3. Bilety roczne dla dzieci z rodzin z trójką dzieci w cenie 99 zł/szt. zakupić można tylko w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.
  4. Dodatkowe informacje znajdziesz na stronie www.wtp.waw.pl

Podstawa prawna

  1. Uchwała Nr XLVII/1139/2017 Rady m.st. Warszawy z dnia 6 kwietnia 2017 r. w sprawie opłat za usługi przewozowe środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie.

Nie znalazłeś informacji?