- Knowledge base
-
/
Kultura, turystyka i sport
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Dla turystów
null Konkurs Perełki Warszawy 2025
Stołeczne Biuro Turystyki ogłasza konkurs Perełki Warszawy. To plebiscyt na najciekawsze autorskie trasy spacerowe po stolicy. To idealna okazja, aby opowiedzieć o ulubionych zakątkach miasta i zainspirować mieszkańców oraz turystów do odkrywania Warszawy poza utartym szlakiem.
Zwycięskie trasy
Do piątej edycji konkursu zgłoszono ponad 90 propozycji tras. Jury wybrało dziesięciu finalistów, wśród których największe uznanie głosujących zdobyły:
1. miejsce: „Wszystkie odcienie zieleni” autorstwa Mileny Hochmut
2. miejsce: „Jak mieszkały elity międzywojnia – śladami willi Starego Żoliborza” Klary Tkacz
3. miejsce: „Warszawa w sercu, serce w Warszawie” Justyny Milewskiej.
Laureaci zostaną bohaterami specjalnych filmowych spacerów, które Stołeczne Biuro Turystyki przygotuje, aby inspirować warszawiaków i turystów do odkrywania stolicy.
Zielona i Błękitna Perełka
Oprócz nagród głównych Zarząd Zieleni m.st. Warszawy przyznał dodatkowe wyróżnienia:
-
„Zieloną Perełkę”, za wyjątkowe pokazanie przyrody w mieście, otrzymała trasa „Zielone hektary w sercu Warszawy” Norberta Bandurskiego
-
„Błękitną Perełkę”, wyróżniającą szlaki związane z wodą i nadrzeczną tożsamością Warszawy, przyznano za trasę „Przez mosty i brzegi do zielonej przystani” Wojciecha Langnera.
Nagrody
Finaliści otrzymali atrakcyjne nagrody ufundowane przez członków Warszawskiej Organizacji Turystycznej, m.in.: noclegi w renomowanych warszawskich hotelach, a także vouchery do restauracji, muzeów, wystaw interaktywnych oraz recitali chopinowskich.
Promocja zwycięskich tras
Trzy trasy z największą liczbą głosów są sfilmowane profesjonalnie i promowane przez miasto w oficjalnych kanałach komunikacyjnych – na stronie miasta, w mediach społecznościowych, a być może także w kampaniach turystycznych. To ogromna szansa na pokazanie swojej wizji Warszawy szerokiej publiczności.
Regulamin
Regulamin konkursu (PDF, 749 kB)
Więcej informacji