null ZDM - wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogi (infrastruktura naziemna, obiekty budowlane, umowy najmu)

Krok po kroku

 
  • Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego złóż w kancelarii Zarządu Dróg Miejskich lub prześlij pocztą.

  • Do wniosku dołącz wymagane dokumenty.

Wymagane dokumenty

  1. szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 (aktualny podkład geodezyjny), z zaznaczeniem lokalizacji obiektu lub urządzenia i podaniem  wymiarów,

  2. projekt obiektu budowlanego lub urządzenia zawierający jego wizualizację na tle otoczenia, wymiar, opis materiałów konstrukcyjnych (w przypadku wniosku o zlokalizowanie obiektu w pasie drogi),

  3. pełnomocnictwo z dokumentem potwierdzającym wniesienie opłaty skarbowej – jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika,

  4. pisemne uzasadnienie wniosku w zakresie wskazania okoliczności faktycznych i przedstawienia stosownych dowodów na okoliczność, że umieszczenie obiektu budowlanego lub urządzenia infrastruktury technicznej stanowi „szczególnie uzasadniony przypadek” (w przypadku wniosku o zlokalizowanie obiektu w pasie drogi),

  5. zatwierdzony projekt organizacji ruchu (w przypadku umowy dzierżawy). W sprawie zatwierdzenia projektu organizacji ruchu należy wystąpić do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym m.st. Warszawy. Wykonanie projektu leży w gestii wnioskodawcy.

UWAGA!

W przypadku posiadania opinii niżej wymienionych instytucji prosimy o ich załączenie:

  • Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego – Wydziału Ochrony Krajobrazu Miasta,

  • Zarząd Zieleni m. st. Warszawy (jeżeli zajęcie pasa drogowego dotyczy terenów zielonych lub w przypadku ingerencji w drzewostan),

  • Konserwator Zabytków, jeżeli obiekt budowlany lub urządzenie miałby zostać zlokalizowany na terenie objętym opieką konserwatora zabytków

Miejsce złożenia i odbioru

Osobiście:

Kancelaria Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie,

ul.Chmielna 120

w godz. 7.30 – 15.30

 

Pocztą na adres:

Zarząd Dróg Miejskich, ul. Chmielna 120, 00-801 Warszawa

 

Kontakt

Wydział Pasa Drogowego – Zespół ds. Terenów

telefon:  22 55 89 163/164/194/235/326/360

e-mail: kancelaria@zdm.waw.pl

Opłaty

  • obiekt budowlany – wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego ustala się jako iloczyn powierzchni zajętego pasa drogowego przez obiekt budowlany, stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego (za zajęcie pasa drogowego o powierzchni mniejszej niż 1 m2 stosuje się stawkę taką jak za zajęcie 1 m2 pasa drogowego) przypisanej dla poszczególnej kategorii drogi (powiatowa/ wojewódzka/krajowa) oraz liczby dni zajmowania pasa drogowego (zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień).

  • urządzenie infrastruktury technicznej – wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego ustala się jako iloczyn powierzchni zajętego pasa drogowego przez urządzenie, stawki opłaty za zajęcie 1 m2 rocznie (za zajęcie pasa drogowego o powierzchni mniejszej niż 1 m2 stosuje się stawkę taką jak za zajęcie 1 m2 pasa drogowego), przypisanej dla poszczególnej kategorii drogi powiatowa/ wojewódzka/krajowa). Wysokość dziennych stawek opłat za zajęcie pasa drogowego określono w Uchwale Nr XXXI/666/2004 (otwarcie w nowym oknie) Rady m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 roku.

  • umowa dzierżawy – opłata za zajęcie pasa drogowego określona jest w zawartej umowie dzierżawy. Wysokość minimalnych stawek czynszu za dzierżawę ustalana się zgodnie z Zarządzeniem nr 2522/2009 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 16 stycznia 2009 r. w sprawie ustalenia wysokości minimalnych stawek czynszu za dzierżawę gruntów w pasach drogowych dróg publicznych na obszarze m. st. Warszawy.

Tryb odwoławczy

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie – odwołanie składa się w terminie 14 dni od dnia odbioru decyzji za pośrednictwem Zarządu Dróg Miejskich  w Warszawie.

W przypadku umowy dzierżawy w sprawach nie uregulowanych umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.

Wszelkie spory wynikłe z umowy będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby wydzierżawiającego.

Uwagi

  • Wniosek musi zawierać wszystkie wymagane informacje oraz dokumenty wskazane powyżej, które stanowią podstawę do wydania decyzji administracyjnej/do zawarcia umowy dzierżawy/najmu/użyczenia. W przypadku braku informacji lub kompletu dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w określonym terminie. Nieuzupełnienie dokumentów w terminie skutkować będzie pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.

  • Złożenie wniosku nie upoważnia strony do zajęcia wnioskowanego terenu.

  • Zgodnie z art. 40 ust. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2017r., poz. 2222 ze zm.), za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi, zarządca drogi wymierza, w drodze decyzji administracyjnej, karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotnej opłaty.

Nie znalazłeś informacji?