Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd

null Zmiana celu użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność m.st. Warszawy i Skarbu Państwa

Krok po kroku

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek.
  2. Dołącz wszystkie wymagane dokumenty.
  3. Złóż wniosek wraz z załączonymi dokumentami osobiście w siedzibie Biura Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy lub korespondencyjnie (patrz: Miejsce złożenia i odbioru).

Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie.
 

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o zmianę celu użytkowania wieczystego nieruchomości ze wskazaniem proponowanego celu oraz podstawy prawnej zgodnej z art. 73 ustawy o gospodarce nieruchomościami podpisany przez osoby do tego upoważnione, a w przypadku współużytkowania wieczystego – przez wszystkich współużytkowników wieczystych nieruchomości.
  2. Dokument potwierdzający zaistnienie według Wnioskodawcy przesłanek do proponowanej zmiany w świetle art. 73 ugn niezbędnych do rozpatrzenia wniosku, w oryginale bądź kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
  3. Pełnomocnictwo (oryginał lub jego kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem) – w przypadku działania przez Pełnomocnika określające prawidłowo zakres umocowania z podpisem oraz danymi mocodawcy oraz osoby, której udzielono pełnomocnictwa.
  4. Odpis księgi wieczystej pozyskany z właściwego sądu rejonowego lub z Centralnej Informacji Ksiąg Wieczystych, zgodnie z art. 364 ust. 4 ustawy o księgach wieczystych i hipotece.
  5. Dokument, na podstawie którego nieruchomość oddana została w użytkowanie wieczyste lub ustanowione zostało prawo użytkowania wieczystego oraz dokument, na podstawie którego wnioskodawca nabył prawo użytkowania wieczystego.
     

Opłaty

Brak opłaty za złożenie wniosku. Inne opłaty opisane w akapicie „Uwagi” poniżej.

Miejsce złożenia i odbioru

Miejsce złożenia wniosku

  1. Osobiście: Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy, ul. T. Chałubińskiego 8, 00 613 Warszawa.
  2. Korespondencyjnie: Urząd m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa, z dopiskiem: Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa.

Miejsce odbioru stanowiska

  1. Osobiście: Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa Urzędu m.st. Warszawy, ul. T. Chałubińskiego 8, 00 613 Warszawa.
  2. Korespondencyjnie: na adres wskazany we wniosku.

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

Zgodnie z art. 73 ust. 2e ugn w przypadku złożenia przez użytkownika wieczystego wniosku o zmianę celu użytkowania wieczystego nieruchomości, właściwy organ przedstawia pisemne stanowisko w terminie 2 miesięcy od dnia otrzymania wniosku. Termin podpisania aktu notarialnego dotyczący ww. zmiany ustalany jest między stronami.  Sprawa prowadzona jest w trybie cywilno-prawnym i terminy wynikające z Kodeksu postępowania administracyjnego nie mają zastosowania.

Tryb odwoławczy

Jeżeli organ nie zgadza się na zmianę celu użytkowania wieczystego lub nie przedstawi stanowiska, o którym mowa w art. 73 ust. 2e ugn, użytkownik wieczysty może wnieść powództwo do sądu powszechnego właściwego ze względu na położenie nieruchomości.

Uwagi

  1. Warunki zmiany celu użytkowania wieczystego nieruchomości określone zostaną w pisemnym stanowisku, o którym mowa w art. 73 ust. 2e ugn.
  2. Wysokość opłaty za zmianę celu użytkowania wieczystego określona zostanie zgodnie z treścią art. 73 ust. 2c ugn i przedstawiona w stanowisku, o którym mowa powyżej.
  3. Sprawa kończy się zawarciem umowy w formie aktu notarialnego stanowiącego umowę zmiany celu użytkowania wieczystego bądź pismem odmawiającym uwzględnienia wniosku.
  4. Koszty sporządzenia aktu notarialnego oraz jego wypisów dla m.st. Warszawy lub Skarbu Państwa pokrywa wnioskodawca.
     

Podstawa prawna

Nie znalazłeś informacji?