null Abonament parkingowy mieszkańca z domu

Abonament parkingowy mieszkańca uzyskasz drogą elektroniczną

Od 16 listopada 2022 roku abonament mieszkańca strefy płatnego parkowania można załatwić  przez internet wyłącznie przez stronę: https://abonamentzdomu.zdm.waw.pl/. 

W związku z tym nie można już składać wniosków i dokumentów mailowo. Od 16 listopada wszystkie maile wysłane w tej sprawie na dedykowany wcześniej adres e-mail otrzymują odpowiedź automatyczną z informacją o zmianach, które zostały wprowadzone.

Wnioski złożone mailowo przed 16 listopada 2022 r. nie tracą swojej mocy, zostaną zrealizowane w kolejności zgłoszeń. 

Osoby wolące złożyć dokumenty stacjonarnie mogą udać się do dowolnego czynnego Punktu Obsługi Pasażera ZTM, czyli tak jak dotychczas.

Jak to działa

Za pomocą strony https://abonamentzdomu.zdm.waw.pl/ można zamówić zarówno abonament obszarowy, jak i rejonowy. Narzędzie jest zbudowane na podobieństwo prostego sklepu internetowego.

Ważne jest dołączenie skanów wymaganych dokumentów. Jest do tego dostępne okno, które podpowiada jakie pliki są potrzebne i przejrzyście wyróżnia dokumenty obowiązkowe od opcjonalnych.

Po złożeniu wniosku o abonament system wygeneruje automatyczne potwierdzenie jego przyjęcia, które zostanie wysłane mailowo.

Założenie konta umożliwia dostęp do historii zgłoszeń, czasu ważności abonamnetu czy zmiany danych kontaktowych.

Płatności

Po pozytywnej weryfikacji dokumentów mailowo zostanie przesłany indywidualny link do płatności, który jest aktywny przez 5 dni.

Bezpieczną i szybką obsługę płatności elektronicznych zapewnia polska firma Autopay S.A. otwiera się w nowej karcie

Opłata za abonament parkingowy odbywa się bez dodatkowych kosztów lub prowizji. System wygeneruje automatyczne potwierdzenie przyjęcia opłaty, jego status mieszkaniec będzie też mógł sprawdzić po zalogowaniu się.

Abonament do samodzielnego wydruku

Na koniec mailowo przesyłany jest plik z abonamentem, do samodzielnego wydruku.

Abonament należy wykładać za przednią szybą pojazdu w sposób umożliwiający odczytanie z zewnątrz wszystkich danych.

Zmiana abonamentu

Zmiana rodzaju abonamentu jest możliwa raz w roku, na wniosek złożony do ZDM:

lub

  • na adres: Zarząd Dróg Miejskich – Wydział Parkowania, ul. Chmielna 120, 00-801 Warszawa.

Zmiany zasad wydawania abonamentów od 1 lutego 2022 r.

Rada m.st. Warszawy w czwartek, 9 grudnia 2021 r. uchwaliła zasady dotyczące wydawania abonamentów mieszkańca – strefowego i obszarowego:

  • przysługuje jedynie osobom, które rozliczyły się z podatku PIT w stolicy (za rok poprzedni)

  • wszystkie wydane dotychczas abonamenty zachowują swoją ważność. Dopiero gdy wygasną, ich posiadacze występując o przedłużenie uprawnień będą zobowiązani do udowodnienia rozliczenia się z podatku w Warszawie. Podstawowym warunkiem uzyskania abonamentu pozostaje meldunek (stały lub czasowy) na terenie SPPN. 

Uchwała weszła w życie 1 lutego 2022 r.

Nie znalazłeś informacji?