Co robimy?

Urząd m.st. Warszawy dba o to, by miasto rozwijało się w sposób harmonijny, a  warszawiacy mieli jak najwygodniejszy dostęp do  usług publicznych.  Aby ułatwić  obsługę mieszkańców, w Urzędzie powstało Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, dzięki któremu przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, bez konieczności wychodzenia z domu, można skontaktować się z warszawskim samorządem.


Wystarczy wybrać dogodny sposób kontaktu.  Do wyboru jest  portal internetowy warszawa19115.pl, bezpłatna aplikacja mobilna Warszawa 19115, telefon 19115,  e-mail kontakt@um.warszawa.pl oraz  czat.

W Miejskim Centrum Kontaktu Warszawa 19115, można dostać informacje  o wszystkim tym, czym zajmuje się stołeczny samorząd. Można dowiedzieć się jak i gdzie załatwić sprawy urzędowe, dostać informacje dotyczące  komunikacji miejskiej i zapytać jakie usługi  i pomoc oferuje  mieszkańcom Urząd.  Można też  dowiedzieć  się o miejskich  imprezach  kulturalnych i sportowych, a także  spotkaniach i konsultacjach  z mieszkańcami.

Informacje można  dostawać także przez  Warszawski System Powiadomień. Trzeba zapisać się przez stronę internetową lub aplikację mobilną. Można wybrać ciekawe dla nas tematy i dzielnice, których mają dotyczyć  informacje .

Poprzez Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, można przekazać swój pomysł na poprawę miasta  i zgłosić każdą sprawę którą powinny zająć się służby miejskie.  Zgłaszać można na przykład uszkodzenia dróg i chodników, zniszczoną zieleń,  popsute latarnie, przepełnione kosze na śmieci i inne rzeczy, które powinny zostać naprawione w mieście. Wystarczy krótko opisać problem i podać miejsce, w którym się pojawił.


Zgłoszone przez mieszkańców sprawy przekazywane  są  do wykonania, do odpowiedniego  biura lub jednostki miejskiej. Każde zgłoszenie, dostaje numer, który pozwala sprawdzić w każdej chwili, kto w mieście zajmuje  zgłoszoną sprawą.

Za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 można zapisać się na bezpłatne usługi pomocy prawnej i porady obywatelskiej lub zgłosić  potrzebę skorzystania z pomocy osłonowej.  Można także  poprosić o odczytanie lub przesłanie mailem informacji zamieszczanych na  Elektronicznej Tablicy Ogłoszeń Urzędu m.st. Warszawy.

Centrum zapewnia także połączenie z tłumaczem języka migowego oraz przyjmuje  zgłoszenia na różne usługi przygotowane dla mieszkańców przez  Urząd Miasta.

    Co  robimy – tekst łatwy do czytania i rozumienia

 

 

Co robimy - tłumaczenie na Polski język migowy