Urząd m.st. Warszawy dba o to, by miasto rozwijało się w sposób harmonijny, a warszawiacy mieli jak najwygodniejszy dostęp do usług publicznych. Aby ułatwić obsługę mieszkańców, w Urzędzie powstało Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, dzięki któremu przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, bez konieczności wychodzenia z domu, można skontaktować się z warszawskim samorządem.
Wystarczy wybrać dogodny sposób kontaktu. Do wyboru jest portal internetowy warszawa19115.pl, bezpłatna aplikacja mobilna Warszawa 19115, telefon 19115, e-mail kontakt@um.warszawa.pl oraz czat.
W Miejskim Centrum Kontaktu Warszawa 19115, można dostać informacje o wszystkim tym, czym zajmuje się stołeczny samorząd. Można dowiedzieć się jak i gdzie załatwić sprawy urzędowe, dostać informacje dotyczące komunikacji miejskiej i zapytać jakie usługi i pomoc oferuje mieszkańcom Urząd. Można też dowiedzieć się o miejskich imprezach kulturalnych i sportowych, a także spotkaniach i konsultacjach z mieszkańcami.
Informacje można dostawać także przez Warszawski System Powiadomień. Trzeba zapisać się przez stronę internetową lub aplikację mobilną. Można wybrać ciekawe dla nas tematy i dzielnice, których mają dotyczyć informacje .
Poprzez Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, można przekazać swój pomysł na poprawę miasta i zgłosić każdą sprawę którą powinny zająć się służby miejskie. Zgłaszać można na przykład uszkodzenia dróg i chodników, zniszczoną zieleń, popsute latarnie, przepełnione kosze na śmieci i inne rzeczy, które powinny zostać naprawione w mieście. Wystarczy krótko opisać problem i podać miejsce, w którym się pojawił.
Zgłoszone przez mieszkańców sprawy przekazywane są do wykonania, do odpowiedniego biura lub jednostki miejskiej. Każde zgłoszenie, dostaje numer, który pozwala sprawdzić w każdej chwili, kto w mieście zajmuje zgłoszoną sprawą.
Za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 można zapisać się na bezpłatne usługi pomocy prawnej i porady obywatelskiej lub zgłosić potrzebę skorzystania z pomocy osłonowej. Można także poprosić o odczytanie lub przesłanie mailem informacji zamieszczanych na Elektronicznej Tablicy Ogłoszeń Urzędu m.st. Warszawy.
Centrum zapewnia także połączenie z tłumaczem języka migowego oraz przyjmuje zgłoszenia na różne usługi przygotowane dla mieszkańców przez Urząd Miasta.
Co robimy – tekst łatwy do czytania i rozumienia