- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Drogownictwo
- / Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście
Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście
null ZTP - decyzja na lokalizację wjazdu
Jeśli chcesz wnioskować o uzyskanie zezwolenia na lokalizację wjazdu, sprawdź do kogo powinieneś złożyć wniosek. Wniosek kieruj do zarządcy drogi.
-
Zarząd Dróg Miejskich - tu zgłaszaj wnioski dotyczące dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych (za wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad). Wykaz dróg dostępny jest tutaj.
-
Zarząd Terenów Publicznych - tu zgłaszaj wnioski dotyczące części ulic w dzielnicy Śródmieście, z wykazem dróg możesz zapoznać się tutaj.
-
Urzędy Dzielnic - dzielnice zarządzają drogami gminnymi (są to pozostałe drogi nie ujęte w wykazach powyżej).
Drogami ekspresowymi i autostradami zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Poniższe informacje dotyczą terenów zarządzanych przez Zarząd Terenów Publicznych.
Krok po kroku
-
Złóż wniosek o wydanie zezwolenia.
-
Do wniosku dołącz dokumenty wymienione w dziale „Wymagane dokumenty”.
-
Udaj się do Zarządu Terenów Publicznych na ul. Podwale 23 do kancelarii na parterze i złóż dokumenty.
Wymagane dokumenty
-
wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację wjazdu lub jego przebudowę,
-
wypis z Krajowego Rejestru Sądowego Inwestora (aktualny z ostatnich 6 miesięcy),
-
tytuł własności do działki,
-
pełnomocnictwo w przypadku występowania w imieniu inwestora, podpisane przez osoby uprawnione ( wymienione w KRS),
-
projekt organizacji ruchu lub opinia komunikacyjna Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m.st. Warszawy,
-
plan sytuacyjny na aktualnym podkładzie geodezyjnym.
Opłaty
-
Dowód wniesienia opłaty skarbowej za niniejsze zezwolenie w kwocie 82 zł na podstawie części III poz. 44 pkt 2 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
-
Dowód wniesienia opłaty za pełnomocnictwo (17,00 zł). Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie urzędu dzielnicy, przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070.
Miejsce złożenia i odbioru
Zarząd Terenów Publicznych, Kancelaria - parter, ul. Podwale 23, Warszawa.
Jednostka odpowiedzialna
Zarząd Terenów Publicznych
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
-
art. 104 Kpa oraz art. 29 ust. 1 i 4 prawa o drogach publicznych,
-
Ustawa z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.