- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Drogownictwo
- / Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście
Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście
null ZTP - wydanie zezwolenia na umieszczenie infrastruktury technicznej w pasie drogowym
Jeśli chcesz wnioskować o uzyskanie pozwolenia na umieszczenie infrastrultury technicznej w prasie drogowym, sprawdź do kogo powinieneś złożyć wniosek. Wniosek kieruj do zarządcy drogi.
-
Zarząd Dróg Miejskich - tu zgłaszaj wnioski dotyczące dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych (za wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad). Wykaz dróg dostępny jest tutaj.
-
Zarząd Terenów Publicznych - tu zgłaszaj wnioski dotyczące części ulic w dzielnicy Śródmieście, z wykazem dróg możesz zapoznać się tutaj.
-
Urzędy Dzielnic - dzielnice zarządzają drogami gminnymi (są to pozostałe drogi nie ujęte w wykazach powyżej).
Drogami ekspresowymi i autostradami zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Poniższe informacje dotyczą terenów zarządzanych przez Zarząd Terenów Publicznych.
Krok po kroku
-
Pobierz, wydrukuj, czytelnie wypełnij i podpisz wniosek.
-
Do wniosku dołącz dokumenty wymienione w dziale „Wymagane dokumenty”.
-
Udaj się do Zarządu Terenów Publicznych na ul. Podwale 23 do kancelarii na parterze i złóż dokumenty.
Wymagane dokumenty
-
wniosek o zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia infrastruktury technicznej,
-
szczegółowy plan sytuacyjny (mapa w skali 1:500 lub 1:1000), wykonany w oparciu o załącznik graficzny do opinii ZUD (Zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej), obrazujący zajęte elementy pasa drogowego wraz z naniesionymi wymiarami umieszczanych urządzeń infrastruktury technicznej, podpisany przez wnioskodawcę (mapę można nabyć w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Warszawie, ul. Sandomierska 12),
-
kopia protokołu z narady koordynacyjnej w sprawie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu. wraz z podkładem geodezyjnym (oryginał do wglądu),
-
decyzja lokalizacyjna zarządcy drogi zezwalająca na lokalizację obiektu,
-
decyzja zarządcy drogi na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót niezwiązanych z budową, przebudową, remontem i utrzymaniem dróg związanych z potrzebami umieszczenia obiektu,
-
aktualny dokument regulujący status prawny wnioskodawcy/inwestora (nie dotyczy podmiotów zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym lub osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą),
-
jeżeli strona działa przez pełnomocnika - oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, wraz z potwierdzeniem wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie urzędu dzielnicy, przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070.
Opłaty
Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego
=
liczba metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa
x
stawka opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego
x
liczba dni zajmowania pasa drogowego
Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego oraz rocznej stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego. W przypadku zajęcia pasa drogowego przez rzut poziomy urządzenia o powierzchni mniejszej niż 1 m2, stosuje się stawki takie, jak za zajęcie 1 m2.
Wysokość stawek opłat za zajęcie pasa drogowego określono w Uchwale XXXI/666/2004 Rady m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m. st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.
Miejsce złożenia i odbioru
Zarząd Terenów Publicznych
Biuro Obsługi Mieszkańców
ul. Podwale 23, parter
Warszawa
tel. informacyjny 22 277 05 22; 22 277 05 28
Aby skorzystać z powiadamiania SMS-em o możliwości odbioru dokumentu, podaj numeru telefonu komórkowego we wniosku.
Jednostka odpowiedzialna
Zarząd Terenów Publicznych.
Termin odpowiedzi
Do jednego miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - do dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy
Samorządowe Kolegium Odwoławcze,
ul. Obozowa 57
01-161 Warszawa
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego.
-
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego.
-
Ustawa z dnia 16 listopda 2006 r. o opłacie skarbowej.
-
Uchwała Nr XXXI/666/2004 Rady m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m. st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.