- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Transport publiczny
- / Udogodnienia dla pasażerów
Udogodnienia dla pasażerów
null M1 - budowa stacji „Plac Konstytucji” i „Muranów”
Czekamy na projekty nowych stacji podziemnej kolei - 20.11.2019
Firma Metroprojekt będzie projektantem dwóch stacji na I linii metra. Dokumentacja niezbędna do uzyskania pozwoleń na budowę dla nowych przystanków podziemnej kolei – A12 Plac Konstytucji oraz A16 Muranów – powinna zostać przygotowana w ciągu dwóch lat. Podpisano umowę z pracownią.
Biuro Projektów „Metroporojekt” Sp. z o.o. otrzymało najwięcej punktów w ogłoszonym przetargu i to z tą pracownią podpisana została umowa. Przygotowanie projektów będzie kosztować 7 364 010,00 zł brutto.
Dwa zadania
W ramach postępowania, podzielonego na dwa niezależne zadania, projektanci będą musieli wykonać prace przedprojektowe oraz przygotować projekt budowlany dla dwóch stacji A12 Plac Konstytucji i A16 Muranów na I linii metra, wraz z zaprojektowaniem niezbędnej rozbudowy lub przebudowy infrastruktury towarzyszącej (tunele, wentylatornie, systemy sterowania ruchem etc.). Wszystkie dokumenty muszą być przygotowane w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę.
Nowe stacje na linii M1
Metroprojekt musiał przyjąć rozwiązania projektowe minimalizujące wpływ budowy nowych stacji na eksploatowaną linię i otoczenie. Zgodnie z założeniami, w czasie pracy powinno być możliwe prowadzenie przejazdów eksploatacyjnych na linii M1 oraz dążenie do utrzymania przejezdności dla komunikacji zbiorowej i indywidualnej w czasie robót na powierzchni. Dokumentacja będzie przygotowana w taki sposób, by umożliwić zakończenie inwestycji do 2026 roku.
Dzięki powstaniu stacji Plac Konstytucji i Muranów wyraźnie poprawi się funkcjonalność i dostępność komunikacji miejskiej w ścisłym centrum stolicy, a odległość między stacjami zmniejszyłaby się z około półtora kilometra do ok. 700 metrów. Co ważne, według wstępnych założeń, uruchomienie dodatkowych przystanków nie wpłynie na częstotliwość kursowania pociągów na I linii metra.
Budowa dwóch stacji – Plac Konstytucji i Muranów – jest wskazana w aktualnym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy (SUiKZP). Na przygotowanie i uzyskanie pozwolenia na budowę, Metro Warszawskie przewiduje 24 miesiące od daty podpisania umowy. Natomiast przewidziany kontraktem nadzór autorski skończy się w chwili odbioru końcowego robót budowlanych, ale nie później niż do końca 2026 roku.
Metro wybrało projektantów dwóch nowych stacji - 27.09.2019
Wiemy już kto wykona prace przedprojektowe oraz projekty budowlane dla dwóch nowych stacji I linii metra – A12 Plac Konstytucji oraz A16 Muranów. O zamówienie starały się dwie doświadczone pracownie.
Pierwszym etapem oceny ofert była ich analiza pod względem spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Następnie dokonano ich weryfikacji pod kątem doświadczenia oferentów. Było to kryterium, które w 60% decydowało o wyborze najkorzystniejszej oferty. Choć cena jednie w 40% wpływała na ocenę, to właśnie ona finalnie przesądziła o wyborze zwycięskiej pracowni. O zamówienie starały się bowiem dwie bardzo doświadczone w budowie metra firmy.
Ostatecznie najwyższą końcową wartość punktową (100 pkt) uzyskała oferta Biuro Projektów „Metroporojekt” Sp. z o.o. Projektant wycenił zakres prac na kwotę 7 364 010,00 zł brutto. Oferta ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., z uwagi na oferowaną wyższą cenę usługi (7 613 894,34 zł brutto), uzyskała 98,69 pkt. Zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych oferenci mają teraz 10 dni na odwołanie się od decyzji o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Projekt budowy przystanków Plac Konstytucji i Muranów - 21.05.2019
W ramach postępowania, podzielonego na dwa niezależne zadania, projektanci musieli wykonać prace przedprojektowe oraz przygotować projekt budowlany dla dwóch stacji A12 Plac Konstytucji i A16 Muranów na I linii metra, wraz z zaprojektowaniem niezbędnej rozbudowy lub przebudowy infrastruktury towarzyszącej. Wszystkie dokumenty były przygotowane w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę.
Wykonawca powinien przyjąć rozwiązania projektowe minimalizujące wpływ budowy nowych stacji na eksploatowaną linię i otoczenie. Zgodnie z założeniami dla projektantów, w czasie pracy, możliwe powinno być utrzymanie możliwości prowadzenia przejazdów eksploatacyjnych na linii M1 oraz dążenie do utrzymania przejezdności dla komunikacji zbiorowej i indywidualnej w czasie robót na powierzchni. Dokumentacja musi być przygotowana w taki sposób, by umożliwić zakończenie inwestycji do 2026 roku.
Dzięki powstaniu stacji Plac Konstytucji i Muranów wyraźnie poprawiłaby się funkcjonalność i dostępność komunikacji miejskiej w ścisłym centrum stolicy, a odległość między stacjami zmniejszyłaby się z około półtora kilometra do ok. 700 metrów. Co ważne, według wstępnych założeń, uruchomienie dodatkowych przystanków nie wpłynęłoby na częstotliwość kursowania pociągów na I linii metra.
Budowa dwóch stacji – Plac Konstytucji i Muranów – jest wskazana w aktualnym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy (SUiKZP).
Na przygotowanie i uzyskanie pozwolenia na budowę Metro Warszawskie przewiduje 24 miesiące od daty podpisania umowy. Natomiast przewidziany kontraktem nadzór autorski skończy się w chwili odbioru końcowego robót budowlanych, ale nie później niż do końca 2026 roku.
Oferty w przetargu można było składać do 24 czerwca 2019 r. Kryteria ich oceny to cena (40%) i doświadczenie projektantów (60%).