null Opis funkcji aplikacji mobilnej Warszawa 19115
Pobierz bezpłatną aplikację i skorzystaj z jej możliwości. Zobacz co oferują wybrane moduły.
Zgłoszenie Interwencji
Widzisz powalone drzewo, dziurę w drodze lub uszkodzony sygnalizator świetlny? Zgłoś interwencję:
- zrób zdjęcie (ten krok nie jest konieczny),
- określ problem,
- wskaż miejsce zdarzenia.
Zgłoszenie wolnego wniosku
Myślisz, że obok Twojego miejsca zamieszkania przydałaby się ławka lub dodatkowe oświetlenie? Zgłoś wolny wniosek:
- zrób zdjęcie (ten krok nie jest konieczny),
- opisz swój pomysł.
Twoje zgłoszenie trafi do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115, skąd otrzymasz potwierdzenie z numerem, dzięki któremu możesz sprawdzić na jakim etapie znajduje się realizacja Twojej sprawy. Cały czas będziesz miał dostęp do historii wszystkich swoich zgłoszeń.
Warszawski System Powiadomień (WSP)
Zapisując się do Warszawskiego Systemu Powiadomień otrzymasz informacje o bieżących wydarzeniach w mieście, utrudnieniach drogowych lub zmianach w komunikacji miejskiej.
- Samodzielnie decydujesz o wyborze kategorii i obszarze dotyczącym komunikatów, o których masz być informowany.
- Możesz włączyć lub wyłączyć powiadomienia push i zarządzać rodzajami otrzymywanych powiadomień wybierając opcję „ZAPISZ”.
- Powiadomienia push z kategorii Ostrzeżeń o lokalnych zagrożeniach nie podlegają osobistemu wyborowi użytkownika i w przypadku wystąpienia zagrożenia wysyłane są automatycznie do wszystkich odbiorców Warszawskiego Systemu Powiadomień.
- Zapisując się do Warszawskiego Systemu Powiadomień akceptujesz fakt otrzymywania komunikatów, o których mowa w ust. 3.
Harmonogram wywozu odpadów
- W zakładce „Harmonogram wywozu odpadów”, po wpisaniu adresu, możesz sprawdzić terminy odbioru poszczególnych frakcji odpadów.
- W tej samej zakładce znajdziesz również informacje dotyczące zasad segregacji odpadów oraz wyszukiwarkę odpadów, w której sprawdzisz, gdzie możesz wyrzucić dany odpad.
- Dla Twojej wygody wyszukiwarka odpadów prezentowana jest również na ekranie w formie osobnej usługi.
- Możesz ustawić przypomnienia o terminach odbioru odpadów, dla jednej, kliku lub wszystkich frakcji odpadów. Ustaw przypomnienie na wybraną godzinę dla jednego lub wielu adresów oraz zaplanuj przypomnienie z wyprzedzeniem.
Warszawa chroni
- Masz możliwość sprawdzenia na mapie, gdzie w Warszawie znajdują się: szpitale, apteki, urządzenia AED, miejsca schronienia przed upałem, poidełka, zraszacze.
- Dowiesz się jak przygotować plecak ewakuacyjny pozwalający przetrwać kilka dni w sytuacji kryzysowej.
- W module „Odsłuchaj alarmy” poznasz jakie są obowiązujące sygnały alarmowe, a w razie potrzeby możesz zgłosić słabo słyszalne syreny alarmowe.
Społeczeństwo
- Na Mapie zgłoszeń możesz zobaczyć zgłoszenia innych użytkowników, które są aktualnie realizowane.
- W zakładce Budżet Obywatelski, sprawdzisz na mapie jakie projekty, powstały w Twojej okolicy. W trakcie zgłaszania projektów, dyskusji lub głosowania będziesz mógł bezpośrednio włączyć się w decydowanie o budżecie miasta.
- W zakładce Parkingi sprawdzisz lokalizację i dostępność miejsc parkingowych, innych niż miejsca wyznaczone w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN). Możesz wyznaczyć trasę i czas dojazdu z wybranego przez siebie miejsca. Każdy parking posiada metryczkę opisową informującą m.in. o ogólnej liczbie i rodzaju miejsc parkingowych, liczbie wolnych miejsc, cennikach, dodatkowych usługach.
- Zakładka Toalety umożliwia znalezienie ogólnodostępnych toalet w Warszawie. Na mapie zaznaczone zostały toalety publiczne stacjonarne i przenośne, w obiektach użyteczności publicznej i obiektach prywatnych udostępnione dla wszystkich mieszkańców. W aplikacji możesz sprawdzić trasę, czas dojścia lub dojazdu z wybranego przez siebie miejsca. Każda toaleta posiada metryczkę opisową informującą m.in. o godzinach otwarcia oraz o dostosowaniu do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
- W zakładce Stacje metra znajdziesz listę stacji oraz informację o awarii infrastruktury takiej jak windy i schody ruchome w metrze.
Środowisko
- Za pomocą zakładki Indeks Jakości Powietrza możesz sprawdzić ogólny stan powietrza w Warszawie. Na mapie, w zaznaczonych punktach dostępne są szczegółowe pomiary wraz z zaleceniami dotyczącymi ochrony zdrowia.
- Za pomocą zakładki Posadź Drzewo możesz wskazać gdzie w Warszawie powinniśmy posadzić drzewo. Propozycja jest automatycznie kierowana do jednostki zarządzającej zielenią miejską, gdzie następuje analiza zgłoszeń i projektowanie nasadzeń. Wskazanie miejsca nasadzenia jest możliwe tylko wtedy, gdy fizycznie znajdujesz się w wybranej przez siebie lokalizacji. Warunkiem przesłania propozycji nasadzenia jest podanie danych osobowych, o których mowa w §3 ust. 4 Regulaminu.
- Zakładka EkoPunkty zawiera dane adresowe i szczegóły funkcjonowania Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK), Mobilnych Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (MPSZOK), w których możesz bezpłatnie pozostawić odpady przeznaczone do unieszkodliwienia lub odzysku. Znajdziesz również jadłodzielnie, w których można podzielić się lub poczęstować jedzeniem, a także apteki, które przyjmują przeterminowane leki.
Zgłoszenia dotyczące źle zaparkowanych pojazdów
Aplikacja umożliwia dokonanie zgłoszenia dotyczącego źle zaparkowanych pojazdów.
Zgłoszenia przesyłane są do Straży Miejskiej, która dokonuje weryfikacji i w zależności od wyniku ustaleń podejmuje dalsze działania. W razie potrzeby zgłaszający może zostać wezwany i przesłuchany do protokołu w charakterze świadka.
Informacja z rejestrowanych zgłoszeń wykorzystywana jest także przy tworzeniu mapy zagrożeń do prowadzonych przez Straż Miejską działań operacyjnych.
Udostępniamy także możliwość zgłoszenia telefonicznego na numer 986.
Tu znajdziesz więcej informacji:
Rezerwacja wizyt w urzędzie
Aby nie stać w kolejce w urzędzie czekając na wizytę, możesz oszczędzić swój czas zapisując się na konkretną godzinę korzystając z opcji Rezerwuj wizytę w urzędzie. Dzięki tej opcji sprawdzisz również jaka jest kolejka w wybranym urzędzie.
Ocena obsługi
Użytkownik ma możliwość oceny obsługi i realizacji zgłoszeń korzystając z trójstopniowego systemu oceny. W przypadku dokonania oceny negatywnej istnieje możliwość reklamacji realizacji zgłoszenia.
Data do której możliwe jest zgłoszenie reklamacji, pokazuje się automatycznie przy wyborze tej funkcji.
Wymagania
Aplikacja działa w oparciu o nawigację GPS, wymaga także stałej łączności z Internetem. Oprogramowanie zostało udostępnione na dwie platformy systemowe – iOS oraz Android.