- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Transport publiczny
- / Parkingi P&R
Parkingi P&R
null Parkingi P+R
Nowy regulamin parkingów P+R od 28 kwietnia 2024 r.
Od 28 kwietnia 2024 r. obowiązuje nowy regulamin.
Zmiany:
-
parkowanie w weekend – możliwość parkowania w weekend (brak przerwy technicznej od soboty od godz. 2:31 do poniedziałku do godz.4:29) na podstawie ważnego biletu WTP
-
ładowanie elektryków – opłata za ładowanie, brak kart EKO (wydane karty EKO tracą ważność z końcem 2024 r. i nie będa wydawane na 2025 r.)
-
wyższa opłata za korzystanie z miejsca postojowego bez ważnego biletu lub uprawnień do bezpłatnych przejazdów
Regulamin
Warszawski Transport Publiczny
Podstawa prawna
Opłaty
Parking jest przeznaczony dla pojazdów osobowych, motocykli, rowerów, motorowerów, hulajnóg oraz osób korzystających z infrastruktury Parkingu.
Opłata za parkowanie
System parkingów „Parkuj i Jedź” (Park & Ride) umożliwia bezpłatne parkowanie pojazdów osobom, które w chwili wyjazdu z parkingu przedstawią ważny bilet:
-
dobowy
-
3-dniowy
-
weekendowy
-
weekendowy grupowy
-
30-dniowy
-
90-dniowy
-
bilet seniora
-
bilet dla dzieci z rodzin z trójką dzieci
-
dokument uprawniający do bezpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego organizowanego przez m.st. Warszawę.
W innym przypadku użytkownik jest zobowiązany do uiszczenia przy wyjeździe z parkingu jednorazowej opłaty za wynajem miejsca parkingowego w wysokości 150 zł. W przypadku opłaty z odroczonym terminem płatności jej wysokość wynosi 250 zł.
Opłata zaczyna być naliczana po upływie 20 minut od wjazdu na parking.
Opłata za ładowanie
Ładowanie Pojazdów elektrycznych, hybrydowych jest płatne w wysokości określonej w Regulaminie.
Brak opłaty
Nie pobiera się opłaty za:
-
postój rowerów, motorowerów, motocykli i hulajnóg
-
postój Pojazdów Zarządcy, obsługi Parkingu podczas wykonywania czynności eksploatacyjnych oraz służb porządkowych
-
ładowanie Pojazdów elektrycznych, hybrydowych Zarządcy Parkingu.
Dni i godziny otwarcia parkingów P+R
-
Parking jest parkingiem płatnym, publicznym i niestrzeżonym, czynnym 7 dni w tygodniu.
-
Postój Pojazdów na terenie Parkingu dozwolony jest w godzinach od 4:30 do 2:30.
-
W godzinach 2:31 – 4:29 na terenie Parkingu obowiązuje zakaz postoju Pojazdów. Zakaz nie obowiązuje:
-
w soboty od godz. 2:31 do poniedziałku do godz. 4:29
-
rowerów, motorowerów, motocykli i hulajnóg
-
Pojazdów Zarządcy, obsługi Parkingu podczas wykonywania czynności eksploatacyjnych oraz pojazdów służb porządkowych
-
Dzierżawców powierzchni parkingowej na podstawie odrębnych umów cywilnoprawnych.
Wykaz parkingów P+R
Parking P+R WARSZAWA STADION od 1 grudnia 2022 r. nie funkcjonuje parking P+R Warszawa Stadion
Budowa dwóch nowych parkingów
Wkrótce powstaną dwa kolejne parkingi P+R, na łącznie ponad 600 miejsc dla samochodów.
Lokalizacje nowych parkngów:
-
w Rembertowie w pobliżu stacji kolejowej,
-
na Bródnie przy stacji metra.
Rembertów
Parking w Rembertowie będzie obiektem naziemnym, ulokowanym przy ulicy Cyrulików – na terenie, gdzie już dziś działa miejski, bezpłatny, otwarty i niedozorowany parking oraz na miejskiej działce wzdłuż ulicy, po jej północnej stronie. Wjazd zaplanowano właśnie od ulicy Cyrulików, z możliwością wyznaczenia wjazdu również z drogi lokalnej po drugiej stronie terenu, po wybudowaniu jej przez dzielnicę.
Rembertowski parking pomieści 141 miejsc parkingowych, w tym dla osób z niepełnosprawnościami (6 miejsc) oraz przeznaczonych do ładowania pojazdów elektrycznych (4 miejsca), a także ok. 40 zadaszonych miejsc rowerowych ze stanowiskami do ładowania rowerów elektrycznych i prostych napraw jednośladów. Podobnie jak na innych P+R, zastosowane zostaną przyjazne dla środowiska rozwiązania – przepuszczalna nawierzchnia ciągów pieszych i miejsc postojowych, zbiorniki retencyjne dla wód opadowych, instalacja fotowoltaiczna z magazynami energii. W planach są również nasadzenia zieleni.
Według założonego harmonogramu, P+R Rembertów zacznie działać w 2027 roku.
Bródno
Przy ostatniej stacji na wschodnim krańcu drugiej linii metra, czyli Bródnie, stanie natomiast parking piętrowy. Budowla znajdzie się w miejscu wskazanym przez obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego czyli u zbiegu ulic Rembielińskiej i Kondratowicza – w południowo-wschodnim narożniku skrzyżowania. Koncepcja zakłada powstanie dwóch garaży połączonych podziemnym łącznikiem, na ok. 475 miejsc postojowych dla samochodów i 116 miejsc do parkowania dla rowerów.
Parking P+R Bródno będzie przyjazny dla środowiska naturalnego. Na części zadaszenia obu budynków, wchodzących w skład parkingu, planowane jest zasadzenie roślin. Na dachu budynku A zamontowane będą panele fotowoltaiczne, a na budynku B powstanie strefa odpoczynku dla mieszkańców.
Parking został tak zaprojektowany, aby w jego sąsiedztwie pozostało miejsce na bazar, o co zabiegali mieszkańcy. Określenie sposobu i zakresu funkcjonowania handlu w tym miejscu będzie należało do władz dzielnicy oraz kupców.
ZTM planuje, że pod koniec 2027 roku parking będzie gotowy.
Poziom zajętych miejsc na parkingach
Informacja o wolnych miejscach na parkingach P+R jest dostępna na stronach:
Kontakt z obsługą parkingów Parkuj i Jedź
Bezpośredni kontakt z obsługą parkingów Parkuj i Jedź możliwy jest pod numerami telefonu:
-
22 540 18 16
-
22 540 18 17
Karta EKO
W związku ze zmianą Regulaminu parkingów działających w systemie Parkuj i Jedź w m. st. Warszawie, z dniem 26.04.2024 roku Zarząd Transportu Miejskiego kończy wydawanie Kart EKO. Wydane do tego dnia Karty EKO będą obowiązywały do końca 2024 roku.
Regulamin
Warszawski Transport Publiczny
Strona WTP