- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Transport publiczny
- / Udogodnienia dla pasażerów
Udogodnienia dla pasażerów
null Portal głosowy
Portal głosowy na infolinii 19115
Portal głosowy to IVR wyposażony w technologię automatycznego rozpoznawania mowy i syntezy mowy. Pasażer, który połączy się z portalem głosowym, może, za pomocą krótkich, mówionych fraz, uzyskać interesującą go informację. Aby otrzymać docelową informację, pasażer musi odpowiedzieć na kilka pytań. W dowolnym momencie ma możliwość wypowiedzenia frazy: „poprzednie pytanie”, aby powrócić do poprzedniego stanu dialogu. Działa to tak jak kliknięcie przycisku „back” w przeglądarce internetowej, ale jest realizowane głosowo. Gdy pasażer naciśnie dowolny klawisz, to zostanie przekierowany do operatora. Jeśli portal głosowy 4-krotnie nie zrozumie wypowiedzi pasażera, to również sam połączy do operatora.
Po połączeniu się z portalem głosowym pasażer może wypowiedzieć następujące frazy:
Rozkład jazdy - ta opcja pozwala uzyskać informację o aktualnym rozkładzie jazdy pojazdów ZTM. Rozkłady są pobierane i aktualizowane automatycznie. Aby uzyskać dokładną informację, pasażer musi odpowiedzieć na kilka pytań, podając następujące informacje:
1) dzień, na który ma być sprawdzony rozkład jazdy,
2) numer pojazdu,
3) nazwa przystanku,
4) kierunek jazdy (opcjonalnie),
5) przybliżona godzina odjazdu.
Pasażer może w dowolnym momencie wypowiedzieć frazę: „poprzednie pytanie”, aby powrócić do poprzedniego stanu dialogu. Uzyskawszy powyższe informacje, portal głosowy przeczyta pasażerowi 3 najbardziej zbliżone czasowo odjazdy spełniające powyższe kryteria.
Wypowiadając frazy: „następne odjazdy” i „poprzednie odjazdy”, pasażer ma możliwość uzyskania informacji o późniejszych i wcześniejszych odjazdach. Opcja „inne informacje” powoduje przejście do menu głównego (takiego samego jak bezpośrednio po połączeniu z portalem głosowym).
Jak dojechać - tę opcję wybiorą pasażerowie, którzy chcą uzyskać informację o optymalnym dla nich sposobie dojazdu.
Z uwagi na bardzo dużą zawiłość tego tematu osoby, które wybiorą tę funkcję, są przekierowywane do konsultanta.
Ulgi biletowe - opcja pozwala na uzyskanie informacji o tym, jaka zniżka na bilety komunikacji miejskiej przysługuje danemu pasażerowi. Portal głosowy zadaje użytkownikowi kilka pytań i na tej podstawie informuje go, czy w danym wypadku zniżka jest możliwa.
Taryfa przewozowa - ta opcja pozwala pasażerowi uzyskać informację o właściwościach poszczególnych typów biletów oraz poznać ich ceny.