- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Drogownictwo
- / Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście
Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście
null ZTP - prowadzenie robót - teren zlokalizowany w pasie drogowym
Jeśli chcesz wnioskować o możliwość prowadzenia robót w prasie drogowym, sprawdź do kogo powinieneś złożyć wniosek. Wniosek kieruj do zarządcy drogi.
-
Zarząd Dróg Miejskich - tu zgłaszaj wnioski dotyczące dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych (za wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad). Wykaz dróg dostępny jest tutaj.
-
Zarząd Terenów Publicznych - tu zgłaszaj wnioski dotyczące części ulic w dzielnicy Śródmieście, z wykazem dróg możesz zapoznać się tutaj.
-
Urzędy Dzielnic - dzielnice zarządzają drogami gminnymi (są to pozostałe drogi nie ujęte w wykazach powyżej).
Drogami ekspresowymi i autostradami zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Poniższe informacje dotyczą terenów zarządzanych przez Zarząd Terenów Publicznych.
Krok po kroku
-
Pobierz, wydrukuj, czytelnie wypełnij i podpisz wniosek (do pobrania na dole strony).
-
Do wniosku dołącz dokumenty wymienione w dziale „Wymagane dokumenty”.
-
Udaj się do Zarządu Terenów Publicznych na ul. Podwale 23 do kancelarii na parterze i złóż dokumenty.
Wymagane dokumenty
-
wniosek o wydanie zezwolenia w celu prowadzenia robót,
-
szczegółowy plan sytuacyjny (mapa w skali 1:500 lub 1:1000) z zaznaczonymi naniesieniami i zwymiarowaną powierzchnią terenu, podpisany przez wnioskodawcę (mapę można nabyć w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Warszawa, ul. Sandomierska 12),
-
oryginał oświadczenia inwestora o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę lub dokonaniu skutecznego zgłoszenia robót lub o niepodleganiu rygorom ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (wraz z informacją kto jest wykonawcą robót),
-
2 egz. projektu organizacji ruchu na czas trwania zajęcia pasa drogowego zatwierdzone przez Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m.st. Warszawy, po wcześniejszym zaopiniowaniu przez ZTP (Zespół ds. Dróg),
-
harmonogram zajęcia terenu zgodny z projektem organizacji ruchu w przypadku prowadzenia robót etapami, podpisany przez wnioskodawcę,
-
protokół z narady koordynacyjnej w sprawie usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu z załącznikiem graficznym (w przypadku robót z naruszeniem nawierzchni),
-
prawomocna decyzja Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, w przypadku terenów lub obiektów objętych ochroną konserwatorską,
-
w przypadku umieszczania reklam na remontowanych obiektach zabytkowych zawierających informacje o finansowaniu odbywającego się remontu - wizualizacja umieszczanej reklamy wraz z jej wymiarami,
-
pełnomocnictwo z oryginałem dokumentu potwierdzającego wniesienia opłaty skarbowej – jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika. Opłatę skarbową w wysokości 17 zł należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy Centrum Obsługi Podatnika nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 lub w kasie w Urzędzie Dzielnicy Śródmieście (ul. Nowogrodzka 43).
Opłaty
Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego
=
liczba metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa
x
stawka opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego
x
liczba dni zajmowania pasa drogowego
Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego, stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego i liczby dni zajmowania pasa drogowego, przy czym za zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.
Wysokość stawek opłat za zajęcie pasa drogowego określono w Uchwale Nr XXXI/666/2004 Rady m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m. st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.
Miejsce złożenia i odbioru
Zarząd Terenów Publicznych
Biuro Obsługi Mieszkańców, parter
ul. Podwale 23
Warszawa
tel. informacyjny: 22 277 05 22; 22 277 05 28
Aby skorzystać z powiadamiania SMS-em o możliwości odbioru dokumentu, podaj numeru telefonu komórkowego we wniosku.
Jednostka odpowiedzialna
Zarząd Terenów Publicznych.
Termin odpowiedzi
Do jednego miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - do dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy
Samorządowe Kolegium Odwoławcze, ul. Obozowa 57, 01-161 Warszawa
Uwagi
Wniosek musi zawierać wszystkie wymagane w nim informacje oraz dokumenty (patrz: Wymagane dokumenty), ponieważ stanowią one podstawę do wydania zezwolenia i naliczenia opłat. Brak wymaganych dokumentów lub informacji spowoduje, że zgodnie z art. 64 § 2 Kpa, otrzymasz wezwanie do uzupełnienia braków w określonym terminie od daty otrzymania wezwania. Jeśli nie dotrzymasz terminu, Twój wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania.
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego,
-
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
-
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym,
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r., o opłacie skarbowej,
-
Uchwała Nr XXXI/666/2004 Rady m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m. st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.
- Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogi gminnej w celu prowadzenia robót (otwiera nowe okno)
- Oświadczenie (otwiera nowe okno)
- Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu umieszczenia obiektu budowlanego (otwiera nowe okno)
- Wniosek o zajęcie drogi gminnej na prawach wyłączności (otwiera nowe okno)