- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Rowery
null Totem warszawski – jak trafić na zielone światło
Urządzenia podpowiadają rowerzystom jak jechać, aby trafić na zielone światło.
Pierwszy prototypowy egzemplarz został zamontowany na ul. Okopowej przy skrzyżowaniu z ul. Anielewicza.
Totemy stoją na 6 popularnych trasach rowerowych:
-
Czerniakowska
-
Świętokrzyska
-
Wybrzeże Gdańskie
-
Powsińska – Wiertnicza – Przyczółkowa
-
Okopowa –Towarowa
-
Dwernickiego – Szaserów.
Jak to działa?
Zainstalowany w totemie radar mierzy prędkość rowerzysty i przesyła ją do sterownika sygnalizacji świetlnej. Sterownik analizuje te informacje i ustala, czy możliwy jest przejazd przez skrzyżowanie bez zatrzymania. Następnie sterownik zwrotnie przesyła tę informację do totemu z instrukcją dla rowerzysty. Komunikat jest wyświetlany w formie jednego z czterech znaków w kształcie „warszawskiej syrenki”:
-
„Możesz zwolnić” – Na przejeździe rowerowym jest aktualnie nadawany sygnał czerwony. Utrzymując prędkość, rowerzysta zatrzyma się na skrzyżowaniu. Jeśli zwolni, przejedzie płynnie na zielonym.
-
„Utrzymaj tempo” – Na przejeździe rowerowym jest nadawany aktualnie sygnał zielony. Utrzymując prędkość, rowerzysta przejedzie płynnie przez skrzyżowanie.
-
„Możesz przyspieszyć” – Na przejeździe rowerowym jest nadawany aktualnie sygnał zielony. Utrzymując prędkość, rowerzysta zatrzyma się na skrzyżowaniu. Jeśli przyspieszy, przejedzie płynnie na zielonym.
-
„Nie przejedziesz” – Niezależnie od prędkości jazdy, rowerzysta zatrzyma się na skrzyżowaniu.
Więcej ionformacji