null Totem warszawski – jak trafić na zielone światło

Urządzenia podpowiadają rowerzystom jak jechać, aby trafić na zielone światło.

Pierwszy prototypowy egzemplarz został zamontowany na ul. Okopowej przy skrzyżowaniu z ul. Anielewicza. 

Totemy stoją na 6 popularnych trasach rowerowych:

  • Czerniakowska

  • Świętokrzyska

  • Wybrzeże Gdańskie

  • Powsińska – Wiertnicza – Przyczółkowa

  • Okopowa –Towarowa

  • Dwernickiego – Szaserów.

Jak to działa?

Zainstalowany w totemie radar mierzy prędkość rowerzysty i przesyła ją do sterownika sygnalizacji świetlnej. Sterownik analizuje te informacje i ustala, czy możliwy jest przejazd przez skrzyżowanie bez zatrzymania. Następnie sterownik zwrotnie przesyła tę informację do totemu z instrukcją dla rowerzysty. Komunikat jest wyświetlany w formie jednego z czterech znaków w kształcie „warszawskiej syrenki”:

  • „Możesz zwolnić” – Na przejeździe rowerowym jest aktualnie nadawany sygnał czerwony. Utrzymując prędkość, rowerzysta zatrzyma się na skrzyżowaniu. Jeśli zwolni, przejedzie płynnie na zielonym.

  • „Utrzymaj tempo” – Na przejeździe rowerowym jest nadawany aktualnie sygnał zielony. Utrzymując prędkość, rowerzysta przejedzie płynnie przez skrzyżowanie.

  • „Możesz przyspieszyć” – Na przejeździe rowerowym jest nadawany aktualnie sygnał zielony. Utrzymując prędkość, rowerzysta zatrzyma się na skrzyżowaniu. Jeśli przyspieszy, przejedzie płynnie na zielonym.

  • „Nie przejedziesz” – Niezależnie od prędkości jazdy, rowerzysta zatrzyma się na skrzyżowaniu.

Więcej ionformacji

Zarząd Dróg Miejskich

Nie znalazłeś informacji?