- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Drogownictwo
- / Zmiany w organizacji ruchu i w rozkładach jazdy
Zmiany w organizacji ruchu i w rozkładach jazdy
null Tramwaj do Dworca Zachodniego
Nowa trasa tramwajowa połączy ul. Grójecką – wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. z podziemnym przystankiem w rejonie peronów kolejowych na stacji Warszawa Zachodnia.
Przy okazji inwestycji zostaną wymienione instalacje i sieci podziemne oraz wyrmontowane odcinki torów na ul. Grójeckiej. Kolejne etapy prac wiążą się ze zmianami w organizacji ruchu drogowego oraz zmianami w kursowaniu autobusów i tramwajów.
Nowa trasa tramwajowa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia.
Podziemny przystanek tramwajowy znajdzie się obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym. Stąd tramwaj pojedzie tunelem o długości około 500 metrów pod parkiem Pięciu Sióstr. Wyjazd z tunelu znajdować się będzie między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. między budynkiem dawnej szkoły kolejowej a hotelem Ibis.
Następnie trasa pobiegnie między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. aż do ulicy Grójeckiej, gdzie znajdzie się węzeł rozjazdowy, pozwalający tramwajom skręcać w kierunku Centrum, Okęcia lub pojechać do pętli Banacha.
Trasa do Dworca Zachodniego jest częścią tzw. tramwaju do Wilanowa, czyli trasy, która połączy Wolę, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem. Inwestycja, z uwagi na zakres, jest podzielona na etapy – niektóre już funkcjonują, część znajduje się w budowie, a część w projektowaniu.
Podziemny przystanek tramwajowy
Podziemny przystanek tramwajowy będzie podobny do stacji metra. Perony tramwajowe będą bardzo blisko peronów kolejki WKD i znajdą się na poziomie -2. Wybudowane zostaną ruchome schody i windy, pasażerowie nie będą musieli wychodzić na zewnątrz żeby przesiąść się z tramwaju do pociągu.