- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Drogownictwo
- / Zmiany w organizacji ruchu i w rozkładach jazdy
Zmiany w organizacji ruchu i w rozkładach jazdy
null Tramwaj do Dworca Zachodniego
Nowa trasa tramwajowa połączy ul. Grójecką – wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. z podziemnym przystankiem w rejonie peronów kolejowych na stacji Warszawa Zachodnia.
Przy okazji inwestycji zostaną wymienione instalacje i sieci podziemne oraz wyrmontowane odcinki torów na ul. Grójeckiej. Kolejne etapy prac wiążą się ze zmianami w organizacji ruchu drogowego oraz zmianami w kursowaniu autobusów i tramwajów.
Nowa trasa tramwajowa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia.
Podziemny przystanek tramwajowy znajdzie się obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym. Stąd tramwaj pojedzie tunelem o długości około 500 metrów pod parkiem Pięciu Sióstr. Wyjazd z tunelu znajdować się będzie między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. między budynkiem dawnej szkoły kolejowej a hotelem Ibis.
Następnie trasa pobiegnie między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. aż do ulicy Grójeckiej, gdzie znajdzie się węzeł rozjazdowy, pozwalający tramwajom skręcać w kierunku Centrum, Okęcia lub pojechać do pętli Banacha.
Trasa do Dworca Zachodniego jest częścią tzw. tramwaju do Wilanowa, czyli trasy, która połączy Wolę, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem. Inwestycja, z uwagi na zakres, jest podzielona na etapy – niektóre już funkcjonują, część znajduje się w budowie, a część w projektowaniu.
Podziemny przystanek tramwajowy
Podziemny przystanek tramwajowy będzie podobny do stacji metra. Perony tramwajowe będą bardzo blisko peronów kolejki WKD i znajdą się na poziomie -2. Wybudowane zostaną ruchome schody i windy, pasażerowie nie będą musieli wychodzić na zewnątrz żeby przesiąść się z tramwaju do pociągu.
Utrudnienia w ruchu
Zmiany od lutego na Grójeckiej
W nocy z piątku na sobotę, z 31 stycznia na 1 lutego, wykonawca tramwaju do Dworca Zachodniego zamknął jezdnię Grójeckiej w kierunku alei Krakowskiej u zbiegu z Bitwy Warszawskiej 1920 r. Ruch w obu kierunkach odbywa się po jezdni, którą obecnie kierowcy jadą do centrum. Dodatkowo do skrzyżowania z Grójecką został wydłużony odcinek Bitwy Warszawskiej 1920 r., na którym ruch odbywa się jedną jezdnią. Zmieniły się trasy autobusów WTP linii: 154, 167, 191, 208, 414, 521 oraz N01 i N43. Więcej informacji na stronie Tramwaj do Dworca Zachodniego – prace na Grójeckiej.
Zmiany od marca – kolejny etap prac
Budowniczowie zamkną jezdnię ulicy Banacha służącą obecnie do jazdy kierunku Bitwy Warszawskiej 1920 r. – od Pawińskiego do Grójeckiej. W obu kierunkach kierowcy pojadą po południowej jezdni, którą obecnie jeżdżą wyłącznie w kierunku Żwirki i Wigury. Z Banacha na skrzyżowaniu z Grójecką będzie można jechać w dwóch kierunkach: prosto, w stronę Bitwy Warszawskiej 1920 r. lub w prawo, w ulicę Grójecką do centrum. Priorytet dostaną autobusy jadące prosto, dlatego żeby ich nie blokować, nie będzie można skręcać w lewo, w kierunku alei Krakowskiej. Objazd poprowadzi ulicami Pawińskiego i Dickensa.
Przełożony zostanie także ruch na fragmencie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. bezpośrednio przy skrzyżowaniu z Grójecką – z jezdni północnej na jezdnię południową. Dla kierowców jadących ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. zostaną zachowane wszystkie relacje. Nie zmieniają się także zasady ruchu na Grójeckiej, na której ruch w rejonie prac odbywa się po jednej jezdni.
Więcej informacji na stronie Tramwaj do Dworca Zachodniego – od marca kolejny etap prac.
Zmiany od kwietnia – kolejny etap prac
18 kwietnia, zostanie otwarty przejazd ulicą Białobrzeską przez skrzyżowanie z Bitwy Warszawskiej 1920 r.
- Zmiany na Białobrzeskiej
W nocy, z 17 na 18 kwietnia, tramwajarze otworzą ulicę Białobrzeską od strony Opaczewskiej. Tak jak przed zamknięciem, kierowcy będą mogli wyjechać na Bitwy Warszawskiej 1920 r. jednym pasem w lewo, a drugim pojadą prosto lub w prawo. Na Białobrzeskiej od strony Sokołowskiego „Grzymały” ruch pozostanie taki sam.
Z ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. nie będzie można skręcić w lewo w Białobrzeską – zarówno od strony Alej Jerozolimskich jak i od Grójeckiej.
-
Inaczej na Bitwy Warszawskiej 1920 r.
U zbiegu z ulicą Białobrzeską kierowcy przejadą z jednej jezdni ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. na drugą (południową). Tędy dojadą do Grójeckiej i Banacha. Nie zmieni się ogólna zasada ruchu: tak jak do tej pory, będą mieli po jednym pasie ruchu na kierunek.
Wiecej informacji na stronie Tramwaj do Dworca Zachodniego – otwarcie ulicy Białobrzeskiej.
Utrudnienia w komunikacji miejskiej
Zmiany od 18 kwietnia 2025 r.
Zmiany trasowe
157
przywraca się trasę podstawową w danym rejonie:
GWIAŹDZISTA – … – Grójecka – Kopińska – Białobrzeska – Opaczewska – Szczęśliwicka – (powrót: Dickensa – Białobrzeska – Kopińska) – SZCZĘŚLIWICE
Zmiany przystankowe
Wznawia się funkcjonowanie przystanków:
- OPACZEWSKA 01 i 04
- DOBOSZA 02
- URBANISTÓW 01
- HALA KOPIŃSKA 04
- ROKOSOWSKA 01 i 02
Likwiduje się przystanki tymczasowe SZCZĘŚLIWICKA 51 i 52
Uruchamia się przystanki tymczasowe:
- SZCZĘŚLIWICKA 57 Przystanek znajduje się na tymczasowym wypłytowaniu w ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. (w kierunku Grójeckiej, przed skrzyżowaniem ze Szczęśliwicką).
Przystanek obowiązuje jako stały na trasach linii 136, 186, 191 i 208 oraz na żądanie na trasach linii 414 oraz N01 i N43. - SZCZĘŚLIWICKA 58 Przystanek znajduje się w ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. (w kierunku ronda Zesłańców Syberyjskich, na wysokości przystanku stałego SZCZĘŚLIWICKA 02)
Przystanek obowiązuje jako stały na trasach linii 136, 186, 191 i 208 oraz na żądanie na trasach linii 414 oraz N01 i N43.
Utrzymanie obowiązujących zmian
TRAMWAJE
1
ANNOPOL / ŻERAŃ WSCH. – Rembielińska – Odrowąża – Starzyńskiego – most Gdański – Słomińskiego – Okopowa – Towarowa – Grójecka – al. Krakowska – P+R AL. KRAKOWSKA
Linia 1 realizuje także kursy wariantowe ANNOPOL – PL. NARUTOWICZA
7
KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA – Kawęczyńska – Kijowska – Targowa – al. Zieleniecka – most Poniatowskiego – Al. Jerozolimskie – Grójecka – PL. NARUTOWICZA
14
MIASTECZKO WILANÓW – al. Rzeczypospolitej – Sobieskiego – Belwederska – Spacerowa – Goworka – Puławska – Marszałkowska – Nowowiejska – Filtrowa – PL. NARUTOWICZA
25
ANNOPOL – Rembielińska – Odrowąża – Targowa – al. Zieleniecka – Al. Jerozolimskie – PL. NARUTOWICZA
AUTOBUSY
154, 414
jednokierunkowa zmiana tras: P+R AL.KRAKOWSKA /INSTALATORÓW – … – Grójecka – Dickensa – Pawińskiego – Banacha – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – … – DW.ZACHODNI/BRÓDNO PODGRODZIE
167
dwukierunkowa zmiana trasy: SIEKIERKI-SANKTUARIUM – … – Wawelska – Kopińska – Sokołowskiego „Grzymały” – Aleje Jerozolimskie – aleja Prymasa Tysiąclecia – … – STARE BEMOWO/FORT RADIOWO
191
zmiana trasy:
w kierunku krańca BANACHA-SZPITAL:
REGULSKA – … – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Grójecka – Wawelska – Żwirki i Wigury – Banacha – BANACHA–SZPITAL 04
w kierunku krańca REGULSKA:
BANACHA 54 – Banacha – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – … – REGULSKA
208
zmiana trasy linii w obu kierunkach, linia kursuje trasami:
SZCZĘŚLIWICE – Dickensa – Grójecka – Włodarzewska – … – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Szczęśliwicka – SZCZĘŚLIWICE
oraz
SZCZĘŚLIWICE – Szczęśliwicka – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Al. Jerozolimskie – Włodarzewska – … – Grójecka – Dickensa – SZCZĘŚLIWICE
521
dotyczy tylko kursów do/z krańca DW. CENTRALNY:
FALENICA – … – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – DW. CENTRALNY 12
DW. CENTRALNY 11 – Emilii Plater – Al. Jerozolimskie – … – FALENICA
N01
zmiana trasy w kierunku NOWODWORY:
URSYNÓW PŁD. – … – Pruszkowska – Pawińskiego – Banacha – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – … – NOWODWORY
N43
zmiana trasy w kierunku CHOMICZÓWKA:
DW.CENTRALNY – … – Al. Jerozolimskie – Raszyńska – Żwirki i Wigury – Banacha – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – … – CHOMICZÓWKA
Zmiany rozkładowe
Od 18.04.2025 r. linie 136, 154, 172, 186, 191, 208 i 414 kursują według zaktualizowanych rozkładów jazdy.
Od 18.04.2025 r. linia 157 kursuje według nowego rozkładu jazdy.
Od nocy 18/19.04.2025 r. linie N01 i N43 kursują według zaktualizowanych rozkładów jazdy.
Więcej informacji