- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Transport publiczny
- / Udogodnienia dla pasażerów
Udogodnienia dla pasażerów
null Trzecia linia metra
M3 połączy Pragę-Południe z centrum stolicy, a docelowo z Ochotą i Mokotowem. Linia M3 zaplanowana jest z myślą o 180 tysiącach osób mieszkających na Pradze-Południe. Metro zapewni sprawną obsługę komunikacyjną dużych osiedli – Gocławia, Grochowa i Kamionka.
Trasa i lokalizacje stacji
Pierwszy odcinek linii M3 będzie miał dokładnie 8,1 km długości i siedem stacji, w tym jedną już istniejącą, czyli Stadion Narodowy (jako węzeł przesiadkowy) oraz sześć nowych: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Gocław. Powstanie też odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce.
Przebieg i lokalizacje stacji dostępne są na stronie metra warszawskiego (otwarcie w nowym oknie).
Wykonawca projektu
8.03.2024 r. prezydent m.st. Warszawy Rafał Trzaskowski podpisał umowę na zaprojektowanie nowej trasy kolei podziemnej przez konsorcjum ILF Consulting Engineers & Metroprojekt.
ILF Consulting Engineers Polska jest jedną z wiodących firm projektowo-doradczych i świadczy kompleksowe usługi w obszarach: energetyka i ochrona klimatu, środowisko, transport, zasoby naturalne i zrównoważony przemysł. Angażuje się w inwestycje dotyczące rozbudowy metra w Warszawie już od ponad 15 lat i uczestniczy m.in. w pracach przy 18 z 21 planowanych stacji II linii metra wraz ze stacją techniczno-postojową.
Metroprojekt sp. z o.o. istniej na rynku od ponad 70 lat, wdraża nowoczesne technologie do prowadzenia wielobranżowych projektów infrastrukturalnych z dziedziny transportu. Od początku istnienia związany jest z Metrem Warszawskim.
Etap projektowania I etapu realizacji linii M3 powinien zakończyć się w 2027 roku, natomiast uzyskana dokumentacja umożliwi ogłoszenie przetargu na jego budowę. Podpisanie umowy ze zwycięzcą tego postępowania planowane jes na 2027 rok, tak by w 2028 można było rozpocząć prace budowlane.