Ewidencja stowarzyszeń kultury fizycznej

null Wpis zmian do ewidencji: klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej; uczniowskich klubów sportowych

Krok po kroku

  1. Pobierz, wypełnij, wydrukuj i podpisz wniosek o wpis zmian do ewidencji, wniosek do pobrania https://sport.um.warszawa.pl - zał. nr 1 (niezbędne podpisy członków Zarządu, zgodnie ze sposobem reprezentacji wskazanym w treści statutu). 
  2. Do wniosku dołącz załączniki - oryginały dokumentów (patrz: „Wymagane dokumenty”).
  3. Załącz do wniosku dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej (patrz: „Opłaty”).
  4. Złóż wniosek wraz z załącznikami w Sekretariacie Biura Sportu i Rekreacji Urzędu m.st. Warszawy lub prześlij go pocztą tradycyjną (wszystkie dokumenty oraz wniosek w oryginale).

Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek, do pobrania: https://sport.um.warszawa.pl.
  2. Załączniki podstawowe do wniosku o wpis zmian do ewidencji:  
    1. protokół z zebrania organu, który podjął uchwałę w przedmiocie zmian,
    2. uchwały odzwierciedlające dokonane zmiany, o ile nie zostały ujęte w treści protokołu, 
    3. lista obecności z zebrania organu, o którym mowa w pkt 1, 
    4. potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej od decyzji w kwocie 10 zł .
  3. Załączniki dodatkowe w przypadku dokonania konkretnych zmian:
    1. zmiana statutu – dwa teksty jednolite statutu zawierający postanowienia po dokonanych zmianach, podpisane przez Zarząd,
    2. zmiana adresu - dokument, z którego wynika, że podmiot ubiegający się o wpis zmiany adresu, posiada tytuł prawny do korzystania z nowego adresu,
    3. zmiany imion, nazwisk i funkcji osób wchodzących w skład zarządu i organu kontroli   wewnętrznej – jeżeli stosownie do treści statutu klubu funkcje członków Zarządu i Komisji powierzane są na posiedzeniach tych organów (Zarząd i Komisja Rewizyjna samodzielnie wybierają Prezesa, Sekretarza, Przewodniczącego etc. ), to należy załączyć do wniosku - protokół z posiedzenia Zarządu i/lub Komisji Rewizyjnej, odzwierciedlający powierzenie konkretnych funkcji członkom  władz wraz z listą obecności oraz podjętymi uchwałami, o ile nie zostały zawarte w treści protokołu.

Opłaty

10 zł - opłata skarbowa od decyzji.

Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać na rachunek: Urząd miasta stołecznego Warszawy Centrum Obsługi Podatnika 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070.

 

Miejsce złożenia i odbioru

MIEJSCE ZŁOŻENIA:
Sekretariat Biura Sportu i Rekreacji Urzędu m.st. Warszawy – pok. 1137

MIEJSCE ODBIORU:
Biuro Sportu i Rekreacji Urzędu m.st. Warszawy, Zespół Nadzoru nad Stowarzyszeniami Kultury Fizycznej
osobiście: pl. Defilad 1, pok. 1122, w przypadku wskazania osobistego odbioru dokumentów lub za pośrednictwem poczty

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

  1. Do 1 miesiąca.
  2. Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane.

Tryb odwoławczy

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Uwagi

Wniosek o wpis zmian podpisuje Zarząd – sposób reprezentacji określa statut klubu (reprezentacja w sprawach niemajątkowych).

Skład Zarządu i Komisji Rewizyjnej oraz sposób wyboru władz określa statut, Członkowie władz zawsze wybierani są przez Walne Zebranie. Powierzenie funkcji w składzie władz może mieć miejsce na Walnym Zebraniu lub podczas posiedzenia konkretnej władzy (Zarządu, Komisji Rewizyjnej, itp.).Jeżeli władze Klubu zostaną powołane niezgodnie z postanowieniami statutu konieczne jest usunięcie nieprawidłowości przed dokonaniem wpisu w ewidencji.

Głos stanowiący oraz bierne i czynne prawo wyborcze przysługuje wszystkim członkom klubu, którzy ukończyli 16 rok życia.

Weryfikacja członków – zasadnym jest prowadzenie listy członków klubu. Członkowie założyciele stają się członkami zwyczajnymi klubu po wpisie klubu do ewidencji. Nowi członkowie, z wyłączeniem członków honorowych, zazwyczaj przyjmowani są po złożeniu pisemnej deklaracji członkowskiej, na podstawie uchwały Zarządu Klubu – chyba, że statut stanowi inaczej.

Walne Zebranie może odbyć się w I lub II terminie. Warunki zdolności do podejmowania uchwał określa statut klubu. W uchwale zwołującej Walne Zebranie można przewidzieć II termin, jeżeli w I terminie nie stawi się liczba członków klubu, umożliwiająca odbycie się Walnego Zebrania w I terminie (zazwyczaj w I terminie Walne Zebranie odbywa się w obecności co najmniej połowy członków Klubu, a w II terminie bez względu na liczbę obecnych – statut może określać inne warunki ważności uchwał). Warunkiem odbycia Walnego Zebrania w II terminie jest podanie II terminu w zawiadomieniu.   

W sposób szczególny regulowany jest tryb podejmowania uchwał w przedmiocie zmian statutu i rozwiązania się Klubu – powyższe należy sprawdzić w treści statutu przed podjęciem uchwały (często, z uwagi na treść statutu Klubu, do zmian statutu i rozwiązania się Klubu nie mają zastosowania przepisy, dotyczące odbycia Walnego Zebrania w II terminie).

Podstawa prawna

Nie znalazłeś informacji?