- Baza wiedzy
-
/
Kultura, turystyka i sport
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Ewidencja stowarzyszeń kultury fizycznej
Ewidencja stowarzyszeń kultury fizycznej
null Wpis zmian do ewidencji: klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej; uczniowskich klubów sportowych
Krok po kroku
- Pobierz, wypełnij, wydrukuj i podpisz wniosek o wpis zmian do ewidencji, wniosek do pobrania https://sport.um.warszawa.pl - zał. nr 1 (niezbędne podpisy członków Zarządu, zgodnie ze sposobem reprezentacji wskazanym w treści statutu).
- Do wniosku dołącz załączniki - oryginały dokumentów (patrz: „Wymagane dokumenty”).
- Załącz do wniosku dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej (patrz: „Opłaty”).
- Złóż wniosek wraz z załącznikami w Sekretariacie Biura Sportu i Rekreacji Urzędu m.st. Warszawy lub prześlij go pocztą tradycyjną (wszystkie dokumenty oraz wniosek w oryginale).
Wymagane dokumenty
- Wniosek, do pobrania: https://sport.um.warszawa.pl.
- Załączniki podstawowe do wniosku o wpis zmian do ewidencji:
- protokół z zebrania organu, który podjął uchwałę w przedmiocie zmian,
- uchwały odzwierciedlające dokonane zmiany, o ile nie zostały ujęte w treści protokołu,
- lista obecności z zebrania organu, o którym mowa w pkt 1,
- potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej od decyzji w kwocie 10 zł .
- Załączniki dodatkowe w przypadku dokonania konkretnych zmian:
- zmiana statutu – dwa teksty jednolite statutu zawierający postanowienia po dokonanych zmianach, podpisane przez Zarząd,
- zmiana adresu - dokument, z którego wynika, że podmiot ubiegający się o wpis zmiany adresu, posiada tytuł prawny do korzystania z nowego adresu,
- zmiany imion, nazwisk i funkcji osób wchodzących w skład zarządu i organu kontroli wewnętrznej – jeżeli stosownie do treści statutu klubu funkcje członków Zarządu i Komisji powierzane są na posiedzeniach tych organów (Zarząd i Komisja Rewizyjna samodzielnie wybierają Prezesa, Sekretarza, Przewodniczącego etc. ), to należy załączyć do wniosku - protokół z posiedzenia Zarządu i/lub Komisji Rewizyjnej, odzwierciedlający powierzenie konkretnych funkcji członkom władz wraz z listą obecności oraz podjętymi uchwałami, o ile nie zostały zawarte w treści protokołu.
Opłaty
10 zł - opłata skarbowa od decyzji.
Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać na rachunek: Urząd miasta stołecznego Warszawy Centrum Obsługi Podatnika 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070.
Miejsce złożenia i odbioru
MIEJSCE ZŁOŻENIA:
Sekretariat Biura Sportu i Rekreacji Urzędu m.st. Warszawy – pok. 1137
MIEJSCE ODBIORU:
Biuro Sportu i Rekreacji Urzędu m.st. Warszawy, Zespół Nadzoru nad Stowarzyszeniami Kultury Fizycznej,
osobiście: pl. Defilad 1, pok. 1122, w przypadku wskazania osobistego odbioru dokumentów lub za pośrednictwem poczty
Jednostka odpowiedzialna
Biuro Sportu i Rekreacji - Zespół Nadzoru nad Stowarzyszeniami Kultury Fizycznej – tel. 22 443 24 80/81
Termin odpowiedzi
- Do 1 miesiąca.
- Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane.
Tryb odwoławczy
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Uwagi
Wniosek o wpis zmian podpisuje Zarząd – sposób reprezentacji określa statut klubu (reprezentacja w sprawach niemajątkowych).
Skład Zarządu i Komisji Rewizyjnej oraz sposób wyboru władz określa statut, Członkowie władz zawsze wybierani są przez Walne Zebranie. Powierzenie funkcji w składzie władz może mieć miejsce na Walnym Zebraniu lub podczas posiedzenia konkretnej władzy (Zarządu, Komisji Rewizyjnej, itp.).Jeżeli władze Klubu zostaną powołane niezgodnie z postanowieniami statutu konieczne jest usunięcie nieprawidłowości przed dokonaniem wpisu w ewidencji.
Głos stanowiący oraz bierne i czynne prawo wyborcze przysługuje wszystkim członkom klubu, którzy ukończyli 16 rok życia.
Weryfikacja członków – zasadnym jest prowadzenie listy członków klubu. Członkowie założyciele stają się członkami zwyczajnymi klubu po wpisie klubu do ewidencji. Nowi członkowie, z wyłączeniem członków honorowych, zazwyczaj przyjmowani są po złożeniu pisemnej deklaracji członkowskiej, na podstawie uchwały Zarządu Klubu – chyba, że statut stanowi inaczej.
Walne Zebranie może odbyć się w I lub II terminie. Warunki zdolności do podejmowania uchwał określa statut klubu. W uchwale zwołującej Walne Zebranie można przewidzieć II termin, jeżeli w I terminie nie stawi się liczba członków klubu, umożliwiająca odbycie się Walnego Zebrania w I terminie (zazwyczaj w I terminie Walne Zebranie odbywa się w obecności co najmniej połowy członków Klubu, a w II terminie bez względu na liczbę obecnych – statut może określać inne warunki ważności uchwał). Warunkiem odbycia Walnego Zebrania w II terminie jest podanie II terminu w zawiadomieniu.
W sposób szczególny regulowany jest tryb podejmowania uchwał w przedmiocie zmian statutu i rozwiązania się Klubu – powyższe należy sprawdzić w treści statutu przed podjęciem uchwały (często, z uwagi na treść statutu Klubu, do zmian statutu i rozwiązania się Klubu nie mają zastosowania przepisy, dotyczące odbycia Walnego Zebrania w II terminie).
Podstawa prawna
- Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z 25 czerwca 2010 r. o sporcie
- Ustawa z 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach
- Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki w sprawie ewidencji klubów sportowych
- Ustawa z 15 marca 2002 r. o ustroju miasta stołecznego Warszawy
- Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej