null Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD

"Wspólny bilet" to specjalna oferta taryfowa, w ramach której posiadacze wybranych biletów ZTM mogą podróżować pociągami podmiejskimi na terenie Warszawy i ościennych gmin.

"Wspólny bilet ZTM-KM-WKD" w pociągach obsługiwanych przez spółki:

  1. "Koleje Mazowieckie - KM" Sp. z o.o.

  2. Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o.

Schemat obowiązywania "Wspólnego biletu ZTM-KM-WKD"

Typy biletów ZTM objętych ofertą

Bilety ZTM objęte ofertą „Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD” to:

  1. bilety dobowe

  2. bilety 3-dniowe

  3. bilety weekendowe

  4. bilety 30-dniowe

  5. bilety 90-dniowe

  6. bilety seniora

  7. bilety dla dzieci z rodzin posiadających troje dzieci.

Uwaga! Z wyjątkiem połączeń lotniskowych w pociągach KM nie są ważne bilety czasowe (20-minutowe) i jednorazowe przesiadkowe (75-minutowe na I strefę i 90-minutowe na I i II strefę).

Zakres oferty

Bilety na odpowiednie strefy oraz uprawnienia do przejazdów bezpłatnych i ulgowych ZTM ważne są:

  • w pociągach Kolei Mazowieckich – KM na obszarze ograniczonym stacjami Sulejówek Miłosna, Otwock Śródborów, Zalesie Górne, Pruszków, Płochocin, Legionowo Przystanek, Legionowo Piaski, Zagościniec. Przystankami granicznymi I i II strefy są stacje: Warszawa Wola Grzybowska, Warszawa Falenica, Warszawa Jeziorki, Warszawa Ursus Niedźwiadek, Warszawa Gołąbki, Warszawa Zacisze-Wilno, Warszawa Mokry Ług)

  • w pociągach Warszawskiej Kolei Dojazdowej (WKD) na odcinku Warszawa Śródmieście WKD – Opacz (cały odcinek w I strefie biletowej)

Schemat obowiązywania "Wspólnego biletu ZTM-KM-WKD" 

Połączenia lotniskowe

W pociągach Kolei Mazowieckich linii RL na odcinku Warszawa Lotnisko Chopina – Warszawa Płudy ważne są wszystkie bilety z oferty ZTM (również 20-minutowe oraz jednorazowe przesiadkowe 75-minutowe i 90-minutowe).

W pociągach SKM linii S2 na odcinku Warszawa Lotnisko Chopina – Warszawa Wschodnia i linii S3 na odcinku Warszawa Lotnisko Chopina – Warszawa Płudy ważne są wszystkie bilety KM uprawniające do przejazdu do odpowiednich stacji.

! Podczas kontroli biletowych przeprowadzanych w pojazdach komunikacji miejskiej (autobusy, tramwaje, metro, pociągi SKM) użytkownicy biletów z taryfy Kolei Mazowieckich zakodowanych na Karcie Mazowieckiej zobowiązani są do okazania wraz z Kartą  „Potwierdzenia sprzedaży”, poświadczającego zakodowanie na ww. Karcie określonego biletu. Brak „Potwierdzenia sprzedaży” skutkować będzie obciążeniem pasażera opłatą dodatkową za brak ważnego dokumentu przewozu.

Pociągi przyspieszone

Zakres ważności biletów ZTM może być ograniczony w pociągach przyspieszonych KM, które nie zatrzymują się na części stacji w strefach biletowych ZTM. We wszystkich tych pociągach ważne są bilety ZTM do ostatniej stacji w I strefie, natomiast ważność biletów do stacji w II strefie zależy od tego, czy pociąg się tam zatrzymuje.

Oznacza to, iż posiadacz biletu ZTM na I strefę (np. 30- czy 90-dniowego) może podróżować pociągiem przyspieszonym dokupując bilet KM od granicy I strefy do stacji docelowej. W przypadku II strefy taka możliwość zależy od zatrzymywania się pociągu na stacji w II strefie i może oznaczać zakres honorowania tylko do stacji, na której pociąg się zatrzymuje, a nie do ostatniej stacji w II strefie (np. do Otwocka, a nie do Otwocka Śródborowa).

Szczegółowe informacje na temat zakresu honorowania biletów ZTM w przyspieszonych pociągach KM znajdują się na stronie www.mazowieckie.com.pl 

Pociągi dalekobieżne i specjalne

Bilety ZTM i uprawnienia do przejazdów bezpłatnych i ulgowych ZTM nie są ważne w dalekobieżnych pociągach Kolei Mazowieckich, tj. pociągu SŁONECZNY w relacji Warszawa Zachodnia – Ustka, pociągu DRAGON w relacji Warszawa Wschodnia – Kraków Główny i pociągach specjalnych. Szczegółowe informacje dotyczące zasad taryfowych przejazdu tymi pociągami znajdują się na stronie internetowej 

Skargi, wnioski, windykacja należności

Skargi i wnioski dotyczące przejazdów pociągami KM i WKD należy kierować bezpośrednio do KM i WKD.

Windykacja należności z tytułu przejazdu pociągiem bez ważnego biletu odbywa się na zasadach obowiązujących w KM i WKD.

Dane kontaktowe

„Koleje Mazowieckie-KM” Sp. z o.o.
ul. Lubelska 26, 03-802 Warszawa,
Call Center – tel. 22 3644444
Wydział Windykacji
tel. 22 4737621, faks 22 4737632
Wydział Przepisów i Taryf:
e-mail: przepisy.taryfy@mazowieckie.com.pl
Strona internetowa: www.mazowieckie.com.pl

Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o.
ul. Stefana Batorego 23, 05-825 Grodzisk Mazowiecki,
Wydział Sprzedaży Usług
tel. 22 7554760,
e-mail: sprzedaz@wkd.com.pl
Strona internetowa: www.wkd.com.pl

Windykacja należności przewozowych (dotyczy wezwań do zapłaty wystawionych od dnia 1 czerwca 2021 r.):
REWIZOR Sp. z o.o.
ul.Chwaszczyńska 49A/3, 81-571 Gdynia
e-mail: wkd.reklamacje@rewizor.eu

Podstawa prawna

Honorowanie biletów odbywa się na podstawie umów cywilnoprawnych zawartych pomiędzy Zarządem Transportu Miejskiego a Kolejami Mazowieckimi i Warszawską Koleją Dojazdową w sprawie realizacji usług przewozowych środkami transportu zbiorowego – pociągami uruchamianymi przez KM i WKD. 

Nie znalazłeś informacji?