- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Jednostki pływające
Jednostki pływające
null Wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego jachtu lub innej jednostki pływającej o długości do 24 m
Jeżeli dokument rejestracyjny Twojego jachtu lub innej jednostki pływającej o długości do 24 metrów został zniszczony, skradziony lub zgubiony – możesz złożyć wniosek o wydanie jego wtórnika.
Tutaj dowiesz się, jak to zrobić.
Krok po kroku
- Wypełnij wniosek o wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych – jeśli ją wyrażasz. Podpisz dokumenty.
[!] Wszystkie formularze dostaniesz m.in. na miejscu w urzędzie. - Do wniosku dołącz pozostałe wymagane dokumenty. Przekaż je do urzędu. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Szczegółowe informacje znajdziesz w sekcji Miejsce złożenia i odbioru.
- Sprawdzimy, czy dokumenty są kompletne i nie zawierają błędów. Jeśli nie będziemy mieli zastrzeżeń, otrzymasz zaświadczenie, którym możesz posługiwać się do czasu otrzymania wtórnika dokumentu rejestracyjnego.
- W ciągu 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku, otrzymasz wtórnik dokumentu rejestracyjnego. Jeśli podasz adres e‑mail, zawiadomimy Cię tą drogą, że możesz odebrać dokument.
- Przyjdź do urzędu i odbierz wtórnik dokumentu rejestracyjnego. Przy odbiorze pokaż nam swój dokument tożsamości.
[i] Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami pod numerem telefonu 22 443 29 87 lub napisz na adres e-mail: Sekretariat.BAiSO@um.warszawa.pl.
Wymagane dokumenty
- Wniosek właściciela o wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego PDF, 410 kB).
- Formularz dla wnioskującego (PDF, 434 kB).
- Formularz wtórnika z danymi jednostki (PDF, 410 kB).
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli ją wyrazisz (PDF, 419 kB).
- Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa, musi być ona poświadczona za zgodność z oryginałem przez jedną z tych osób:
- notariusza
- adwokata albo radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie
- upoważnionego pracownika urzędu, który prowadzi sprawę – musisz wtedy okazać również oryginał dokumentu.
- Dokumenty, które poświadczają:
[!] W każdym z punktów oznaczonych literą wybierz tylko jeden z dokumentów, aby poświadczyć nim dane.- Dane i adres właściciela i współwłaścicieli:
- podmiot, który nie jest osobą fizyczną – odpis, wyciąg albo zaświadczenie z Krajowego Rejestru Sądowego albo innego właściwego rejestru albo inny dokument wystawiony przez uprawniony organ, który stwierdza: pełną nazwę podmiotu, NIP albo odpowiedni identyfikator, siedzibę oraz imiona i nazwiska osób uprawionych do działania w imieniu podmiotu;
- oświadczenie właściciela lub współwłaściciela – w którym podaje on swój adres zamieszkania i adres do doręczeń właściciela, współwłaściciela lub armatora.
- Dane jednostki podane w formularzu wtórnika.
- Dane i adres właściciela i współwłaścicieli:
- Oświadczenie (pouczenie) do wniosku o wtórnik dokumentu rejestracyjnego.
- Oświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dokumentu rejestracyjnego.
- Dowód opłaty za wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego.
- Dowód opłaty za pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik
- Jeśli składasz wniosek jako osoba fizyczna, pokaż do wglądu dokument tożsamości, np. dowód osobisty lub paszport.
- Jeśli składasz wniosek jako osoba prawna, np. spółka kapitałowa – przedstaw do wglądu aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS).
[!] Sprawy związane z wtórnikiem dokumentu rejestracyjnego w imieniu osoby prawnej może załatwić wyłącznie osoba do tego upoważniona.
[!] Dokumenty sporządzone w języku obcym dołącz wraz z ich tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie musi sporządzić tłumacz przysięgły lub potwierdzić właściwy konsul. Jeśli w Polsce nie ma tłumacza przysięgłego danego języka, możesz przedstawić tłumaczenie wykonane przez tłumacza przysięgłego państwa, z którego sprowadzona została jednostka pływająca.
Załączniki do wniosku musisz złożyć w oryginale lub jako uwierzytelnioną kopię. Jeśli chcesz złożyć zwykłą kserokopię dokumentu, pokaż pracownikowi urzędu jego oryginał. Pracownik urzędu potwierdzi wtedy zgodność kopii tego dokumentu z oryginałem za dodatkową opłatą.
Jeśli chcesz sprawdzić, jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną (PDF, 498 kB).
Opłaty
80 zł – za wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego.
Opłatę możesz zrobić:
- w opłatomacie – w siedzibie Biura Administracji i Spraw Obywatelskich przy ul. Kruczkowskiego 2 (sala obsługi),
- online na stronie https://baiso.oplaty.warszawa.pl
- przelewem na rachunek bankowy:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy,
pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa,
numer 93 1030 1508 0000 0005 5000 0132.
W tytule przelewu wpisz: REJA24 oraz imię i nazwisko lub nazwę firmy.
Możliwe dodatkowe opłaty:
- 5 zł – opłata skarbowa za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony. Jeśli składasz oryginały lub dokumenty już poświadczone za zgodność z oryginałem – nie będziemy pobierać tej opłaty.
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa lub prokury. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest bezpłatne.
Opłaty skarbowe możesz zrobić:
- w dowolnej kasie urzędu
- bezgotówkowo na miejscu – jeśli tam, gdzie składasz wniosek, dostępny jest terminal, opłatomat itd.,
- przelewem na rachunek bankowy:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę, np. opłata za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXXX.
Miejsce złożenia i odbioru
Sprawę możesz załatwić:
- osobiście,
- przez internet.
Załatwiam sprawę osobiście:
- Przyjdź do Wydziału Ewidencji Ludności i Rejestracji Pojazdów dla Dzielnicy Śródmieście Biura Administracji i Spraw Obywatelskich przy ul. Kruczkowskiego 2. Złóż wniosek o wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego wraz z załącznikami.
[!] Jeżeli jednostka pływająca jest nie tylko Twoją własnością, to wszyscy właściciele muszą przyjść do urzędu. Możesz załatwić sprawę w ich imieniu, ale musisz mieć wtedy pełnomocnictwa od wszystkich osób. - Sprawdzimy, czy dokumenty są kompletne i nie zawierają błędów. Jeśli będą kompletne i poprawne, dostaniesz zaświadczenie, którym możesz posługiwać się do czasu otrzymania wtórnika dokumentu rejestracyjnego.
- W ciągu 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku, otrzymasz dokument rejestracyjny. Jeśli podasz adres e‑mail, zawiadomimy Cię, że możesz odebrać dokument.
- Przyjdź do urzędu i odbierz wtórnik dokumentu rejestracyjnego. Przy odbiorze przedstaw dokument tożsamości.
[!] Jeśli chcesz osobiście złożyć wniosek w urzędzie, możesz zarezerwować wizytę w Systemie rezerwacji wizyt. Rezerwacja jednego terminu wizyty upoważnia Cię do załatwienia tylko jednej sprawy np. złożenia 1 wniosku o wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego. Jeśli masz więcej spraw – zarezerwuj odpowiednią liczbę wizyt.
Załatwiam sprawę przez internet:
Wniosek możesz złożyć w formie elektronicznej przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą.
W tym celu:
- Zaloguj się do rządowego portalu REJA24. Jeżeli nie masz konta, musisz je założyć w portalu.
- Złóż wniosek – przejdź przez kolejne sekcje portalu REJA24. Jako organ rejestrujący wskaż Prezydenta m.st. Warszawy.
- Jeżeli wniosek będzie kompletny, dostaniesz zaświadczenie, którym możesz posługiwać się do czasu wydania wtórnika dokumentu rejestracyjnego.
- W ciągu 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku, otrzymasz dokument rejestracyjny. Jeśli podasz adres e‑mail, zawiadomimy Cię, że możesz odebrać dokument.
- Przyjdź do urzędu i odbierz dokument rejestracyjny oraz kod dostępu. Przy odbiorze przedstaw oryginały dokumentów, które są załącznikami do wniosku o rejestrację.
[!] Przy odbiorze pokaż swój dokument tożsamości.
Termin odpowiedzi
Wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego trwa do 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
Tryb odwoławczy
Jeśli otrzymasz decyzję odmowną, możesz odwołać się od niej do:
- Ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej – dla jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację jest informacja o zamiarze jej eksploatowania na wodach morskich albo na wodach morskich i śródlądowych.
- Ministra właściwego do spraw żeglugi śródlądowej – dla jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację jest informacja o zamiarze jej eksploatowania na wodach śródlądowych.
Odwołanie złóż za pośrednictwem Prezydenta m.st. Warszawy, na adres korespondencyjny: Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa, lub osobiście w Biurze Administracji i Spraw Obywatelskich przy ul. Kruczkowskiego
Na złożenie odwołania masz 14 dni. Nie. musisz płacić za jego złożenie.
Uwagi
Brak dodatkowych uwag.
Podstawa prawna
- Ustawa z 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
- Ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej
- Ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z 2025 r. poz. 883), w szczególności art. 5 pkt 17
- Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z 15 stycznia 2020 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z 30 września 2019 r. w sprawie powierzenia prowadzenia rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m i administrowania nim
Wersja 1.0 z 19.11.2025 r.
- Zgoda na przetwarzanie dodatkowych danych osobowych (PDF, 419 kB) (otwiera nowe okno)
- AO-11-03 Oświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dokumentu rejestracyjnego (DOCX, 49 kB) (edytowalny) (otwiera nowe okno)
- AO-11-03 Wniosek o wydanie wtórnika (PDF, 410 kB) (otwiera nowe okno)
- AO-11-03 Formularz dla wnioskującego (PDF, 434 kB) (otwiera nowe okno)
- AO-11-03 Formularz - wtórnik (PDF, 410 kB) (otwiera nowe okno)
- AO-11-03 Oświadczenie - pouczenie (PDF, 548 kB) (otwiera nowe okno)