- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Drogownictwo
- / Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście
Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście
null ZTP - wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu bramowego lub jego przebudowę
Jeśli chcesz wnioskować o uzyskanie pozwolenia na na lokalizację zjazdu bramowego lub jego przebudowę, sprawdź do kogo powinieneś złożyć wniosek. Wniosek kieruj do zarządcy drogi.
-
Zarząd Dróg Miejskich - tu zgłaszaj wnioski dotyczące dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych (za wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad). Wykaz dróg dostępny jest tutaj.
-
Zarząd Terenów Publicznych - tu zgłaszaj wnioski dotyczące części ulic w dzielnicy Śródmieście, z wykazem dróg możesz zapoznać się tutaj.
-
Urzędy Dzielnic - dzielnice zarządzają drogami gminnymi (są to pozostałe drogi nie ujęte w wykazach powyżej).
Drogami ekspresowymi i autostradami zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Poniższe informacje dotyczą terenów zarządzanych przez Zarząd Terenów Publicznych.
Krok po kroku
-
Pobierz, wydrukuj, czytelnie wypełnij i podpisz wniosek
-
Do wniosku dołącz dokumenty wymienione w dziale „Wymagane dokumenty”.
-
Udaj się do Zarządu Terenów Publicznych na ul. Podwale 23 do kancelarii na parterze i złóż dokumenty.
Wymagane dokumenty
Wystąpienie z wnioskiem podpisanym przez osoby uprawnione zawierającym:
-
szczegółowy plan sytuacyjny (mapa w skali 1:500) z zaznaczonym terenem zajętym pod obiekt budowlany, podpisany przez wnioskodawcę (mapę można nabyć w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Warszawa, ul. Sandomierska 12 (budynek B1) tel. 22 443-16-00, 22 443-16-01, e-mail: Sekretariat.BGiK@um.warszawa.pl,
-
wypis z Krajowego Rejestru Sądowego Inwestora (aktualny z ostatnich 6 miesięcy),
-
tytuł własności do działki, do której ma być wybudowany lub przebudowany zjazd,
-
pełnomocnictwo dla osoby upoważnionej, jeżeli Strona działa przez pełnomocnika wraz z oryginałem dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł. Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie urzędu dzielnicy, przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070,
-
projekt organizacji ruchu lub opinia komunikacyjna Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m.st. Warszawy.
Opłaty
Dowód wniesienia opłaty skarbowej za niniejsze zezwolenie w kwocie 82 zł na podstawie części III poz. 44 pkt 2 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635),
-
Ustawa z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z późn. zm.),
-
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane ( tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.).
-
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. u. z 2007 r. nr 19, poz. 115 ze zm.).