Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście

null ZTP - wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu bramowego lub jego przebudowę

Jeśli chcesz wnioskować o uzyskanie pozwolenia na na lokalizację zjazdu bramowego lub jego przebudowę, sprawdź do kogo powinieneś złożyć wniosek. Wniosek kieruj do zarządcy drogi. 

  1. Zarząd Dróg Miejskich (otwarcie w nowym oknie) - tu zgłaszaj wnioski dotyczące dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych (za wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad). Wykaz dróg dostępny jest tutaj.

  2. Zarząd Terenów Publicznych (otwarcie w nowym oknie) - tu zgłaszaj wnioski dotyczące części ulic w dzielnicy Śródmieście, z wykazem dróg możesz zapoznać się tutaj.

  3. Urzędy Dzielnic (otwarcie w nowym oknie) - dzielnice zarządzają drogami gminnymi (są to pozostałe drogi nie ujęte w wykazach powyżej). 

Drogami ekspresowymi i autostradami zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (otwarcie w nowym oknie).

 

Poniższe informacje dotyczą terenów zarządzanych przez Zarząd Terenów Publicznych. 

Krok po kroku

  1. Pobierz, wydrukuj, czytelnie wypełnij i podpisz wniosek (otwarcie w nowym oknie).

  2. Do wniosku dołącz dokumenty wymienione w dziale „Wymagane dokumenty”.

  3. Udaj się do Zarządu Terenów Publicznych na ul. Podwale 23 do kancelarii na parterze i złóż dokumenty.

Wymagane dokumenty

Wystąpienie z wnioskiem (otwarcie w nowym oknie) podpisanym przez osoby uprawnione zawierającym:

  1. szczegółowy plan sytuacyjny (mapa w skali 1:500) z zaznaczonym terenem zajętym pod obiekt budowlany, podpisany przez wnioskodawcę (mapę można nabyć w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Warszawa, ul. Sandomierska 12 (budynek B1) tel. 22 443-16-00, 22 443-16-01, e-mail: Sekretariat.BGiK@um.warszawa.pl,

  2. wypis z Krajowego Rejestru Sądowego Inwestora (aktualny z ostatnich 6 miesięcy),

  3. tytuł własności do działki, do której ma być wybudowany lub przebudowany zjazd,

  4. pełnomocnictwo dla osoby upoważnionej, jeżeli Strona działa przez pełnomocnika wraz z oryginałem dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł. Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie urzędu dzielnicy, przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070,

  5. projekt organizacji ruchu lub opinia komunikacyjna Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m.st. Warszawy.

Opłaty

Dowód wniesienia opłaty skarbowej za niniejsze zezwolenie w kwocie 82 zł na podstawie części III poz. 44 pkt 2 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635),

  2. Ustawa z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z późn. zm.),

  3. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane ( tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.).

  4. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. u. z 2007 r. nr 19, poz. 115 ze zm.).

Nie znalazłeś informacji?