- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Drogownictwo
- / Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście
Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście
null ZTP - wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu umieszczenia ogródka gastronomicznego
Jeśli chcesz wnioskować o zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu umieszczenia ogródka gastronomicznego, sprawdź do kogo powinieneś złożyć wniosek. Wniosek kieruj do zarządcy drogi.
-
Zarząd Dróg Miejskich - tu zgłaszaj wnioski dotyczące dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych (za wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad). Wykaz dróg dostępny jest tutaj.
-
Zarząd Terenów Publicznych - tu zgłaszaj wnioski dotyczące części ulic w dzielnicy Śródmieście, z wykazem dróg możesz zapoznać się tutaj.
-
Urzędy Dzielnic - dzielnice zarządzają drogami gminnymi (są to pozostałe drogi nie ujęte w wykazach powyżej).
Drogami ekspresowymi i autostradami zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Poniższe informacje dotyczą terenów zarządzanych przez Zarząd Terenów Publicznych.
Krok po kroku
-
Wypełnij wniosek o zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności.
-
Do wniosku dołącz dokumenty wymienione w dziale „Wymagane dokumenty”.
-
Udaj się do Zarządu Terenów Publicznych na ul. Podwale 23 do kancelarii na parterze i złóż dokumenty.
-
Twój wniosek musi zawierać wszystkie wymagane w nim informacje oraz wskazane dokumenty, ponieważ stanowią one podstawę do wydania zezwolenia, jak również ustalenia i naliczenia opłat. Jeżeli zabraknie któregoś z wymaganych dokumentów lub nie podasz wszystkich informacji, to, zgodnie z art. 64 § 2 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, otrzymasz wezwanie do uzupełnienia braków w ustawowym terminie nie krótszym niż 7 dni od daty otrzymania wezwania. Jeśli nie dotrzymasz tego terminu, Twój wniosek nie będzie rozpatrzony.
Wymagane dokumenty i załączniki
-
Wniosek o zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności.
-
Szczegółowy plan sytuacyjny (mapa w skali 1:500 lub 1:1000) z zaznaczonymi naniesieniami i zwymiarowaną powierzchnią terenu do udostępnienia pod ogródek oraz zaznaczonym położeniem lokalu macierzystego, podpisany przez wnioskodawcę (mapę można nabyć w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, Warszawa, ul. Sandomierska 12).
-
2 egzemplarze projektu organizacji ruchu zatwierdzonego przez Biuro Zarządzania Ruchem Urzędu m.st. Warszawy, po wcześniejszym zaopiniowaniu przez Zarząd Terenów Publicznych (Zespół ds. Dróg).
-
Projekt aranżacji ogródka (wizualizacja).
-
Dokument potwierdzający, iż wnioskodawca posiada tytuł prawny do lokalu (akt własności, umowa najmu, oryginał do wglądu).
-
Dokument organu inspekcji sanitarnej zezwalający na prowadzenie działalności gastronomicznej w lokalu oraz stwierdzający fakt posiadania oddzielnych toalet dla pracowników i konsumentów.
-
Pełnomocnictwo z oryginałem dokumentu potwierdzającego wniesienia opłaty skarbowej – jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika. Opłatę skarbową w wysokości 17 zł należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy Centrum Obsługi Podatnika nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 lub w kasie w Urzędzie Dzielnicy Śródmieście (ul. Nowogrodzka 43).
Dodatkowo konieczne jest uzyskanie wszelkich wymaganych prawem zgód i pozwoleń niezbędnych do umieszczenia sezonowego ogródka gastronomicznego, m.in. decyzji Mazowieckiego Konserwatora Zabytków dla terenów objętych ochroną konserwatorską.
Opłaty
Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego
=
liczba metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa
x
stawka opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego
x
liczba dni zajmowania pasa drogowego
Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego, to iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego, stawka opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego i liczby dni zajmowania pasa drogowego, przy czym za zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.
Wysokość stawek opłat za zajęcie pasa drogowego określa Uchwal Nr XXXI/666/2004 Rady m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m. st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.
Miejsce złożenia i odbioru
Zarząd Terenów Publicznych
Biuro Obsługi Mieszkańców, parter
ul. Podwale 23
Warszawa
tel. informacyjny: 22 277 05 24; 22 277 05 30
Aby skorzystać z powiadamiania SMS-em o możliwości odbioru dokumentu, podaj numeru telefonu komórkowego we wniosku.
Jednostka odpowiedzialna
Zarząd Terenów Publicznych
Termin odpowiedzi
Do jednego miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - do dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy
Samorządowe Kolegium Odwoławcze
ul. Obozowa 57
01-161 Warszawa
Uwagi
Odrębnego zezwolenia wymaga umieszczenie reklam na falbanach parasoli i markizach osłaniających ogródki. Żeby uzyskać takie zezwolenie, złóż wniosek o wydanie zezwolenia na umieszczenie reklamy.
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z 1 czerwca 2004 r. w sprawie warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego.
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
-
Uchwała Nr XXXI/666/2004 Rady m.st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m.st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych z późn. zm.