- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Drogownictwo
- / Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście
Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście
null ZTP - wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu umieszczenia ogródka gastronomicznego
Jeśli chcesz wnioskować o zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu umieszczenia ogródka gastronomicznego, sprawdź do kogo powinieneś złożyć wniosek. Wniosek kieruj do zarządcy drogi.
-
Zarząd Dróg Miejskich - tu zgłaszaj wnioski dotyczące dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych (za wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad). Wykaz dróg dostępny jest tutaj.
-
Zarząd Terenów Publicznych - tu zgłaszaj wnioski dotyczące części ulic w dzielnicy Śródmieście, z wykazem dróg możesz zapoznać się tutaj.
-
Urzędy Dzielnic - dzielnice zarządzają drogami gminnymi (są to pozostałe drogi nie ujęte w wykazach powyżej).
Drogami ekspresowymi i autostradami zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Poniższe informacje dotyczą terenów zarządzanych przez Zarząd Terenów Publicznych.
Krok po kroku
-
Wypełnij wniosek o zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności.
-
Do wniosku dołącz dokumenty wymienione w dziale „Wymagane dokumenty”.
-
Udaj się do Zarządu Terenów Publicznych na ul. Podwale 23 do kancelarii na parterze i złóż dokumenty.
-
Twój wniosek musi zawierać wszystkie wymagane w nim informacje oraz wskazane dokumenty, ponieważ stanowią one podstawę do wydania zezwolenia, jak również ustalenia i naliczenia opłat. Jeżeli zabraknie któregoś z wymaganych dokumentów lub nie podasz wszystkich informacji, to, zgodnie z art. 64 § 2 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, otrzymasz wezwanie do uzupełnienia braków w ustawowym terminie nie krótszym niż 7 dni od daty otrzymania wezwania. Jeśli nie dotrzymasz tego terminu, Twój wniosek nie będzie rozpatrzony.
Wymagane dokumenty i załączniki
- wniosek o zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności,
- szczegółowy plan sytuacyjny (mapa w skali 1:500 lub 1:1000) z zaznaczonymi naniesieniami i zwymiarowaną powierzchnią terenu do udostępnienia pod ogródek oraz zaznaczonym położeniem lokalu macierzystego, podpisany przez wnioskodawcę (mapę można nabyć w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, Warszawa, ul. Sandomierska 12),
- 2 egzemplarze projektu organizacji ruchu zatwierdzonego przez Biuro Zarządzania Ruchem Urzędu m.st. Warszawy (ul. Kredytowa 3), po wcześniejszym zaopiniowaniu przez Zarząd Terenów Publicznych (Zespół ds. Dróg),
- projekt aranżacji ogródka (wizualizacja),
- dokument potwierdzający, iż wnioskodawca posiada tytuł prawny do lokalu (akt własności, umowa najmu, oryginał do wglądu) lub oświadczenie w tym zakresie,
- dokument organu inspekcji sanitarnej zezwalający na prowadzenie działalności gastronomicznej w lokalu oraz stwierdzający fakt posiadania oddzielnych toalet dla pracowników i konsumentów lub oświadczenie w tym zakresie,
- pełnomocnictwo z oryginałem dokumentu potwierdzającego wniesienia opłaty skarbowej – jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika. Opłatę skarbową w wysokości 17 zł należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy Centrum Obsługi Podatnika nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 lub w kasie w Urzędzie Dzielnicy Śródmieście (ul. Nowogrodzka 43).
Dodatkowo konieczne jest uzyskanie wszelkich wymaganych prawem zgód i pozwoleń niezbędnych do umieszczenia sezonowego ogródka gastronomicznego, m.in. decyzji Mazowieckiego Wojewódzki Konserwatora Zabytków dla terenów objętych ochroną konserwatorską.
Opłaty
Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego, stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego i liczby dni zajmowania pasa drogowego, przy czym za zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.
Wysokość stawek opłat za zajęcie pasa drogowego określono w Uchwale Nr XXXI/666/2004 Rady m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m. st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.
Miejsce złożenia i odbioru
Zarząd Terenów Publicznych
Kancelaria - parter, ul. Podwale 23, Warszawa.
tel. informacyjny: 22 277 05 24; 22 277 05 30
Aby skorzystać z powiadamiania SMS-em o możliwości odbioru dokumentu, podaj numeru telefonu komórkowego we wniosku.
Jednostka odpowiedzialna
Zarząd Terenów Publicznych
Termin odpowiedzi
Do jednego miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy
Samorządowe Kolegium Odwoławcze
ul. Obozowa 57
01-161 Warszawa
Uwagi
Odrębnego zezwolenia wymaga umieszczenie reklam na falbanach parasoli i markizach osłaniających ogródki. Żeby uzyskać takie zezwolenie, złóż wniosek o wydanie zezwolenia na umieszczenie reklamy.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 1 czerwca 2004 r. w sprawie warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- Uchwała Nr XXXI/666/2004 Rady m.st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m.st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych z późn. zm.