Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście

null ZTP - wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu umieszczenia reklamy

Jeśli chcesz wnioskować o zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym, sprawdź do kogo powinieneś złożyć wniosek. Wniosek kieruj do zarządcy drogi. 

  1. Zarząd Dróg Miejskich (otwarcie w nowym oknie) - tu zgłaszaj wnioski dotyczące dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych (za wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad). Wykaz dróg dostępny jest tutaj.

  2. Zarząd Terenów Publicznych (otwarcie w nowym oknie) - tu zgłaszaj wnioski dotyczące części ulic w dzielnicy Śródmieście, z wykazem dróg możesz zapoznać się tutaj.

  3. Urzędy Dzielnic (otwarcie w nowym oknie) - dzielnice zarządzają drogami gminnymi (są to pozostałe drogi nie ujęte w wykazach powyżej). 

Drogami ekspresowymi i autostradami zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (otwarcie w nowym oknie).

 

Poniższe informacje dotyczą terenów zarządzanych przez Zarząd Terenów Publicznych.

Krok po kroku

  1. Złóż wniosek o wydanie zezwolenia.

  2. Do wniosku dołącz dokumenty wymienione w dziale „Wymagane dokumenty”. 

  3. Udaj się do Zarządu Terenów Publicznych na ul. Podwale 23 do kancelarii na parterze i złóż dokumenty.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklamy.

  2. Szczegółowy plan sytuacyjny (mapa w skali 1:500 lub 1:1000) z zaznaczonymi naniesieniami i zwymiarowaną powierzchnią terenu do wydzierżawienia, podpisany przez wnioskodawcę (mapę można nabyć w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Warszawa, ul. Sandomierska 12).

  3. Decyzja lokalizacyjna zarządcy drogi zezwalająca na umieszczenie reklamy.

  4. Decyzja zarządcy drogi na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót.

  5. Wizualiazcja reklamy wraz z jej opisem technicznycm.

  6. W przypadku reklamy umieszczanej na elewacji:  dokument potwierdzający prawo do dysponowania lokalem (umowa najmu) oraz zgoda właściciela budynku na umieszczenie reklamy na budynku.

  7. Pełnomocnictwo z oryginałem dokumentu potwierdzającego wniesienia opłaty skarbowej – jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika. Opłatę skarbową w wysokości 17 zł należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy Centrum Obsługi Podatnika nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 lub w kasie w Urzędzie Dzielnicy Śródmieście (ul. Nowogrodzka 43).

Opłaty

Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego

=

Powierzchnia reklamy wraz z elementami konstrukcyjnymi i zamocowaniami

x

stawka opłaty za 1 m2 reklamy

x

liczba dni zajmowania pasa drogowego

 

Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego, stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego i liczby dni zajmowania pasa drogowego, przy czym za zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.

Wysokość stawek opłat za zajęcie pasa drogowego określono w Uchwale Nr XXXI/666/2004 Rady m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m. st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.

Miejsce złożenia i odbioru

Zarząd Terenów Publicznych

Biuro Obsługi Mieszkańców, parter

ul. Podwale 23

Warszawa

tel. informacyjny: 22 277 05 20

Aby skorzystać z powiadamiania SMS-em o możliwości odbioru dokumentu, podaj numeru telefonu komórkowego we wniosku.

Jednostka odpowiedzialna

Zarząd Terenów Publicznych

Termin odpowiedzi

Do jednego miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.

Tryb odwoławczy

Samorządowe Kolegium Odwoławcze

ul. Obozowa 57, 01-161 Warszawa

Uwagi

Wniosek musi zawierać wszystkie wymagane w nim informacje oraz dokumenty (patrz: Wymagane dokumenty), ponieważ stanowią one podstawę do wydania zezwolenia i naliczenia opłat.

Brak wymaganych dokumentów lub informacji spowoduje, że zgodnie z art. 64 § 2 Kpa, otrzymasz wezwanie do uzupełnienia braków w określonym terminie od daty otrzymania wezwania. Jeśli nie dotrzymasz terminu, Twój wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania.

Podstawa Prawna

  1. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,

  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z 1 czerwca 2004 r. w sprawie warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,

  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,

  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,

  5. Uchwała Nr XXXI/666/2004 Rady m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m. st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.

Nie znalazłeś informacji?