- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Drogownictwo
- / Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście
Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście
null ZTP - wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu umieszczenia stoiska handlowego/artystycznego
Jeśli chcesz wnioskować o uzyskanie pozwolenia na zajęcie terenu zlokalizowanego poza prasem drogowym, sprawdź do kogo powinieneś złożyć wniosek. Wniosek kieruj do zarządcy drogi.
-
Zarząd Dróg Miejskich - tu zgłaszaj wnioski dotyczące dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych (za wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad). Wykaz dróg dostępny jest tutaj.
-
Zarząd Terenów Publicznych - tu zgłaszaj wnioski dotyczące części ulic w dzielnicy Śródmieście, z wykazem dróg możesz zapoznać się tutaj.
-
Urzędy Dzielnic - dzielnice zarządzają drogami gminnymi (są to pozostałe drogi nie ujęte w wykazach powyżej).
Drogami ekspresowymi i autostradami zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Poniższe informacje dotyczą terenów zarządzanych przez Zarząd Terenów Publicznych.
Krok po kroku
-
Sprawdź w wykazie miejsca na obszarze Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy, na których dopuszcza się prowadzenie handlu obwoźnego w Załączniku Nr 9 do Zarządzenia Nr 1765/2011 r. Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 18 listopada 2011 r. ze zm.
-
Pobierz, wydrukuj, czytelnie wypełnij i podpisz wniosek.
-
Do wniosku dołącz dokumenty wymienione w dziale „Wymagane dokumenty”.
-
Udaj się do Zarządu Terenów Publicznych na ul. Podwale 23 do kancelarii na parterze i złóż dokumenty.
Wymagane dokumenty
-
Wniosek o zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności.
-
Szczegółowy plan sytuacyjny (mapa w skali 1:500 lub 1:1000) z zaznaczonymi naniesieniami i zwymiarowaną powierzchnią terenu do wydzierżawienia, podpisany przez wnioskodawcę (mapę można nabyć w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Warszawa, ul. Sandomierska 12).
-
2 egzemplarze projektu organizacji ruchu zatwierdzonego przez Biuro Zarządzania Ruchem Urzędu m.st. Warszawy, po wcześniejszym zaopiniowaniu przez Zarząd Terenów Publicznych (Zespół ds. Dróg).
-
Pełnomocnictwo z oryginałem dokumentu potwierdzającego wniesienia opłaty skarbowej – jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika. Opłatę skarbową w wysokości 17 zł należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy Centrum Obsługi Podatnika nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 lub w kasie w Urzędzie Dzielnicy Śródmieście (ul. Nowogrodzka 43).
Dodatkowo w celu umieszczenia stoisk przeznaczonych na ekspozycję i sprzedaż własnych prac plastycznych wnioskodawca winien złożyć:
-
dokument potwierdzający posiadane kwalifikacje (artystyczne, plastyczne) bądź przynależność do stowarzyszenia,
-
zdjęcia przykładowych prac proponowanych do ekspozycji i sprzedaży,
-
wizualizację stanowiska pracy.
Opłaty
Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego
=
liczba metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa
x
stawka opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego
x
liczba dni zajmowania pasa drogowego
Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego, stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego i liczby dni zajmowania pasa drogowego, przy czym za zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.
Wysokość stawek opłat za zajęcie pasa drogowego określono w Uchwale Nr XXXI/666/2004 (otwarcie w nowym oknie) Rady m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m. st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.
Miejsce złożenia i odbioru
Zarząd Terenów Publicznych
Biuro Obsługi Mieszkańców
ul. Podwale 23, parter
Warszawa
tel. informacyjny 22 277 05 31
Aby skorzystać z powiadamiania SMS-em o możliwości odbioru dokumentu, podaj numeru telefonu komórkowego we wniosku.
Jednostka odpowiedzialna
Zarząd Terenów Publicznych
Termin odpowiedzi
Do jednego miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - do dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy
Samorządowe Kolegium Odwoławcze
ul. Obozowa 57
01-161 Warszawa
Uwagi
-
Wykaz miejsc na terenie dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy, na których dopuszcza się prowadzenie handlu obwoźnego, zgodnie z Zarządzeniem nr 1765/2011 r. Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 18 listopada 2011 r. (z późn. zm.) jest dostępny na stronie internetowej m.st. Warszawy (otwarcie w nowym oknie)
-
Jeśli wniosek dotyczy lokalizacji w pasie drogowym drogi publicznej, nie masz prawnych możliwości wcześniejszej rezerwacji terenu. Stanowiska udostępnia się zgodnie z kolejnością składania wniosków zgodnie z § 8 załącznika do Zarządzenia Nr 1153/2008 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 10 stycznia 2008 r. w sprawie prowadzenia handlu obwoźnego na terenie m.st. Warszawy (z późn. zm.).
-
Wniosek musi zawierać wszystkie wymagane w nim informacje oraz dokumenty (patrz: Wymagane dokumenty), ponieważ stanowią one podstawę do wydania zezwolenia i naliczenia opłat. Brak wymaganych dokumentów lub informacji spowoduje, że zgodnie z art. 64 § 2 Kpa, otrzymasz wezwanie do uzupełnienia braków w określonym terminie od daty otrzymania wezwania. Jeśli nie dotrzymasz terminu, Twój wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania.
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z 1 czerwca 2004 r. w sprawie warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,
-
Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
-
Uchwała Nr XXXI/666/2004 Rady m.st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m.st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych z późn. zm.,
-
Zarządzenie Nr 1153/2008 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 10 stycznia 2008 r. w sprawie prowadzenia handlu obwoźnego na terenie m.st. Warszawy,
-
Zarządzenie Nr 1765/2011 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie określenia wykazów miejsc wyznaczonych do prowadzenia handlu obwoźnego na terenie m.st. Warszawy ze zm.