Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście

null ZTP - wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu umieszczenia stoiska handlowego/artystycznego

Jeśli chcesz wnioskować o uzyskanie pozwolenia na zajęcie terenu zlokalizowanego poza prasem drogowym, sprawdź do kogo powinieneś złożyć wniosek. Wniosek kieruj do zarządcy drogi. 

  1. Zarząd Dróg Miejskich (otwarcie w nowym oknie) - tu zgłaszaj wnioski dotyczące dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych (za wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad). Wykaz dróg dostępny jest tutaj.

  2. Zarząd Terenów Publicznych (otwarcie w nowym oknie) - tu zgłaszaj wnioski dotyczące części ulic w dzielnicy Śródmieście, z wykazem dróg możesz zapoznać się tutaj.

  3. Urzędy Dzielnic (otwarcie w nowym oknie) - dzielnice zarządzają drogami gminnymi (są to pozostałe drogi nie ujęte w wykazach powyżej). 

Drogami ekspresowymi i autostradami zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (otwarcie w nowym oknie).

 

Poniższe informacje dotyczą terenów zarządzanych przez Zarząd Terenów Publicznych. 

Krok po kroku

  1. Sprawdź w wykazie miejsca na obszarze Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy, na których dopuszcza się prowadzenie handlu obwoźnego w Załączniku Nr 9 do Zarządzenia Nr 1765/2011 r. Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 18 listopada 2011 r. ze zm.

  2. Pobierz, wydrukuj, czytelnie wypełnij i podpisz wniosek (otwarcie w nowym oknie).

  3. Do wniosku dołącz dokumenty wymienione w dziale „Wymagane dokumenty”.

  4. Udaj się do Zarządu Terenów Publicznych na ul. Podwale 23 do kancelarii na parterze i złóż dokumenty.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności.

  2. Szczegółowy plan sytuacyjny (mapa w skali 1:500 lub 1:1000) z zaznaczonymi naniesieniami i zwymiarowaną powierzchnią terenu do wydzierżawienia, podpisany przez wnioskodawcę (mapę można nabyć w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Warszawa, ul. Sandomierska 12).

  3. 2 egzemplarze projektu organizacji ruchu zatwierdzonego przez Biuro Zarządzania Ruchem Urzędu m.st. Warszawy, po wcześniejszym zaopiniowaniu przez Zarząd Terenów Publicznych (Zespół ds. Dróg).

  4. Pełnomocnictwo z oryginałem dokumentu potwierdzającego wniesienia opłaty skarbowej – jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika. Opłatę skarbową w wysokości 17 zł należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy Centrum Obsługi Podatnika nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 lub w kasie w Urzędzie Dzielnicy Śródmieście (ul. Nowogrodzka 43).

Dodatkowo w celu umieszczenia stoisk przeznaczonych na ekspozycję i sprzedaż własnych prac plastycznych wnioskodawca winien złożyć:

  1. dokument potwierdzający posiadane kwalifikacje (artystyczne, plastyczne) bądź przynależność do stowarzyszenia,

  2. zdjęcia przykładowych prac proponowanych do ekspozycji i sprzedaży,

  3. wizualizację stanowiska pracy.

Opłaty

Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego

=

liczba metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa

x

stawka opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego

x

liczba dni zajmowania pasa drogowego

Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego, stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego i liczby dni zajmowania pasa drogowego, przy czym za zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.

Wysokość stawek opłat za zajęcie pasa drogowego określono w Uchwale Nr XXXI/666/2004 (otwarcie w nowym oknie) Rady m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m. st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.

Miejsce złożenia i odbioru

Zarząd Terenów Publicznych
Biuro Obsługi Mieszkańców

ul. Podwale 23, parter

Warszawa

tel. informacyjny 22 277 05 31

Aby skorzystać z powiadamiania SMS-em o możliwości odbioru dokumentu, podaj numeru telefonu komórkowego we wniosku.

Jednostka odpowiedzialna

Zarząd Terenów Publicznych

Termin odpowiedzi

Do jednego miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - do dwóch miesięcy.

Tryb odwoławczy

Samorządowe Kolegium Odwoławcze

ul. Obozowa 57

01-161 Warszawa

Uwagi

  1. Wykaz miejsc na terenie dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy, na których dopuszcza się prowadzenie handlu obwoźnego, zgodnie z Zarządzeniem nr 1765/2011 r. Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 18 listopada 2011 r. (z późn. zm.) jest dostępny na stronie internetowej m.st. Warszawy (otwarcie w nowym oknie)

  2. Jeśli wniosek dotyczy lokalizacji w pasie drogowym drogi publicznej, nie masz prawnych możliwości wcześniejszej rezerwacji terenu. Stanowiska udostępnia się zgodnie z kolejnością składania wniosków zgodnie z § 8 załącznika do Zarządzenia Nr 1153/2008 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 10 stycznia 2008 r. w sprawie prowadzenia handlu obwoźnego na terenie m.st. Warszawy (z późn. zm.).

  3. Wniosek musi zawierać wszystkie wymagane w nim informacje oraz dokumenty (patrz: Wymagane dokumenty), ponieważ stanowią one podstawę do wydania zezwolenia i naliczenia opłat. Brak wymaganych dokumentów lub informacji spowoduje, że zgodnie z art. 64 § 2 Kpa, otrzymasz wezwanie do uzupełnienia braków w określonym terminie od daty otrzymania wezwania. Jeśli nie dotrzymasz terminu, Twój wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,

  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z 1 czerwca 2004 r. w sprawie warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,

  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,

  4. Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,

  5. Uchwała Nr XXXI/666/2004 Rady m.st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m.st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych z późn. zm.,

  6. Zarządzenie Nr 1153/2008 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 10 stycznia 2008 r. w sprawie prowadzenia handlu obwoźnego na terenie m.st. Warszawy,

  7. Zarządzenie Nr 1765/2011 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie określenia wykazów miejsc wyznaczonych do prowadzenia handlu obwoźnego na terenie m.st. Warszawy ze zm.

Nie znalazłeś informacji?