- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Drogownictwo
- / Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście
Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście
null ZTP - wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu umieszczenia stoiska handlowego/artystycznego
Jeśli chcesz wnioskować o uzyskanie pozwolenia na zajęcie terenu zlokalizowanego poza prasem drogowym, sprawdź do kogo powinieneś złożyć wniosek. Wniosek kieruj do zarządcy drogi.
-
Zarząd Dróg Miejskich - tu zgłaszaj wnioski dotyczące dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych (za wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad). Wykaz dróg dostępny jest tutaj.
-
Zarząd Terenów Publicznych - tu zgłaszaj wnioski dotyczące części ulic w dzielnicy Śródmieście, z wykazem dróg możesz zapoznać się tutaj.
-
Urzędy Dzielnic - dzielnice zarządzają drogami gminnymi (są to pozostałe drogi nie ujęte w wykazach powyżej).
Drogami ekspresowymi i autostradami zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Poniższe informacje dotyczą terenów zarządzanych przez Zarząd Terenów Publicznych.
Krok po kroku
-
Sprawdź w wykazie miejsca na obszarze Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy, na których dopuszcza się prowadzenie handlu obwoźnego w Załączniku Nr 9 do Zarządzenia Nr 1765/2011 r. Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 18 listopada 2011 r. ze zm.
-
Pobierz, wydrukuj, czytelnie wypełnij i podpisz wniosek.
-
Do wniosku dołącz dokumenty wymienione w dziale „Wymagane dokumenty”.
-
Udaj się do Zarządu Terenów Publicznych na ul. Podwale 23 do kancelarii na parterze i złóż dokumenty.
Wymagane dokumenty
- wniosek o zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności,
- szczegółowy plan sytuacyjny (mapa w skali 1:500 lub 1:1000) z zaznaczonymi naniesieniami i zwymiarowaną powierzchnią terenu do wydzierżawienia, podpisany przez wnioskodawcę (mapę można nabyć w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Warszawa, ul. Sandomierska 12),
- 2 egzemplarze projektu organizacji ruchu zatwierdzonego przez Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m.st. Warszawy (ul. Kredytowa 3), po wcześniejszym zaopiniowaniu przez Zarząd Terenów Publicznych (Zespół ds. Dróg),
- pełnomocnictwo z oryginałem dokumentu potwierdzającego wniesienia opłaty skarbowej – jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika. Opłatę skarbową w wysokości 17 zł należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy Centrum Obsługi Podatnika nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 lub w kasie w Urzędzie Dzielnicy Śródmieście (ul. Nowogrodzka 43).
Dodatkowo w celu umieszczenia stoisk przeznaczonych na ekspozycję i sprzedaż własnych prac plastycznych wnioskodawca winien złożyć:
- dokument potwierdzający posiadane kwalifikacje (artystyczne, plastyczne) bądź przynależność do stowarzyszenia,
- zdjęcia przykładowych prac proponowanych do ekspozycji i sprzedaży,
- wizualizację stanowiska pracy.
Opłaty
Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego, stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego i liczby dni zajmowania pasa drogowego, przy czym za zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.
Wysokość stawek opłat za zajęcie pasa drogowego określono w Uchwale Nr XXXI/666/2004 Rady m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m. st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.
Miejsce złożenia i odbioru
Zarząd Terenów Publicznych
Kancelaria - parter, ul. Podwale 23, Warszawa.
tel. informacyjny 22 277 05 31
Aby skorzystać z powiadamiania SMS-em o możliwości odbioru dokumentu, podaj numeru telefonu komórkowego we wniosku.
Jednostka odpowiedzialna
Zarząd Terenów Publicznych
Termin odpowiedzi
Do jednego miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy
Samorządowe Kolegium Odwoławcze
ul. Obozowa 57
01-161 Warszawa
Uwagi
Wykaz miejsc na obszarze Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy na których dopuszcza się prowadzenie handlu obwoźnego ustala Załącznik Nr 9 do Zarządzenia Nr 1765/2011 r. Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 18 listopada 2011 r. ze zm.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 1 czerwca 2004 r. w sprawie warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- Uchwała Nr XXXI/666/2004 Rady m.st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m.st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych z późn. zm.,
- Zarządzenie Nr 1153/2008 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 10 stycznia 2008 r. w sprawie prowadzenia handlu obwoźnego na terenie m.st. Warszawy,
- Zarządzenie Nr 1765/2011 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie określenia wykazów miejsc wyznaczonych do prowadzenia handlu obwoźnego na terenie m.st. Warszawy ze zm.