Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście

null ZTP - wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu umieszczenia stoiska handlowego/artystycznego

Jeśli chcesz wnioskować o uzyskanie pozwolenia na zajęcie terenu zlokalizowanego poza prasem drogowym, sprawdź do kogo powinieneś złożyć wniosek. Wniosek kieruj do zarządcy drogi. 

  1. Zarząd Dróg Miejskich - tu zgłaszaj wnioski dotyczące dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych (za wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad). Wykaz dróg dostępny jest tutaj.

  2. Zarząd Terenów Publicznych - tu zgłaszaj wnioski dotyczące części ulic w dzielnicy Śródmieście, z wykazem dróg możesz zapoznać się tutaj.

  3. Urzędy Dzielnic - dzielnice zarządzają drogami gminnymi (są to pozostałe drogi nie ujęte w wykazach powyżej). 

Drogami ekspresowymi i autostradami zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Poniższe informacje dotyczą terenów zarządzanych przez Zarząd Terenów Publicznych. 

Krok po kroku

  1. Sprawdź w wykazie miejsca na obszarze Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy, na których dopuszcza się prowadzenie handlu obwoźnego w Załączniku Nr 9 do Zarządzenia Nr 1765/2011 r. Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 18 listopada 2011 r. ze zm.

  2. Pobierz, wydrukuj, czytelnie wypełnij i podpisz wniosek.

  3. Do wniosku dołącz dokumenty wymienione w dziale „Wymagane dokumenty”.

  4. Udaj się do Zarządu Terenów Publicznych na ul. Podwale 23 do kancelarii na parterze i złóż dokumenty.

Wymagane dokumenty

  1. wniosek o zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności,
  2. szczegółowy plan sytuacyjny (mapa w skali 1:500 lub 1:1000) z zaznaczonymi naniesieniami i zwymiarowaną powierzchnią terenu do wydzierżawienia, podpisany przez wnioskodawcę (mapę można nabyć w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Warszawa, ul. Sandomierska 12),
  3. 2 egzemplarze projektu organizacji ruchu zatwierdzonego przez Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m.st. Warszawy (ul. Kredytowa 3), po wcześniejszym zaopiniowaniu przez Zarząd Terenów Publicznych (Zespół ds. Dróg),
  4. pełnomocnictwo z oryginałem dokumentu potwierdzającego wniesienia opłaty skarbowej – jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika. Opłatę skarbową w wysokości 17 zł należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy Centrum Obsługi Podatnika nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 lub w kasie w Urzędzie Dzielnicy Śródmieście (ul. Nowogrodzka 43).

Dodatkowo w celu umieszczenia stoisk przeznaczonych na ekspozycję i sprzedaż własnych prac plastycznych wnioskodawca winien złożyć:

 

  1. dokument potwierdzający posiadane kwalifikacje (artystyczne, plastyczne) bądź przynależność do stowarzyszenia,
  2. zdjęcia przykładowych prac proponowanych do ekspozycji i sprzedaży,
  3. wizualizację stanowiska pracy.

Opłaty

Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego, stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego i liczby dni zajmowania pasa drogowego, przy czym za zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.

Wysokość stawek opłat za zajęcie pasa drogowego określono w Uchwale Nr XXXI/666/2004 Rady m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m. st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.

Miejsce złożenia i odbioru

Zarząd Terenów Publicznych

Kancelaria - parter, ul. Podwale 23, Warszawa.

tel. informacyjny 22 277 05 31

Aby skorzystać z powiadamiania SMS-em o możliwości odbioru dokumentu, podaj numeru telefonu komórkowego we wniosku.

Jednostka odpowiedzialna

Zarząd Terenów Publicznych

Termin odpowiedzi

Do jednego miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.

Tryb odwoławczy

Samorządowe Kolegium Odwoławcze

ul. Obozowa 57

01-161 Warszawa

Uwagi

Wykaz miejsc na obszarze Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy na których dopuszcza się prowadzenie handlu obwoźnego ustala Załącznik Nr 9 do Zarządzenia Nr 1765/2011 r. Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 18 listopada 2011 r. ze zm.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z 1 czerwca 2004 r. w sprawie warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,
  4. Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
  5. Uchwała Nr XXXI/666/2004 Rady m.st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m.st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych z późn. zm.,
  6. Zarządzenie Nr 1153/2008 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 10 stycznia 2008 r. w sprawie prowadzenia handlu obwoźnego na terenie m.st. Warszawy,
  7. Zarządzenie Nr 1765/2011 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie określenia wykazów miejsc wyznaczonych do prowadzenia handlu obwoźnego na terenie m.st. Warszawy ze zm.

Nie znalazłeś informacji?