Zgody i zezwolenia w dzielnicy Śródmieście

null ZTP - wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu zorganizowania imprezy/wystawy

Jeśli chcesz wnioskować o uzyskanie pozwolenia na zajęcie terenu zlokalizowanego w prasie drogowym, sprawdź do kogo powinieneś złożyć wniosek. Wniosek kieruj do zarządcy drogi. 

  1. Zarząd Dróg Miejskich - tu zgłaszaj wnioski dotyczące dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych (za wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad). Wykaz dróg dostępny jest tutaj.

  2. Zarząd Terenów Publicznych - tu zgłaszaj wnioski dotyczące części ulic w dzielnicy Śródmieście, z wykazem dróg możesz zapoznać się tutaj.

  3. Urzędy Dzielnic - dzielnice zarządzają drogami gminnymi (są to pozostałe drogi nie ujęte w wykazach powyżej). 

Drogami ekspresowymi i autostradami zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Poniższe informacje dotyczą terenów zarządzanych przez Zarząd Terenów Publicznych. 

Krok po kroku

  1. Pobierz, wydrukuj, czytelnie wypełnij i podpisz wniosek (otwarcie w nowym oknie).

  2. Do wniosku dołącz dokumenty wymienione w dziale „Wymagane dokumenty”.

  3. Udaj się do Zarządu Terenów Publicznych na ul. Podwale 23 do kancelarii na parterze i złóż dokumenty.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności.

  2. Szczegółowy plan sytuacyjny (mapa w skali 1:500 lub 1:1000) z zaznaczonymi naniesieniami i zwymiarowaną powierzchnią terenu, podpisany przez wnioskodawcę (mapę można nabyć w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - ul. Sandomierska 12),

  3. 2 egzemplarze projektu organizacji ruchu zatwierdzonego przez Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m.st. Warszawy, po wcześniejszym zaopiniowaniu przez Zarząd Terenów Publicznych (Zespół ds. Dróg).

  4. Pełnomocnictwo z oryginałem dokumentu potwierdzającego wniesienia opłaty skarbowej – jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika. Opłatę skarbową w wysokości 17 zł należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy Centrum Obsługi Podatnika nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 lub w kasie w Urzędzie Dzielnicy Śródmieście (ul. Nowogrodzka 43).

Opłaty

Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego

=

liczba metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa

x

stawka opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego

x

liczba dni zajmowania pasa drogowego

 

Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego, stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego i liczby dni zajmowania pasa drogowego, przy czym za zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.

Wysokość stawek opłat za zajęcie pasa drogowego określono w Uchwale Nr XXXI/666/2004 Rady m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m. st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.

Miejsce złożenia i odbioru

Zarząd Terenów Publicznych

Biuro Obsługi Mieszkańców, parter

ul. Podwale 23

Warszawa

tel. informacyjny: 22 277 05 68

 

Aby skorzystać z powiadamiania SMS-em o możliwości odbioru dokumentu, podaj numeru telefonu komórkowego we wniosku.

Jednostka odpowiedzialna

Zarząd Terenów Publicznych

Termin odpowiedzi

Do jednego miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - do dwóch miesięcy.

Tryb odwoławczy

Samorządowe Kolegium Odwoławcze

ul. Obozowa 57

01-161 Warszawa

Uwagi

Wymagane prawem zgody i pozwolenia niezbędne do zorganizowania i przeprowadzenia danego przedsięwzięcia, m.in.:

  1. Decyzja Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (ul. Nowy Świat 18/20) dla terenów wpisanych do rejestru zabytków.

  2. Zgłoszenie imprezy w Wydziale Kultury i Promocji dla Dzielnicy Śródmieście lub uzyskanie zezwolenia na organizację imprezy masowej w przypadku, gdy przewidywane jest uczestnictwo w liczbie nie mniej niż 1000 osób (wydawane przez Stołeczne Centrum Bezpieczeństwa Urzędu m.st. Warszawy).

  3. Zezwolenie na wykorzystanie drogi w sposób szczególny (wydawane przez Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym m.st. Warszawy).

  4. Przepustki dla pojazdów obsługujących imprezę/wystawę - w przypadku przedsięwzięć organizowanych na obszarze Starówki, ze względu na ograniczenia w ruchu pojazdów (wydawane przez ZTP).

W przypadku przedsięwzięć realizowanych w obszarze reprezentacyjnym ZTP, w ramach wewnętrznego postępowania, występuję o opinię Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. obszaru reprezentacyjnego i produkcji filmowych.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,

  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z 1 czerwca 2004 r. w sprawie warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,

  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,

  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,

  5. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym,

  6. Uchwała Nr XXXI/666/2004 Rady m.st. Warszawy z dnia 27 maja 2004 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na obszarze m.st. Warszawy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych z późn. zm.

  7. Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej,

  8. Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych,

  9. Ustawa z dnia 5 lipca 1990 r. Prawo o zgromadzeniach,

  10. Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

Nie znalazłeś informacji?