- Baza wiedzy
-
/
Transport i drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- / Jednostki pływające
Jednostki pływające
null Zawiadomienie o zbyciu jachtu lub innej jednostki pływającej o długości do 24 m
[!] Upłynął termin ważności dokumentów rejestracyjnych wydanych przed 1 stycznia 2000 r.
Zobacz poniżej do kiedy musisz dokonać ponownej rejestracji:
Data wydania dokumentu lub wpisu do rejestru |
Termin, w którym trzeba dokonać powtórnej rejestracji |
do 1 stycznia 2000 roku |
do 31 lipca 2021 roku |
do 1 stycznia 2006 roku |
do 31 stycznia 2022 roku |
po 1 stycznia 2006 roku |
do 31 stycznia 2023 roku |
Krok po kroku
- W przypadku wniosku składanego w formie papierowej:
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek (formularze dostępne są również w urzędzie).
- Do wniosku dołącz wymagane dokumenty oraz potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej. Dokumenty do wniosku złóż w oryginale.
- Udaj się do Biura Administracji i Spraw Obywatelskich, złóż wniosek wraz z załącznikami oraz stosowną opłatą. Zabierz ze sobą dokument tożsamości. W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, do wniosku dołącz oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa oraz dokonaj opłaty skarbowej i dowód jej wniesienia dołącz do ww. dokumentu. Jeżeli jacht lub inna jednostka pływająca stanowi współwłasność – wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli lub udzielone przez nich pełnomocnictwa.
- W przypadku wniosku składanego w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej:
- Zaloguj się do portalu REJA24: https://interesant.reja24.gov.pl. Jeżeli nie posiadasz konta zarejestruj konto: https://interesant.reja24.gov.pl/zarejestruj-konto.
- Złóż wniosek przechodząc przez kolejne sekcje portalu REJA24.
- W przypadku pytań skontaktuj się pod nr tel. (22) 44 32 231.
Wymagane dokumenty
- Zawiadomienie o zbyciu jachtu lub innej jednostki pływającej o długości do 24 m.
- Załączniki poświadczające następujące informacje:
- Dane i adres wnioskującego,
- Dane dotyczące właściciela,
- Dane dotyczące zbycia/nabycia/wykreślenia,
- Oświadczenie/pouczenie.
- Dokument rejestracyjny jachtu lub innej jednostki pływającej o długości do 24 m.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
W przypadku gdy wnioskodawcą jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
W przypadku gdy wnioskodawcą jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu).
Sprawy związane ze zbyciem jachtu lub innej jednostki pływającej o długości do 24 m będącej własnością osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
Opłaty
Zawiadomienie o zbyciu jachtu lub innej jednostki pływającej o długości do 24 m nie podlega opłacie.
Ewentualnie:
- 17 zł - za złożenie pełnomocnictwa (upoważnienia).
- Opłatę można wnieść:
- na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika, nr rachunku: 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 - z dopiskiem „Opłata skarbowa za pełnomocnictwo”;
- w kasie Urzędu m.st. Warszawy przy Al. Jerozolimskich 44 (czynna w godz. 9:00 - 15:00).
Miejsce złożenia i odbioru
Termin odpowiedzi
Brak.
Tryb odwoławczy
Brak.
Uwagi
- Zawiadomienie o zbyciu jachtu lub innej jednostki pływającej o długości do 24m należy złożyć do tego organu, który wydał ostatni dokument rejestracyjny, w terminie nieprzekraczającym 30 dni, licząc od dnia zaistnienia danego faktu.
- W razie przeniesienia na inną osobę własności zarejestrowanej jednostki pływającej dotychczasowy właściciel przekazuje nowemu właścicielowi dokument rejestracyjny.
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
- AO-11-06 oświadczenie - pouczenie (otwiera nowe okno)
- AO-11-06 formularz dla wnioskującego (otwiera nowe okno)
- AO-11-06 formularz zbycia - nabycia - wykreślenia (otwiera nowe okno)
- AO-11-06 formularz dla właściciela (otwiera nowe okno)
- AO-11-06 zawiadomienie o zbyciu (otwiera nowe okno)
- AO-11-06 załącznik do formularza dla właściciela (otwiera nowe okno)