null Zawieszenie wykonywania krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób

Krok po kroku

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij zawiadomienie (formularze dostępne są również w urzędzie). W zawiadomieniu umieszczona jest rubryka na dane nieobowiązkowe – telefon kontraktowy, adres e-mail – które nie są wymagane do załatwienia sprawy, ale ułatwiają kontakt. Dobrowolne wypełnienie tej rubryki oznacza Pana/Pani zgodę na przetwarzanie tych danych przez Prezydenta m.st. Warszawy.
  2. Do zawiadomienia dołącz wymagane dokumenty.
  3. Udaj się do Wydziału Licencji i Transportu Drogowego Biura Administracji i Spraw Obywatelskich Urzędu m.st. Warszawy, złóż wniosek wraz z załącznikami. Zabierz ze sobą dokument tożsamości.
  4. Po przyjęciu zawiadomienia nastąpi weryfikacja czy przysługuje Ci zwrot części opłaty wniesionej za wydanie licencji i wypisów z licencji.
  5. Po ustaleniu wysokości części opłaty wniesionej za wydanie licencji i wypisów z licencji następuje jej zwrot (na rachunek bankowy, przelewem pocztowym lub można odebrać osobiście w Kasie Urzędu m.st. Warszawy przy Al. Jerozolimskich 44).

Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie.

Wymagane dokumenty

  1. Zawiadomienie o zawieszeniu wykonywania krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób.
  2. Wszystkie wypisy z licencji (w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego w całości) lub wypisy z licencji odpowiadające liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych (w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego).
  3. Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik.

Opłaty

  1. 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa. 
  2. Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać: 
    1. kartą płatniczą – korzystając z opłatomatu zlokalizowanego w siedzibie Biura Administracji i Spraw Obywatelskich Urzędu m.st. Warszawy;
    2. na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy Centrum Obsługi Podatnika nr rachunku 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 – z dopiskiem „Opłata skarbowa za pełnomocnictwo”;
    3. w kasie Urzędu m.st. Warszawy przy Al. Jerozolimskich 44 (czynna w godz. 9:00-15:00).

Miejsce złożenia i odbioru

Wydział Licencji i Transportu Drogowego Biura Administracji i Spraw Obywatelskich

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

Nie dotyczy.

Tryb odwoławczy

Brak.

Uwagi

  1. Przewoźnik drogowy może zawiesić, w całości albo w części, wykonywanie transportu drogowego łącznie na okres nie dłuższy niż 36 miesięcy, w okresie każdych następujących po sobie 10 lat, licząc od dnia uzyskania licencji, jednak nie dłużej niż na okres na jaki zostało wydane to uprawnienie.
  2. W przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego na okres przekraczający 3 miesiące, organ który udzielił licencji dokonuje zwrotu części opłaty wniesionej za wydanie licencji i wypisów z licencji (na rachunek bankowy, przelewem pocztowym lub można odebrać osobiście w Kasie Urzędu m.st. Warszawy przy Al. Jerozolimskich 44).
  3. W terminie siedmiu dni poprzedzających deklarowany termin wznowienia działalności gospodarczej odbierz wypisy z licencji z Biura (w przypadku nieodebrania wypisów z licencji we wskazanym powyżej terminie zostaną one przesłane na adres przedsiębiorcy drogą pocztową).

Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.

Podstawa prawna

Nie znalazłeś informacji?