Polityka przestrzenna i planowanie miejscowe

null Składanie wniosków do sporządzanego projektu uchwały krajobrazowej dla m.st. Warszawy (w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń)

Rozpoczęliśmy opracowywanie projektu uchwały krajobrazowej dla m.st. Warszawy. Możesz złożyć do niego wniosek. Wnioski przyjmujemy od 18 sierpnia do 14 września 2025 r.

[!] Uwagi do przygotowanego projektu uchwały krajobrazowej będzie można składać dopiero na dalszym etapie.

[!] Informacje o przystąpieniu do sporządzania projektu uchwały krajobrazowej i możliwości składania wniosków publikujemy w ogłoszeniu prasowym i w Biuletynie Informacji Publicznej.

Krok po kroku

  1. Wypełnij wniosek elektroniczny lub papierowy do sporządzanego projektu uchwały krajobrazowej dla m.st. Warszawy.
  2. Wniosek przekaż do urzędu. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Szczegółowe informacje o nich znajdziesz w sekcji Miejsce złożenia i odbioru.
  3. Wniosek złożony w terminie rozpatrzymy przy opracowywaniu projektu uchwały krajobrazowej, ale nie otrzymasz odpowiedzi. 
  4. Wniosek, który wpłynie przed lub po terminie, pozostawimy bez rozpatrzenia.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek do sporządzanego projektu uchwały krajobrazowej dla m.st. Warszawy – w wersji elektronicznej lub w wersji do wydruku.

Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną (pdf, 706 kB).

Opłaty

Nie płacisz za złożenie wniosku.
Możliwe dodatkowe opłaty:
17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa lub prokury. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest bezpłatne.

Miejsce złożenia i odbioru

Wniosek możesz złożyć:

  1. Przez internet:
    • wysłać e-mail,
    • na stronie www.mobywatel.gov.pl – przez skrzynkę ePUAP lub e-Doręczenia. 
  2. Osobiście w urzędzie:
    • w sali obsługi w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, Warszawa, parter, wejście od strony Rotundy.
  3. Pocztą na adres: Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa. Liczy się data nadania przesyłki na stemplu pocztowym, musi to nastąpić przed północą 14 września 2025 r.

Składam wniosek przez internet
Pobierz i wypełnij formularz wniosku w wersji elektronicznej, a następnie wyślij go:

  1. E-mailem w postaci załączonego pliku na adres: krajobrazowa@um.warszawa.pl. Maksymalny rozmiar wiadomości nie może przekroczyć 10 MB.
  2. Przez ePUAP lub e-Doręczenia.

[i] Aby skorzystać z tej opcji musisz mieć profil zaufany lub podpis kwalifikowany. Jeśli nie masz jeszcze profilu zaufanego – załóż go online.

  1. Wejdź na stronę mobywatel.gov.pl, zaloguj się.
  2. Wybierz sposób złożenia dokumentów – przez skrzynkę ePUAP lub e-Doręczeń.
  3. Przygotuj wniosek, dołącz wypełniony formularz elektroniczny lub skan wypełnionego formularza papierowego.

[!] Na platformie ePUAP i w e-Doręczeniach nie znajdziesz specjalnego formularza przeznaczonego tylko do składania wniosków do projektu uchwały krajobrazowej. Skorzystaj z formularza ogólnego. Zawrzyj w nim swoje wnioski do projektu uchwały krajobrazowej, zgodnie z treścią formularza wniosku, który znajdziesz w plikach do pobrania.
Składam wniosek w urzędzie

  1. Pobierz i wypełnij formularz wniosku.
  2. Złóż wniosek w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy. 

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

Nie dostaniesz od nas odpowiedzi. Możesz jednak sprawdzić później, podczas konsultacji społecznych w sprawie opracowanego projektu uchwały krajobrazowej, czy Twój wniosek został uwzględniony.
Możesz to sprawdzić w samym projekcie uchwały krajobrazowej albo w wykazie wniosków, który wtedy opublikujemy.

Tryb odwoławczy

W tej sprawie nie możesz się odwołać.

Uwagi

  1. Wystarczy, że złożysz wniosek w jeden sposób. Jeśli złożysz wniosek online, nie musisz składać wniosku papierowego.
  2. Pamiętaj, że wniosek powinien zawierać imię i nazwisko albo nazwę Wnioskodawcy, adres zamieszkania albo siedziby, adres poczty elektronicznej (jeśli taki posiadasz). 

Podstawa prawna

Wersja 1.0 z 13.08.2025 r.

Nie znalazłeś informacji?