null Aplikacja mobiWAWA

Aplikacja mobiWAWA jest cyfrową mobilną platformą e-usług stolicy, która udostępnia usługi uruchamiane na portalu mojaWARSZAWA. Aplikację można pobrać z portalu mojaWARSZAWA, strony internetowej Warszawskiego Transportu Publicznego lub bezpośrednio w sklepach Google Play i App Store.

Obecnie obsługuje Kartę Warszawiaka, bilety długookresowe oraz Kartę Ucznia.

Funkcje:

Bilety

  • Zakup biletu

  • Odnawianie biletu

  • Aktywacja nieaktywnego biletu

  • Szczegóły biletu – przedłużanie, zawieszanie

  • Odwieszanie zawieszonego biletu

Generowanie kodów QR

  • Karta Warszawiaka

  • Wejściówka do metra

  • Bilet długookresowy

Aplikacja obsługuje Warszawską Kartę Miejską, Kartę warszawiaka/warszawianki, Kartę Ucznia oraz zakup biletów długookresowych. Można za jej pośrednictwem kupić bilety 30- i 90-dniowe, w tym bilety warszawiaka i warszawianki, z wyjątkiem biletów metropolitalnych (oferta Warszawa+ dla mieszkańców gmin aglomeracji). 

Zakup biletu

Kupno biletu jest możliwe po zarejestrowaniu konta użytkownika w aplikacji i zalogowaniu się do niej.

Kupionym przez aplikację biletem można zarządzać – aktywować, zawiesić lub odwiesić, a także przedłużyć czyli kupić taki sam bilet po raz kolejny.

Obecna wersja aplikacji nie umożliwia przeniesienia biletu z Warszawskiej Karty Miejskiej do telefonu i z aplikacji na WKM. Co można zrobić?

  • dokonać zwrotu aktualnie posiadanego biletu (z potrąceniem opłaty manipulacyjnej) w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów lub aplikacji i zakupić nowy bilet 

  • zakupić bilet w aplikacji lub WKM po zakończeniu okresu ważności obecnie zarejestrowanego biletu.

Aplikacja będzie dalej rozwijana, w kolejnych etapach udostępniane będą nowe funkcjonalności.

Kontrola biletów

Aplikacja umożliwia okazywanie biletów do kontroli. Na aktywnym bilecie użytkownik znajdzie przycisk „KOD QR BILETU” – po kliknięciu w ten przycisk, na ekranie telefonu wyświetli się jego imię i nazwisko, aktualne zdjęcie, rodzaj biletu, data jego ważności oraz kod QR, który okazuje się kontrolerom biletów w pojeździe WTP, w strefie biletowej metra, na parkingach P+R.

Bramki w metrze

Aplikacja otwiera bramki do metra, jeśli użytkownik posiada aktywny bilet długookresowy. Wystarczy, że wybierze „Wejściówkę do metra” – wygeneruje w ten sposób kod QR i otworzy bramkę.

Parkingi P+R

Skasowany bilet długookresowy w aplikacji mobiWAWA uprawnia do parkowania na parkingach P+R – jest weryfikowany w kasie parkingowej (parkingi bezobsługowe) lub przez okazanie kontrolerowi biletu w aplikacji przy wyjeździe z parkingu (parkingi bez systemu bezobsługowego).

Karta ucznia

Uczniowie posiadający Kartę Ucznia dzięki aplikacji mobiWAWA będą mogli okazywać uprawnienia do bezpłatnych przejazdów w swoim smartfonie.

Katalog ofert dla posiadaczy Karty Warszawiaka

Warszawianki i warszawiacy mają możliwość korzystania z ofert różnych firm oraz instytucji, które współpracują z miastem w ramach programu „Karta warszawiaka”.

Użytkownicy aplikacji mobiWAWA mogą zapoznać się ze szczegółami danej oferty, np. zniżką na jakąś usługę w stolicy, a także dodać ją do swoich „ulubionych ofert”.

Wszystkie oferty dostępne są w katalogu ofert (otwiera się w nowym oknie) – wystarczy wybrać zniżkę lub usługę, wygenerować jej kod QR i okazać ją w danej firmie czy organizacji.

W przyszłości aplikacja będzie rozszerzana o kolejne funkcje.

Zgłoś problem/uwagi do aplikacji

W przypadku wystąpienia problemów z aplikacją prosimy o zgłoszenia bezpośrednio z aplikacji mobiWAWA > zakładka MÓJ PROFIL > Sekcja POMOC > ZGŁOŚ PROBLEM lub telefonicznie po numrem 19115, mailowo na adres kontakt@um.warszawa.pl lub przez portal https://warszawa19115.pl/incydenty (otwarcie w nowym oknie).

Regulamin

Regulamin aplikacji

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

DOSTĘPNE USŁUGI

Z jakich usług skorzystam w aplikacji?

W aplikacji skorzystasz z usług przewidzianych dla posiadaczy Karty Warszawiaka oraz kupisz bilety  30- oraz 90- dniowe WTP z wyłączeniem biletów z oferty Warszawa+. W aplikacji można dodatkowo korzystać z Karty Ucznia w przypadku posiadania ważnych uprawnień na Warszawskiej Karcie Miejskiej. W przyszłości w aplikacji pojawią się także inne usługi miejskie. Użytkownik może mieć tylko jedną kartę miejską podpiętą do swojego konta.

LOGOWANIE

W jaki sposób mogę zalogować się do aplikacji?

Jeśli chcesz korzystać z aplikacji mobiWAWA, musisz się do niej zalogować. Na ekranie startowym kliknij przycisk „Przejdź do logowania”, a przeniesiesz się na stronę logowania.

Na stronie logowania będziesz mieć możliwość wyboru sposobu logowania:

  • przez Krajowy Węzeł Identyfikacji Elektronicznej login.gov.pl (tj. wybranego przez Ciebie dostawcę tożsamości)

  • przez nazwę użytkownika i hasło do konta założonego na portalu mojaWARSZAWA

Po zalogowaniu, do aplikacji mobiWAWA są przekazywane Twoje dane osobowe. Wyrażasz na to dobrowolną zgodę w trakcie tworzenia nowego konta użytkownika w aplikacji.

KOD PIN

Czym jest kod PIN do aplikacji mobiWAWA?

Kod PIN usprawnia odblokowywanie aplikacji mobiWAWA – wpisujesz tylko 4 cyfry zamiast każdorazowo logować się. Ustalasz go, kiedy po raz pierwszy logujesz się do aplikacji.

Kod PIN może zostać zastąpiony uwierzytelnieniem przez biometrię – możesz włączyć taką możliwość w ustawieniach, w sekcji „Mój profil” dostępnej po zalogowaniu do aplikacji.

Zapomniałem numeru PIN do aplikacji mobiWAWA. Co mam zrobić?

Jeśli nie pamiętasz swojego kodu PIN, zawsze możesz go zmienić. Wystarczy kliknąć w opcję „Nie pamiętam PIN-u”, ponownie zalogować się do aplikacji i ustalić nowy numer.

ZDJĘCIE

Czy muszę wgrywać swoje zdjęcie do aplikacji?

Jeśli chcesz zakupić w aplikacji bilet imienny, wgranie zdjęcia jest konieczne. Zdjęcie to będzie potrzebne przy kontroli biletów, aby kontroler miał pewność, że biletem posługuje się uprawniona osoba.

KODY QR

Po co w aplikacji są kody QR?

Kody QR służą do legitymowania się posiadanymi uprawnieniami i do ich weryfikacji. Kod QR biletu WTP okazujesz kontrolerowi ZTM w trakcie kontroli biletów, a wejściówką do metra otwierasz bramki.

ZAKUP BILETU

Jak dokonać zakupu biletu w aplikacji mobiWAWA?

W celu dokonania zakupu biletu należy użyć opcji „Kup bilet” co skutkować będzie przekierowaniem do katalogu dostępnych  biletów, a następnie po wyborze konkretnego typu, do realizacji płatności. 

W jaki sposób realizowana jest płatność za bilety w aplikacji mobiWAWA?

Za bilety możesz płacić online – za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych Przelewy24 należącego do PayPro S.A. Wybrany w aplikacji bilet opłacisz w trakcie dokonywania jego zakupu.

FAKTURY I REKLAMACJE

Zakupiłam/em bilet w aplikacji mobiWAWA i potrzebuję uzyskać fakturę. Co mam zrobić?

W momencie zakupu biletu Użytkownik może zawnioskować o wystawienie faktury VAT. Wniosek o wystawienie faktury Użytkownik może złożyć również:

  • drogą elektroniczną wysyłając na adres: ztm@ztm.waw.pl lub ePUAP,

  • drogą tradycyjną wysyłając na adres siedziby ZTM: ul. Grochowska 316/320, 03-839 Warszawa, wskazując jednocześnie sposób odbioru / wysyłki faktury.

Fakturę VAT Użytkownik będzie mógł odebrać:

  • drogą elektroniczną na adres email podany we wniosku,

  • drogą tradycyjną na adres korespondencyjny podany we wniosku,

  • osobiście w POP ZTM.

Kto obsługuje bilety WTP, w tym m.in. wystawia za nie faktury i rozpatruje reklamacje?

Rozpatrywaniem reklamacji związanych z zakupem biletów WTP w aplikacji, wystawianiem faktur za zakupione bilety, a także kontrolą zakupionych biletów zajmuje się Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie (ZTM).

BILETY I UPRAWNIENIA

Jakie bilety mogę zakupić w aplikacji mobiWAWA?

Aplikacja mobiWAWA umożliwia zakup biletów 30 – oraz 90 – dniowych, normalnych czy też ulgowych zarówno na 1, 2 jak i 1+2 strefę biletową uwzględniając ofertę Biletu Warszawiaka.  W aplikacji nie ma możliwości zakupienia biletu z oferty Warszawa+, biletu seniora oraz wgrania uprawnień do bezpłatnych przejazdów środkami komunikacji miejskiej.

Czy zakupiony w aplikacji bilet trzeba aktywować?

Tak. W trakcie zakupu biletu pasażer może zaznaczyć dedykowane pole "Aktywuj" lub dokonuje aktywacji w dowolnie wybranym przez siebie terminie. Aby korzystać z biletu, Użytkownik musi dokonać jego aktywacji poprzez użycie przycisku „Aktywuj”, a następnie „Potwierdź aktywację”.

Czy mogę przenieść bilet lub uprawnienia do bezpłatnych przejazdów środkami transportu publicznego z Warszawskiej Karty Miejskiej do aplikacji mobiWAWA?

Nie. Aktualnie w aplikacji mobiWAWA nie została przewidziana możliwość przenoszenia biletu bądź uprawnień do bezpłatnych przejazdów z Warszawskiej Karty Miejskiej.  Wykorzystaj swój aktualny bilet na Warszawskiej Karcie Miejskiej, a następny zakup już w aplikacji.

Mam uprawnienia Karty Warszawiaka na swojej Warszawskiej Karcie Miejskiej. Czy będę je mieć także dostępne w aplikacji mobiWAWA?

Tak, w przypadku posiadania ważnego uprawnienia Karty Warszawiaka na Warszawskiej Karcie Miejskiej uprawnienie zostanie automatycznie przypisane do użytkownika.  Istotne jest by konto w aplikacji zostało utworzone po przez profil zaufany.

Czy jest możliwość posiadania tego samego biletu długookresowego w aplikacji mobiWAWA oraz na Warszawskiej Karcie Miejskiej?

Posiadany bilet na fizycznej karcie miejskiej nie będzie widoczny w aplikacji, bilet zakupiony w aplikacji nie będzie aktywny na karcie fizycznej. 

Posługuję się uprawnieniami Młodego Warszawiaka na Warszawskiej Karcie Miejskiej. Dlaczego w aplikacji mobiWAWA mam uprawnienia Warszawiaka?

W aplikacji dostępny jest jeden rodzaj uprawnienia w postaci Karty Warszawiaka. Użytkownicy posiadający na nośniku fizycznym uprawnienia Młodego Warszawiaka będą posiadali w aplikacji mobiWAWA uprawnienia Karta Warszawiaka. Posiadając dane uprawnienie użytkownikowi do zakupu udostępnione będą bilety Młodego Warszawiaka, Warszawiaka oraz Ulgowego Warszawiaka.

Nie mam uprawnień do Karty Warszawiaka lecz jestem zameldowany na terenie m.st. Warszawy. Jak mógłbym uzyskać uprawnienia?

W aplikacji wybieramy opcję „Uzyskaj kartę warszawiaka” i wyrażamy zgodę jednorazową na weryfikację adresu zameldowania. W przypadku uzyskania pozytywnego wyniku weryfikacji uprawnienia zostaną nadane automatycznie.

Chciałbym uzyskać uprawnienia Karty Warszawiaka. Mieszkam i rozliczam podatek od osób fizycznych w urzędzie skarbowym na terenie m.st. Warszawy. Czy mogę uzyskać uprawnienia w aplikacji mobiWAWA?

W celu uzyskania uprawnień do Karty Warszawiaka na podstawie adresu zamieszkania na terenie Warszawy oraz rozliczania podatku od osób fizycznych w urzędzie skarbowym na terenie m.st. Warszawy konieczna jest wizyta w elektronicznym Punkcie Obsługi Pasażerów (e-POP) lub w Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM w Warszawie. Wszelkie informację dot. Uzyskania uprawnienia znajdują się pod adresem https://www.wtp.waw.pl/warszawska-karta-miejska/bilet-warszawiaka-karta-warszawianki-karta-warszawiaka/.

Jak uczeń szkoły ponadpodstawowej, może uruchomić i korzystać z karty warszawiaka na swoim smartfonie?

Uczeń szkoły ponadpodstawowej może korzystać z Karty Warszawiaka tylko poprzez indywidualne zalogowanie się do aplikacji przez profil zaufany (swój, nie rodzica; dostęp do profilu zaufanego mają osoby, które ukończyły 13 lat i posiadają nr PESEL). Jest to niezbędny warunek do korzystania z mobilnej Karty Warszawiaka.

W jaki sposób można przedłużyć uprawnienia (np. e-hologram) w aplikacji mobiWAWA?

  • Jeśli korzystasz z Karty Warszawiaka logując się przez Profil Zaufany (masz zameldowanie w Warszawie) - uprawnienia można przedłużyć po wygaśnięciu obecnych uprawnień tj. nie wcześniej niż 1 stycznia przyszłego roku.
  • Jeśli korzystasz z Karty Warszawiaka na podstawie rozliczenia PIT - uprawnienia można przedłużyć już teraz, po zgłoszeniu się do POP i okazaniu rozliczenia PIT za poprzedni rok.

KARTA UCZNIA

Jak korzystać z Karty Ucznia w aplikacji mobiWAWA?

Aby móc korzystać z uprawnień do bezpłatnych przejazdów z tytułu Karty Ucznia konieczne jest posiadanie przez dziecko wydanej przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie Karty z nadanymi uprawnieniami. 

W celu przeniesienia uprawnień do aplikacji konieczne jest utworzenie konta dla dziecka:

  • na platformie MojaWarszawa,

  • za pomocą Profilu Zaufanego (dotyczy dzieci od 13. roku życia).

MojaWarszawa: założenie konta można wykonać bezpośrednio z aplikacji poprzez przycisk „Zarejestruj się” dostępną na etapie logowania. Danymi do logowania w aplikacji będzie adres e-mail i hasło utworzone podczas rejestracji. 

Profil Zaufany: konto zostanie utworzone po przez Krajowy Węzeł Identyfikacji Elektronicznej login.gov.pl (tj. wybranego przez Ciebie dostawcę tożsamości) 

Podczas pierwszego logowania użytkownik wybiera typ konta Karta Ucznia oraz podaje numer aktualnej Karty Ucznia dziecka z ważnym uprawnieniem. W celu weryfikacji, dodatkowo wymagane jest podanie danych w postaci np. PESEL czy daty urodzenia. Po poprawnym przejściu weryfikacji należy dodać zdjęcie dziecka.

Czy mogę przedłużyć uprawnienia do darmowych przejazdów z tytułu Karty Ucznia za pomocą aplikacji?

Nie. Aby przedłużyć uprawnienia z tytułu Karty Ucznia należy:

  • udać się do POP z aktualną kartą plastikową celem wgrania na nią nowych uprawnień – aplikacja mobiWAWA pobierze dane i uprawnienia będą widoczne w aplikacji,

  • zgłosić wniosek elektroniczny o wyrobienie nowej Karty Ucznia; po jej otrzymaniu należy postępować zgodnie z opisem z pytania nr 3.

Dziecko zgubiło poprzednią Kartę Ucznia, bądź przedłużenie uprawnień nastąpiło na nowej karcie. Jak zmienić Kartę w aplikacji mobiWAWA?

W przypadku uzyskania nowej Karty Ucznia w związku z zagubieniem poprzedniej, bądź przedłużeniem uprawnień na nowej, należy dokonać zmiany numeru Karty Ucznia powiązanej z kontem dziecka w aplikacji mobiWAWA. W tym celu należy wylogować użytkownika z aplikacji mobiWAWA i przejść proces logowania ponownie wpisując numer nowej Karty Ucznia.

ZWROT I ZAWIESZENIE BILETU

Czy mogę zrobić zwrot biletu zakupionego w aplikacji mobiWAWA? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Bilet długookresowy, kupiony w aplikacji, można zwrócić na dwa sposoby:

  • bezpośrednio z poziomu aplikacji mobiWawa, wybierając w „Szczegóły biletu” funkcję „Zwróć bilet”. Użytkownik może wybrać termin zwrotu biletu oraz podać numer swojego rachunku bankowego na który otrzyma zwrot pieniędzy,

  • osobiście w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM w Warszawie, odbierając środki pieniężne w formie gotówkowej.

Zwroty biletów dokonywane są na zasadach określonych w obowiązującej Taryfie przewozowej.

Czy bilet zakupiony i aktywowany w aplikacji mobiWAWA może zostać zawieszony?

Tak, bilet może zostać zawieszony bezpośrednio z aplikacji mobiWAWA. Wystarczy wejść w szczegóły aktywnego biletu i użyć opcji „Zawieś bilet”. Zawieszenia realizowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Zawieszenie biletu odbywa się w czasie rzeczywistym – użytkownik aplikacji może w niej zawiesić bilet w każdej chwili.

Po zawieszeniu jednak musi upłynąć minimum 5 dni, aby można było ten bilet odwiesić. Po upływie tego terminu odwieszanie biletu ma charakter rzeczywisty.

Bilet zakupiony i aktywowany został zawieszony w aplikacji mobiWAWA. Jak dokonać jego odwieszenia?

Bilet może zostać odwieszony w aplikacji mobiWAWA. Wystarczy wejść w szczegóły aktywnego biletu i użyć opcji „Odwieś bilet”. W przypadku, kiedy bilet użytkownika został zawieszony, w sekcji biletów pojawi się pod nim opcja „Odwieś bilet”, której wybranie otworzy okienko z prośbą o potwierdzenie odwieszenia biletu. Po jej wybraniu, bilet staje się ponownie aktywny. Zawieszony okres ważności biletu zostanie automatycznie dodany. Zawieszenia realizowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Zawieszenie biletu odbywa się w czasie rzeczywistym – użytkownik aplikacji może w niej zawiesić bilet w każdej chwili.

Po zawieszeniu jednak musi upłynąć minimum 5 dni, aby można było ten bilet odwiesić. Po upływie tego terminu odwieszanie biletu ma charakter rzeczywisty.

BRAMKI W METRZE

Dlaczego nie mogę otworzyć bramki metra za pomocą NFC?

Najstarsze bramki metra nie są technologicznie zgodne ze standardem NFC stosowanym w telefonach komórkowych. W przyszłości, w miarę wymiany bramek na obsługujące ten standard, planujemy rozszerzyć funkcjonalność aplikacji w tym zakresie.

Nie mam zasięgu. Jak wejść na stację metra?

Aplikacja umożliwia otwarcie bramek metra przy pomocy opcji „Wejściówka do metra”, która nie wymaga aktywnego połączenia z siecią. Wejściówka generowana jest w postaci kodu QR. 

ZGUBIONY TELEFON

Czy mój bilet przepadnie, jeśli zgubię telefon lub odinstaluję aplikację?

Nie, Twój bilet zapisany jest na Twoim osobistym koncie, a nie w urządzeniu. Jeśli zgubisz telefon, możesz zalogować się na swoje konto na innym urządzeniu i kontynuować korzystanie z usług na nim.

ROZŁADOWANY TELEFON

Nie mam zasięgu lub telefon jest rozładowany. Czy dostanę wezwanie za brak ważnego biletu?

W szczególnych przypadkach kontroler ma możliwość weryfikacji terminu ważności biletu w aplikacji mobiWAWA, nawet mimo braku zasięgu lub rozładowanego telefonu.  Należy wówczas okazać dokument tożsamości ze zdjęciem oraz podać dodatkową informację w postaci numeru telefonu.

ZNIŻKI KULTURALNO-SPORTOWE

Chciałbym skorzystać ze zniżek w instytucjach kulturalno-sportowych wynikających z posiadania uprawnień do Karty Warszawiaka. Co mam zrobić?

Katalog ofert, gdzie akceptowana jest zniżka Karty Warszawiaka dostępny jest w menu głównym aplikacji „Oferty dla Ciebie”. W celu skorzystania z wybranej oferty należy w placówce okazać „Kod QR uprawnienia” z aplikacji mobiWAWA.

PROBLEMY Z APLIKACJĄ

Mam problem z aplikacją. Gdzie go zgłosić?

Jeśli zauważysz błąd w działaniu aplikacji mobiWAWA lub masz niepewność odnośnie zrealizowanej przez aplikację sprawy, możesz przesłać zgłoszenie w sekcji „Mój profil” poprzez kliknięcie wariantu „Zgłoś problem”. Będziesz mieć możliwość określenia kategorii zgłaszanego problemu, jego opisania, dołączenia zrzutów ekranu z błędem i przekazania go do nas.

Zgłoszenie, które do nas przekażesz będzie dystrybuowane przez Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa19115, a następnie przekazywane do realizacji biurom Urzędu miasta stołecznego Warszawy i/lub Urzędom Dzielnic, niekiedy jednostkom organizacyjnym. Odpowiedź otrzymasz za pośrednictwem portalu Warszawa19115.

Jak usunąć konto w aplikacji mobiWAWA?

1. Użytkownik aplikacji może zgłosić prośbę o usunięcie swojego konta użytkownika portalu mojaWARSZAWA w każdym czasie. W tym celu Użytkownik powinien przesłać do Usługodawcy zgłoszenie na adres e-mail: iod@um.warszawa.pl.

2. Usługodawca może odmówić usunięcia konta użytkownika portalu mojaWARSZAWA, jeżeli ten użytkownik nie wywiązał się ze zobowiązania zaciągniętego przez aplikację mobiWAWA lub naruszył niniejszy Regulamin bądź obowiązujące przepisy prawa, a zachowanie jego danych jest niezbędne do wyjaśnienia tych okoliczności i ustalenia odpowiedzialności Użytkownika aplikacji.

3. Usunięcie konta ww. Użytkownika aplikacji, na jego wniosek, następuje w terminie 14 dni od dnia wygaśnięcia ważności ostatniego Biletów zakupionego od Zarządu Transportu Miejskiego przez aplikację mobiWAWA.

4. W aplikacji. Należy wejść w opcję Mój profil, Zarządzanie Kontem (dół ekranu) następnie w Usuń konto. Użytkownik może usunąć konto jeśli nie ma na koncie biletów (kupionych lub aktywowanych).

Nie znalazłeś informacji?