Budżet obywatelski (partycypacyjny)

null Budżet obywatelski na 2025 rok

Każdy mieszkaniec Warszawy może zgłosić pomysł, jak ulepszyć własne otoczenie, dzielnicę, ulubione miejsce. Wybrane w głosowaniu projekty są później realizowane przez miasto.

Do dyspozycji mieszkańców przeznaczono kwotę – 105 782 530 zł. 

Harmonogram 11. edycji

  • 1 grudnia 2023 r. do 25 stycznia 2024 r. – zglaszanie projektów

  • 26 stycznia do 31 maja 2024 r. – ocena projektów

  • 15 czerwca do 30 czerwca 2024 r. – głosowanie

  • 2 lipca do 16 lipca 2024 r. – wyniki

Zgłoszone projekty

Zgłaszanie projektów trwało od 1 grudnia 2023 r. do 25 stycznia 2024 r., czyli przez blisko 2 miesiące.

Warszawianki i warszawiacy zgłosili 1833 propozycji. Wpłynęło 176 projektów o charakterze ogólnomiejskim i 1657 pomysłów dotyczących dzielnic.

Zgłoszone projekty można przejrzeć na stronie: https://bo.um.warszawa.pl/

Do 31 maja trwa ocena projektów. Głosowanie rozpocznie się 15 czerwca. 

Weryfikacja projektów i odwołania od oceny negatywnej

Zakończył się pierwszy etap weryfikacji pomysłów mieszkańców zgłoszonych do budżetu obywatelskiego. 

Mieszkańcy Warszawy przesłali 1833 propozycji. 

Statusy projektów (stan na 29 kwietnia 2024 r.): 

  • Projekty ocenione pozytywnie: 1155, w tym 80 ogólnomiejskich i 1075 dzielnicowych,  

  • Projekty ocenione negatywnie: 602, w tym 76 ogólnomiejskich i 526 dzielnicowych, 

  • Projekty wycofane przez autora: 76, w tym 14 ogólnomiejskich i 62 dzielnicowe.

Wyniki oceny wszystkich projektów wraz z uzasadnieniami zostały opublikowane na stronie budżetu obywatelskiego.

Odwołanie od oceny negatywnej

Pomysłodawcy, którzy nie zgadzają się z negatywną oceną ich projektu mają możliwość złożenia odwołania. Odwołać się można od 4 do 11 maja, za pośrednictwem strony budżetu obywatelskiego albo w formie tradycyjnej:

  • Elektronicznie - po zalogowaniu na stronie budżetu obywatelskiego należy wybrać zakładkę „Moje konto”, a następnie wejść w zakładkę „Moje odwołania” i wybrać „Złóż nowe odwołanie”. 

  • Papierowo – odwołanie należy złożyć w urzędzie dzielnicy właściwym ze względu na lokalizację projektu lub w Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, za pośrednictwem kancelarii ogólnej przy Al. Jerozolimskie 44.

Odwołanie musi dotrzeć do urzędu najpóźniej 11 maja 2024 r. - liczy się data wpływu, a nie wysyłki.

Pod koniec maja, po rozpatrzeniu odwołań, ogłoszona zostanie ostateczna lista projektów, na które już w czerwcu będzie można zagłosować.

Nie znalazłeś informacji?