null Zintegrowany Program Rewitalizacji

Zintegrowany Program Rewitalizacji (ZPR) realizowany na prawym brzegu Wisły trwał do 2022 r. 

Obszar rewitalizacji 

Prawo pierwokupu do nieruchomości – komunikat dotyczący udzielania informacji wskazującej czy dana nieruchomość znajduje się na obszarze rewitalizacji

Gminny Program Rewitalizacji

Zaświadczenia o nieruchomości na obszarze rewitalizacji

Od 1 września 2022 r. zaświadczenia dot. prawa pierwokupu są wystawiane w Urzędach Dzielnic dla nieruchomości położonych we wszystkich dzielnicach poza obszarem rewitalizacji. Biuro Polityki Lokalowej Wydział Rewitalizacji wystawia tylko zaświadczenia dla 3 dzielnic, w których został wyznaczony obszar rewitalizacji, tj.: Praga-Południe, Praga-Północ, Targówek.

Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć w:

  • kancelarii Urzędu m.st. Warszawy adres Al. Jerozolimskie 44

  • w siedzibie Biura Polityki Lokalowej na ul. Canaletta 2 i ul. Senatorska 36 (dzielnice Praga-Południe, Praga-Północ, Targówek)

  • pocztą mailową na adres Biura Polityki Lokalowej Sekretariat.BPL@um.warszawa.pl (dzielnice Praga-Południe, Praga-Północ, Targówek)

  • w Urzędach Dzielnic (Wydziały Obsługi Mieszkańców) pozostałe dzielnice

Opłatę skarbową w wysokości 17 zł za wydanie zaświadczenia należy uiścić na konto Urzędu m.st. Warszawy

Centrum Obsługi Podatnika: 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070

Biuro Polityki Lokalowej Wydział Rewitalizacji wydaje również informacje dotyczące obszaru rewitalizacji (bezpłatnie).

WAŻNE!

Dalszym procedowaniem spraw związanych z korzystaniem przez Miasto z prawa pierwokupu po otrzymaniu zaświadczenia zajmuje się Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa.

Na stronie https://architektura.um.warszawa.pl/-/wyjasnienie-dot-prawa-pierwokupu-nieruchomosci-na-obszarze-rewitalizacji jest wyjaśnienie ogólne dla wszystkich nieruchomości w Warszawie.

Wykonanie prawa pierwokupu

Wykonywanie prawa pierwokupu w przypadku podjęcia decyzji o skorzystaniu z prawa nabycia nieruchomości dokonuje Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa.  

Wygaśnięcie prawa pierwokupu – komunikat

Prawo pierwokupu wszystkich nieruchomości położonych na obszarze rewitalizacji ustanowione Uchwałą nr LX/1967/2022 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z 17 lutego 2022 r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji m.st. Warszawy w  § 2, obowiązuje do 15 marca 2024 r. 

Dwuletni okres obowiązywania prawa pierwokupu od dnia wejścia w życie powyższej uchwały wynika z zapisów Ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz.U.2021.485 t.j. z dnia 2021.03.17) art. 11 pkt 6.  

Czy przy sprzedaży spółdzielczego własnościowego lokalu mieszkalnego należy wcześniej uzyskać zaświadczenie o rezygnacji Miasta z prawa pierwokupu, związanego z położeniem nieruchomości na obszarze rewitalizacji?

Przy sprzedaży nieruchomości należy podpisać notarialną umowę warunkową, do której potrzebne będzie uzyskanie zaświadczenia, że w/w nieruchomość znajduje się w obszarze rewitalizacji.

! Dalszym procedowaniem spraw związanych z korzystaniem przez Miasto z prawa pierwokupu po otrzymaniu zaświadczenia zajmuje się Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa .

Nie znalazłeś informacji?