Dokumenty Programowe
null Gminny Program Rewitalizacji (GPR)
Gminny Program Rewitalizacji m.st. Warszawy będzie trwał do 2030 roku. Działania rewitalizacyjne obejmują całą dzielnicę Praga-Północ oraz części Targówka (Targówek Fabryczny i Targówek Mieszkaniowy) i Pragi-Południe (Grochów i Kamionek).
Broszura informacyjna GPR
Broszura podsumowuje zapisy Gminnego Programu Rewitalizacji m.st. Warszawy do roku 2030. Zawiera odpowiedzi na pytania, które dotyczą programu rewitalizacji (GPR):
-
czym jest rewitalizacja
-
jak powstawał GPR
-
jaki jest obszar rewitalizacji i jakie na nim występują problemy
-
jaka jest wizja, cele i kierunki działań programu
-
jakie będą realizowane przedsięwzięcia na obszarze rewitalizacji
-
jak możesz się zaangażować w proces rewitalizacji.
Zaświadczenia o nieruchomości na obszarze rewitalizacji
Od 1 września 2022 r. zaświadczenia dot. prawa pierwokupu są wystawiane w urzędach dzielnic dla nieruchomości położonych we wszystkich dzielnicach poza obszarem rewitalizacji. Biuro Polityki Lokalowej Wydział Rewitalizacji wystawia tylko zaświadczenia dla 3 dzielnic, w których został wyznaczony obszar rewitalizacji, tj.: Praga-Południe, Praga-Północ, Targówek.
Wniosek o wydanie zaświadczenia możesz złożyć w:
-
kancelarii Urzędu m.st. Warszawy adres Al. Jerozolimskie 44
-
w siedzibie Biura Polityki Lokalowej na ul. Canaletta 2 i ul. Senatorska 36 (dzielnice Praga-Południe, Praga-Północ, Targówek)
-
pocztą mailową na adres Biura Polityki Lokalowej Sekretariat.BPL@um.warszawa.pl (dzielnice Praga-Południe, Praga-Północ, Targówek)
-
w urzędach dzielnic (wydziały obsługi mieszkańców) pozostałe dzielnice
Opłatę skarbową w wysokości 17 zł za wydanie zaświadczenia należy uiścić na konto Urzędu m.st. Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika: 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
Biuro Polityki Lokalowej Wydział Rewitalizacji wydaje również informacje dotyczące obszaru rewitalizacji (bezpłatnie).
[!]
Dalszym procedowaniem spraw związanych z korzystaniem przez Miasto z prawa pierwokupu po otrzymaniu zaświadczenia zajmuje się Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa.
Wykonanie prawa pierwokupu
Wykonywanie prawa pierwokupu w przypadku podjęcia decyzji o skorzystaniu z prawa nabycia nieruchomości dokonuje Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa.
Prawo pierwokupu do nieruchomości – komunikat dotyczący udzielania informacji wskazującej czy dana nieruchomość znajduje się na obszarze rewitalizacji
Wygaśnięcie prawa pierwokupu – komunikat
Prawo pierwokupu wszystkich nieruchomości położonych na obszarze rewitalizacji ustanowione Uchwałą nr LX/1967/2022 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z 17 lutego 2022 r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji m.st. Warszawy w § 2, obowiązuje do 15 marca 2024 r.
Dwuletni okres obowiązywania prawa pierwokupu od dnia wejścia w życie powyższej uchwały wynika z zapisów Ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz.U.2021.485 t.j. z dnia 2021.03.17) art. 11 pkt 6.
Pytania
Czy przy sprzedaży spółdzielczego własnościowego lokalu mieszkalnego należy wcześniej uzyskać zaświadczenie o rezygnacji Miasta z prawa pierwokupu, związanego z położeniem nieruchomości na obszarze rewitalizacji?
Przy sprzedaży nieruchomości należy podpisać notarialną umowę warunkową, do której potrzebne będzie uzyskanie zaświadczenia, że w/w nieruchomość znajduje się w obszarze rewitalizacji.
[!] Dalszym procedowaniem spraw związanych z korzystaniem przez Miasto z prawa pierwokupu po otrzymaniu zaświadczenia zajmuje się Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa .