- Baza wiedzy
-
/
Społeczeństwo obywatelskie
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Konsultacje Społeczne
Konsultacje Społeczne
null Wniosek o przeprowadzenie konsultacji
Kto może złożyć wniosek o przeprowadzenie konsultacji społecznych
Uchwała Rady m.st. Warszawy o konsultacjach społecznych umożliwia mieszkańcom stolicy inicjowanie konsultacji. W sprawach ogólnomiejskich pomysł musi poprzeć co najmniej 1 000 mieszkańców Warszawy posiadających czynne prawo wyborcze do Rady m.st. Warszawy, w sprawach dzielnicowych – 200 osób (posiadających czynne prawo wyborcze do rady danej dzielnicy).
Wniosek o przeprowadzenie konsultacji społecznych mogą również złożyć:
w sprawach ogólnomiejskich:
-
Warszawska Rada Działalności Pożytku Publicznego
-
Młodzieżowa Rada m.st. Warszawy
-
Warszawskiej Rady Seniorów m.st. Warszawy
-
rada dzielnicy m.st. Warszawy
-
młodzieżowa rada dzielnicy m.st. Warszawy
-
co najmniej 40 organizacji pozarządowych i podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
w sprawach dzielnicowych
-
młodzieżowa rady dzielnicy m.st. Warszawy
-
dzielnicowej rady seniorów m.st. Warszawy
-
jednostka niższego rzędu działająca w danej dzielnicy m.st. Warszawy
-
co najmniej 15 organizacji pozarządowych i podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Wymagane dokumenty
Wniosek o przeprowadzanie konsultacji społecznych musi zawierać:
-
opis przedmiotu konsultacji,
-
propozycję formy konsultacji,
-
uzasadnienie przeprowadzenia konsultacji.
Wniosek zgłoszony przez grupę mieszkańców Warszawy musi również zawierać:
-
imię i nazwisko osoby reprezentującej wnioskodawców oraz jej dane kontaktowe (PRZECZYTAJ INFORMACJĘ dla osoby reprezentującej wnioskodawców o przetwarzaniu danych osobowych),
-
wykaz osób popierających wniosek zawierający następujące dane tych osób:
-
imię i nazwisko,
-
adres zamieszkania,
-
własnoręczny podpis.
Ważne jest, aby podpisy poparcia były prawidłowo złożone pod wnioskiem:
-
imię i nazwisko, adres zamieszkania powinny być czytelne, aby można było sprawić, czy dana osoba figuruje w rejestrze wyborców do Rady m.st. Warszawy albo danej rady dzielnicy m.st. Warszawy;
-
imię i nazwisko powinny zostać podane w całości, a nie np. tylko pierwsza litera imienia i nazwisko;
-
adres zamieszkania to: ulica, numer domu, numer mieszkania (jeśli jest), kod i miasto;
-
podpis musi własnoręcznie złożyć osoba, która podaje swoje dane.
Jeżeli temat wniosku dotyczy Warszawy, wniosek złóż do Prezydenta m.st. Warszawy.
Wniosek dotyczący kwestii związanych ze sprawami dzielnicowymi złóż do zarządu dzielnicy.
Miejsce złożenia i odbioru
Prezydent m.st. Warszawy – konsultacje w sprawach ogólnomiejskich
Właściwy miejscowo Wydział Obsługi Mieszkańców dla dzielnicy m.st. Warszawy – konsultacje w sprawach dzielnicowych