Rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji obywateli

null Wnioski do Urzędu m.st. Warszawy

Jeśli chcesz złożyć do urzędu wniosek np. w sprawie usprawnienia pracy urzędu, zapobiegania nadużyciom, lepszego zaspokojenia potrzeb mieszkańców Warszawy, tutaj dowiesz się jak to zrobić.

Krok po kroku

  1. Napisz wniosek do Urzędu m.st. Warszawy. 
  2. Możesz dołączyć do wniosku kopie dokumentów.
  3. Wniosek przekaż do urzędu. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Szczegółowe informacje o nich znajdziesz w sekcji Miejsce złożenia i odbioru.
  4. Po rozpatrzeniu wniosku przekażemy Ci naszą odpowiedź.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek do urzędu. Dla ułatwienia możesz skorzystać z wzoru wniosku .
    [!] Podaj swoje imię i nazwisko (nazwę) oraz adres. Bez tych danych nie rozpatrzymy Twojego wniosku. Szczegółowe informacje znajdziesz w sekcji Uwagi.
  2. Jeśli składasz wniosek w imieniu innej osoby – zgoda tej osoby.

[i] Nie musisz załączać żadnych dodatkowych dokumentów. Warto jednak dołączyć takie dokumenty, które pozwolą nam lepiej zrozumieć Twoją sprawę.
Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.

Opłaty

Nie musisz płacić za złożenie wniosku.

Miejsce złożenia i odbioru

Wniosek możesz złożyć:

Składam wniosek w urzędzie

  1. Wypełnij lub napisz wniosek.
  2. Dołącz do wniosku dodatkowe dokumenty, jeśli takie masz.
  3. Złóż wniosek w wybranej siedzibie urzędu lub wyślij go pocztą na adres korespondencyjny urzędu.
  4. Odpowiedź przekażemy Ci na adres korespondencyjny podany we wniosku (listownie, przez ePUAP lub e‑Doręczenia – w przypadku wniosków złożonych przez te strony).

Składam wniosek przez ePUAP
Aby skorzystać z tej opcji musisz mieć profil zaufany lub podpis kwalifikowany. Jeśli nie masz jeszcze profilu zaufanego – załóż go online.

  1. Wejdź na stronę www.gov.pl.
  2. Kliknij przycisk Złóż wniosek. 
  3. System przeniesie Cię na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się na swoje konto.
  4. Postępuj zgodnie z pojawiającymi się komunikatami.
  5. Sprawdź i podpisz zgłoszenie. Potwierdzenie wysłania zgłoszenia otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP. 
  6. Odpowiedź przekażemy Ci na Twoją skrzynkę ePUAP lub listownie na Twój adres korespondencyjny, jeśli tak podasz we wniosku.

[!] E-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Jeśli chcesz skorzystać z tego systemu, musisz złożyć wniosek o założenie adresu do doręczeń elektronicznych (ADE). Więcej o tym dowiesz się ze strony https://www.gov.pl/web/e-doreczenia.

Jednostka odpowiedzialna

Biuro Kontroli Urzędu m.st. Warszawy

Przy ul. Niecałej 2 w Warszawie działa Punkt informacji skargowej. Punkt obsługuje Wydział Skarg i Wniosków. Tutaj pomożemy Ci złożyć wniosek. Udzielimy też informacji o Twoim wniosku.
Kontakt do Wydziału Skarg i Wniosków:

  • telefonicznie: tel. 22 443 32 35, 22 443 32 36, 
  • faksem: 22 443 99 66, 
  • pocztą na adres e-mail: skargi@um.warszawa.pl.

Termin odpowiedzi

Na Twój wniosek odpowiemy w ciągu miesiąca. Jeśli będziemy potrzebować więcej czasu na jego rozpatrzenie – poinformujemy Cię o tym i wyznaczymy nowy termin odpowiedzi. 

Pisma w sprawie przekażemy Ci na adres korespondencyjny, który podasz we wniosku (pocztą, przez ePUAP lub e-Doręczenia). Jeśli chcesz, abyśmy przesłali Ci odpowiedź elektronicznie z użyciem bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu – poinformuj nas o tym.

Wnioski posłów, senatorów i radnych, które wnieśli w swoim imieniu lub przekazali do załatwienia w imieniu innej osoby, rozpatrujemy w ciągu 14 dni.

Tryb odwoławczy

Jeśli nie zgadzasz się ze sposobem rozpatrzenia wniosku, możesz złożyć skargę na sposób załatwienia Twojej sprawy.

Uwagi

  1. Wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnioskodawcy, pozostawiane są bez rozpoznania (§ 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków).
  2. Nie możesz złożyć wniosku telefonicznie. Wniosek możesz złożyć ustnie do protokołu w obecności pracownika urzędu, który sporządza protokół (§ 5 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków).
  3. Jeżeli wniosek będzie niezrozumiały, wezwiemy Cię do uzupełnienia go lub złożenia wyjaśnień w terminie 7 dni. Jeśli nie uzupełnisz wniosku, pozostawimy go bez rozpoznania. (§ 8 ust. 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków).
  4. Wnioski złożone w urzędzie rejestruje Wydział Skarg i Wniosków w Biurze Kontroli Urzędu m.st. Warszawy. Wydział ten koordynuje proces ich rozpatrywania.

Podstawa prawna

Wersja 1.0 z 31.01.2025 r.

Nie znalazłeś informacji?