- Baza wiedzy
-
/
Społeczeństwo obywatelskie
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Wnioski, skargi i petycje
-
/
Rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji obywateli
Rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji obywateli
null Wnioski do Urzędu m.st. Warszawy
Jeśli chcesz złożyć do urzędu wniosek np. w sprawie usprawnienia pracy urzędu, zapobiegania nadużyciom, lepszego zaspokojenia potrzeb mieszkańców Warszawy, tutaj dowiesz się jak to zrobić.
Krok po kroku
- Napisz wniosek do Urzędu m.st. Warszawy.
- Możesz dołączyć do wniosku kopie dokumentów.
- Wniosek przekaż do urzędu. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Szczegółowe informacje o nich znajdziesz w sekcji Miejsce złożenia i odbioru.
- Po rozpatrzeniu wniosku przekażemy Ci naszą odpowiedź.
Wymagane dokumenty
- Wniosek do urzędu. Dla ułatwienia możesz skorzystać z wzoru wniosku .
[!] Podaj swoje imię i nazwisko (nazwę) oraz adres. Bez tych danych nie rozpatrzymy Twojego wniosku. Szczegółowe informacje znajdziesz w sekcji Uwagi. - Jeśli składasz wniosek w imieniu innej osoby – zgoda tej osoby.
[i] Nie musisz załączać żadnych dodatkowych dokumentów. Warto jednak dołączyć takie dokumenty, które pozwolą nam lepiej zrozumieć Twoją sprawę.
Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.
Opłaty
Nie musisz płacić za złożenie wniosku.
Miejsce złożenia i odbioru
Wniosek możesz złożyć:
- osobiście w urzędzie:
- w wydziale obsługi mieszkańców w dowolnym urzędzie dzielnicy m.st. Warszawy,
- w kancelarii ogólnej urzędu (Al. Jerozolimskie 44 w Warszawie),
- punkt informacji skargowej (ul. Niecała 2 w Warszawie, parter, pokój nr 4),
- przez internet:
- na stronach: Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub e‑Doręczenia,
- e-mailem na adres: skargi@um.warszawa.pl,
- faksem na numer 22 443 99 66,
- pocztą na adres: Biuro Kontroli Urzędu m.st. Warszawy, ul. Niecała 2, 00-098 Warszawa,
- ustnie do protokołu w najbliższej siedzibie Urzędu m.st. Warszawy.
Składam wniosek w urzędzie
- Wypełnij lub napisz wniosek.
- Dołącz do wniosku dodatkowe dokumenty, jeśli takie masz.
- Złóż wniosek w wybranej siedzibie urzędu lub wyślij go pocztą na adres korespondencyjny urzędu.
- Odpowiedź przekażemy Ci na adres korespondencyjny podany we wniosku (listownie, przez ePUAP lub e‑Doręczenia – w przypadku wniosków złożonych przez te strony).
Składam wniosek przez ePUAP
Aby skorzystać z tej opcji musisz mieć profil zaufany lub podpis kwalifikowany. Jeśli nie masz jeszcze profilu zaufanego – załóż go online.
- Wejdź na stronę www.gov.pl.
- Kliknij przycisk Złóż wniosek.
- System przeniesie Cię na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się na swoje konto.
- Postępuj zgodnie z pojawiającymi się komunikatami.
- Sprawdź i podpisz zgłoszenie. Potwierdzenie wysłania zgłoszenia otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP.
- Odpowiedź przekażemy Ci na Twoją skrzynkę ePUAP lub listownie na Twój adres korespondencyjny, jeśli tak podasz we wniosku.
[!] E-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Jeśli chcesz skorzystać z tego systemu, musisz złożyć wniosek o założenie adresu do doręczeń elektronicznych (ADE). Więcej o tym dowiesz się ze strony https://www.gov.pl/web/e-doreczenia.
Jednostka odpowiedzialna
Biuro Kontroli Urzędu m.st. Warszawy
Przy ul. Niecałej 2 w Warszawie działa Punkt informacji skargowej. Punkt obsługuje Wydział Skarg i Wniosków. Tutaj pomożemy Ci złożyć wniosek. Udzielimy też informacji o Twoim wniosku.
Kontakt do Wydziału Skarg i Wniosków:
- telefonicznie: tel. 22 443 32 35, 22 443 32 36,
- faksem: 22 443 99 66,
- pocztą na adres e-mail: skargi@um.warszawa.pl.
Termin odpowiedzi
Na Twój wniosek odpowiemy w ciągu miesiąca. Jeśli będziemy potrzebować więcej czasu na jego rozpatrzenie – poinformujemy Cię o tym i wyznaczymy nowy termin odpowiedzi.
Pisma w sprawie przekażemy Ci na adres korespondencyjny, który podasz we wniosku (pocztą, przez ePUAP lub e-Doręczenia). Jeśli chcesz, abyśmy przesłali Ci odpowiedź elektronicznie z użyciem bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu – poinformuj nas o tym.
Wnioski posłów, senatorów i radnych, które wnieśli w swoim imieniu lub przekazali do załatwienia w imieniu innej osoby, rozpatrujemy w ciągu 14 dni.
Tryb odwoławczy
Jeśli nie zgadzasz się ze sposobem rozpatrzenia wniosku, możesz złożyć skargę na sposób załatwienia Twojej sprawy.
Uwagi
- Wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnioskodawcy, pozostawiane są bez rozpoznania (§ 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków).
- Nie możesz złożyć wniosku telefonicznie. Wniosek możesz złożyć ustnie do protokołu w obecności pracownika urzędu, który sporządza protokół (§ 5 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków).
- Jeżeli wniosek będzie niezrozumiały, wezwiemy Cię do uzupełnienia go lub złożenia wyjaśnień w terminie 7 dni. Jeśli nie uzupełnisz wniosku, pozostawimy go bez rozpoznania. (§ 8 ust. 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków).
- Wnioski złożone w urzędzie rejestruje Wydział Skarg i Wniosków w Biurze Kontroli Urzędu m.st. Warszawy. Wydział ten koordynuje proces ich rozpatrywania.
Podstawa prawna
Wersja 1.0 z 31.01.2025 r.