Rejestracja pojazdów - pozostałe
Wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej do oznaczenia bagażnika zakrywającego tylną tablicę rejestracyjną
Krok po kroku
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek oraz zgodę (formularze dostępne są również w urzędzie).
- Do wniosku dołącz wymagane dokumenty w oryginale.
- Udaj się do urzędu dzielnicy, w którym pojazd jest zarejestrowany, złóż wniosek wraz z załącznikami oraz stosowną opłatą. Zabierz ze sobą dokument tożsamości. Możesz zarezerwować wizytę w Urzędzie poprzez System rezerwacji wizyt m.st. Warszawy (kliknij w link rezerwacje.um.warszawa.pl). Jeżeli pojazd stanowi współwłasność - wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli lub udzielone przez nich pełnomocnictwa.
[!] Zamieszkanie należy potwierdzić zameldowaniem na pobyt stały lub czasowy. Inny sposób potwierdzenia zamieszkania ma charakter indywidualny i będzie rozpatrywany w trakcie złożenia wniosku. - Dodatkowa tablica rejestracyjna zostanie zamówiona u producenta.
- Odbierz dodatkową zalegalizowaną tablice rejestracyjną. Przy odbiorze dodatkowej tablicy rejestracyjnej przedstaw dowód rejestracyjny w celu dokonania w adnotacjach urzędowych wpisu przy znaku legalizacyjnym wyrazu „BAGAŻNIK” oraz ważną polisę OC.
Wymagane Dokumenty
- Wniosek właściciela o wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej.
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
- Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór przykładowego pełnomocnictwa).
- Dowód rejestracyjny pojazdu - wymagany przy odbiorze trzeciej tablicy rejestracyjnej.
W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu). Sprawy związane z rejestracją pojazdu w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest cudzoziemiec przebywający na terenie RP, firma zagraniczna lub zagraniczne: ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi wymagane są:
- dokument tożsamości cudzoziemca: paszport oraz jeden z wymiennych niżej dokumentów wraz z potwierdzeniem czasowego zameldowania cudzoziemca:
-wiza Schengen lub wiza krajowa,
-karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt czasowy,
-zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej,
-karta pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
-dokument potwierdzający prawo stałego pobytu obywatela Unii Europejskiej,
-karta stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
-karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, nadanie statusu uchodźcy, udzielenie ochrony uzupełniającej lub zgoda na pobyt tolerowany.
- zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych wydane przez Ministra Gospodarki lub aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego dla oddziału zagranicznego przedsiębiorcy (do wglądu) - firma zagraniczna. Ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi - umowy międzynarodowe, zaświadczenia z ambasad, akredytacje (do wglądu).
Opłaty
- 40,50 zł - opłata komunikacyjna za wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej wraz z opłatą ewidencyjną.
- 12,50 zł - opłata komunikacyjna za wydanie znaków legalizacyjnych.
- Opłat komunikacyjnych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy (kliknij w link ”rachunek bankowy”) Urzędu m.st. Warszawy dla właściwego urzędu dzielnicy, bądź bezpośrednio w kasie urzędu dzielnicy, według właściwości miejscowej dla załatwianej sprawy.
- 17 zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
- Opłaty skarbowej można dokonać w dowolnej kasie urzędu dzielnicy, przelewem lub przekazem na rachunek bankowy (kliknij w link "rachunek bankowy”).
- Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Miejsce złożenia i odbioru
- Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy.
- Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich - cudzoziemcy, firmy zagraniczne.
Jednostka odpowiedzialna
Termin odpowiedzi
- Niezwłocznie - sprawy nie wymagające zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień.
- Do 1 miesiąca - sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
- Do 2 miesięcy - sprawy szczególnie skomplikowane.
Tryb odwoławczy
Brak.
Uwagi
- Organ rejestrujący, właściwy dla miejsca rejestracji pojazdu, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje do oznaczenia bagażnika zakrywającego tylną tablicę rejestracyjną, dodatkową tablicę rejestracyjną, o tym samym numerze rejestracyjnym co numer rejestracyjny tego pojazdu. Dodatkową zalegalizowaną tablicę rejestracyjną wydaje się dla pojazdu samochodowego, z wyłączeniem motocykla.
- Pojazd samochodowy, dla którego właściciel pojazdu wnioskuje o dodatkową tablicę rejestracyjną do oznaczenia bagażnika zakrywającego tylną tablicę rejestracyjną, powinien posiadać tablice rejestracyjne zgodne ze wzorem określonym rozporządzeniem i wyróżnikiem powiatu właściwym dla organu, który zarejestrował pojazd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dodatkową tablicę rejestracyjną, na wniosek właściciela pojazdu, organ rejestrujący wydaje: po dokonaniu czasowej rejestracji pojazdu, o której mowa w art. 74 ust. 2 pkt 1 ustawy, lub przy wydaniu dowodu rejestracyjnego, jeżeli pojazd samochodowy jest rejestrowany przez ten organ, albo po zarejestrowaniu pojazdu przez ten organ.
- Właściciel pojazdu po przedstawieniu dowodu rejestracyjnego może dokonać zwrotu dodatkowej tablicy rejestracyjnej do organu rejestrującego, który wydał tę tablicę.
- Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o: 1) nabyciu lub zbyciu pojazdu; 2) zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
Jeżeli pojazd był rejestrowany poza Warszawą, można złożyć w/w wniosek w Warszawie z prośbą o pośredniczenie w załatwieniu sprawy.
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.
Podstawa prawna
- Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
- Ustawa z 6 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
- Ustawa z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z 30 grudnia 2019 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencji Pojazdów i Kierowców
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 20 października 2003 r. w sprawie warunków i trybu wydawania kart pojazdów, wzoru karty pojazdu oraz jej opisu
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników
- Ustawa z 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych
- Ustawa z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług
- Ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności