Rejestracja pojazdów - pozostałe

Wstecz

Wydanie dowodu rejestracyjnego z powodu zmiany adresu miejsca zamieszkania właściciela pojazdu/ zmiany nazwiska właściciela pojazdu lub nazwy firmy niepowodująca zmiany właściwości miejscowej organu rejestrującego

Krok po kroku

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek oraz zgodę (formularze dostępne są również w urzędzie).
  2. Do wniosku dołącz wymagane dokumenty w oryginale.
  3. Przed planowaną wizytą umów się telefonicznie (kliknij w link numery telefonów do poszczególnych urzędów dzielnic) lub poprzez System rezerwacji wizyt m.st. Warszawy (kliknij w link rezerwacje.um.warszawa.pl).
  4. Udaj się do urzędu dzielnicy, w którym pojazd jest zarejestrowany lub do urzędu dzielnicy właściwego ze względu na miejsce nowego zamieszkania. Złóż wniosek wraz z załącznikami oraz stosowną opłatą. Zabierz ze sobą dokument tożsamości. Jeżeli pojazd stanowi współwłasność - wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli lub udzielone przez nich pełnomocnictwa.
    [!] Zamieszkanie należy potwierdzić zameldowaniem na pobyt stały lub czasowy. Inny sposób potwierdzenia zamieszkania ma charakter indywidualny i będzie rozpatrywany w trakcie złożenia wniosku.
  5. Nowy dowód rejestracyjny zostanie zamówiony u producenta.
  6. Odbierz nowy dowód rejestracyjny. Informacje o przygotowanym do odbioru dowodzie rejestracyjnym uzyskasz we właściwym urzędzie lub na stronie internetowej www.pojazd.pwpw.pl. Przy odbiorze dowodu rejestracyjnego przedstaw ważną polisę OC.

Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie.

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek właściciela o wydanie dowodu rejestracyjnego.
  2. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
  3. Dowód rejestracyjny pojazdu.
  4. Karta pojazdu (jeżeli była wydana).
  5. Dokument potwierdzający zmianę danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
  6. Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór przykładowego pełnomocnictwa).

W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).

W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu). Sprawy związane z wnioskowaniem o wydanie dowodu rejestracyjnego w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.

W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest cudzoziemiec przebywający na terenie RP, firma zagraniczna lub zagraniczne: ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi wymagane są:

1. dokument tożsamości cudzoziemca,tj. paszport oraz jeden z wymienionych niżej dokumentów wraz z potwierdzeniem czasowego zameldowania cudzoziemca:
- wiza Schengen lub wiza krajowa,
- karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt czasowy
- zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej,
- karta pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
- dokument potwierdzający prawo stałego pobytu obywatela Unii Europejskiej,
- karta stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
- karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, nadanie statusu uchodźcy, udzielenie ochrony uzupełniającej lub zgoda na pobyt tolerowany.
2. zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych wydane przez Ministra Gospodarki lub aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego dla oddziału zagranicznego przedsiębiorcy (do wglądu) - firma zagraniczna. Ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi - umowy międzynarodowe, zaświadczenia z ambasad, akredytacje (do wglądu).

Opłaty

  1. 54,50 zł - opłata komunikacyjna za wydanie dowodu rejestracyjnego wraz z opłatą ewidencyjną.
  • Opłaty komunikacyjnej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy (kliknij w link ”rachunek bankowy”) Urzędu m.st. Warszawy dla właściwego urzędu dzielnicy, bądź bezpośrednio w kasie urzędu dzielnicy, według właściwości miejscowej dla załatwianej sprawy.
  1. 17 zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
  • Opłaty skarbowej można dokonać w dowolnej kasie urzędu dzielnicy, przelewem lub przekazem na rachunek bankowy (kliknij w link ”rachunek bankowy”). 
  • Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Miejsce złożenia i odbioru

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

  1. Niezwłocznie - sprawy nie wymagające zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień.
  2. Do 1 miesiąca - sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
  3. Do 2 miesięcy - sprawy szczególnie skomplikowane.

Tryb odwoławczy

Brak.

Uwagi

  • Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o:
  1. nabyciu lub zbyciu pojazdu;
  2. zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
  • W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającej ze zmiany adresu miejsca zamieszkania właściciela pojazdu, powodującej zmianę właściwości miejscowej organu rejestrującego, właściwy organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu dokonuje rejestracji pojazdu;
  • Organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów są obowiązane do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (nieokazanie ważnej polisy OC nie wpływa na pozytywne załatwienie sprawy, skutkuje natomiast powiadomieniem Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o nieprzedłożeniu dokumentu).
  • Wniosek o wydanie dowodu rejestracyjnego należy złożyć w miejscu rejestracji pojazdu. Jeżeli pojazd był rejestrowany poza Warszawą, można złożyć w/w wniosek w Warszawie z prośbą o pośredniczenie w załatwieniu sprawy.

Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.).
  2. Ustawa z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 110 ze zm.).
  3. Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (j.t. Dz. U. z 2020 r., poz. 1546 ze zm.).
  4. Ustawa z 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 2214 ze zm.).
  5. Ustawa z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (j.t. Dz. U. z 2020 r., poz. 2056).
  6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2355 z późn. zm.).
  7. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 2130 ze zm.).
  8. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z 30 grudnia 2019 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencji Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2019 r. poz. 2546).
  9. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 20 października 2003 r. w sprawie warunków i trybu wydawania kart pojazdów, wzoru karty pojazdu oraz jej opisu (j.t. Dz. U. z 2014 r. poz. 451).
  10. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1840 ze zm.).
  11. Ustawa z 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 ze zm.).
  12. Ustawa z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 106 ze zm.).
  13. Ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 ze zm.).

Nie znalazłeś informacji?