Rejestracja pojazdów - pozostałe

Wstecz

Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych

Krok po kroku

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek oraz zgodę (formularze dostępne są również w urzędzie).
  2. Do wniosku dołącz wymagane w oryginale.
  3. Udaj się do urzędu dzielnicy, w którym pojazd jest zarejestrowany, złóż wniosek wraz z załącznikami oraz stosowną opłatą. Zabierz ze sobą dokument tożsamości. Możesz zarezerwować wizytę w Urzędzie poprzez System rezerwacji wizyt m.st. Warszawy (kliknij w link rezerwacje.um.warszawa.pl). Jeżeli pojazd stanowi współwłasność - wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli lub udzielone przez nich pełnomocnictwa. [!] Zamieszkanie należy potwierdzić zameldowaniem na pobyt stały lub czasowy. Inny sposób potwierdzenia zamieszkania ma charakter indywidualny i będzie rozpatrywany w trakcie złożenia wniosku.
  4. Wtórnik tablicy rejestracyjnej/tablic rejestracyjnych zostanie zamówiony u producenta.
  5. Odbierz wtórnik zalegalizowanej tablicy rejestracyjnej/zalegalizowanych tablic rejestracyjnych w wyznaczonym terminie. Przy odbiorze przedstaw ważną polisę OC.

Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie.

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek właściciela o wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych.
  2. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
  3. Dowód rejestracyjny pojazdu.
  4. Karta pojazdu (jeżeli była wydana).
  5. Tablica rejestracyjna/tablice rejestracyjne, jeżeli nie zostały utracone.
  6. Oświadczenie o zagubieniu tablicy rejestracyjnej/tablic rejestracyjnych lub w przypadku kradzieży - zaświadczenie z Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablicy rejestracyjnej/ tablic rejestracyjnych.
  7. Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór przykładowego pełnomocnictwa).

W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).

W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu).
Sprawy związane z odbiorem zatrzymanego dokumentu w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.

W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest cudzoziemiec przebywający na terenie RP, firma zagraniczna lub zagraniczne: ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi wymagane są:
1. dokument tożsamości cudzoziemca,tj. paszport oraz jeden z wymienionych niżej dokumentów wraz z potwierdzeniem czasowego zameldowania cudzoziemca:
- wiza Schengen lub wiza krajowa,
- karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt czasowy
- zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej,
- karta pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
- dokument potwierdzający prawo stałego pobytu obywatela Unii Europejskiej,
- karta stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
- karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, nadanie statusu uchodźcy, udzielenie ochrony uzupełniającej lub zgoda na pobyt tolerowany.
2. zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych wydane przez Ministra Gospodarki lub aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego dla oddziału zagranicznego przedsiębiorcy (do wglądu) - firma zagraniczna. Ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi - umowy międzynarodowe, zaświadczenia z ambasad, akredytacje (do wglądu).

Opłaty

  1. Opłaty z tytułu spraw komunikacyjnych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy (kliknij w link ”rachunek bankowy”) Urzędu m.st. Warszawy dla właściwego urzędu dzielnicy, bądź bezpośrednio w kasie urzędu dzielnicy, według właściwości miejscowej dla załatwianej sprawy.
Opłaty komunikacyjne za wydanie: Samochód Przyczepa/naczepa/ ciągnik rolniczy Motocykl Motorower
Tablica/tablice rejestracyjne zwyczajne
40,00 zł/80,00 zł
40,00 zł 40,00 zł 30,00 zł
Nalepka legalizacyjna 12,50 zł 12,50 zł 12,50 zł 12,50 zł
Opłata ewidencyjna 0,50 zł 0,50 zł 0,50 zł 0,50 zł
RAZEM 53,00 zł/93,00 zł 53,00 zł 53,00 zł

 

43,00 zł
 

 

  1. 17,00 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
  • Zapłaty opłaty skarbowej za udzielone pełnomocnictwo można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy (kliknij w link ”rachunek bankowy”) lub w dowolnej kasie Urzędu m.st. Warszawy.
  • Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Miejsce złożenia i odbioru

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

  1. Niezwłocznie - sprawy nie wymagające zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień.
  2. Do 1 miesiąca - sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
  3. Do 2 miesięcy - sprawy szczególnie skomplikowane.

Tryb odwoławczy

Brak.

Uwagi

  • Na okres konieczny do wykonania wtórnika tablicy rejestracyjnej/tablic rejestracyjnych właściciel pojazdu może złożyć wniosek o wydanie pozwolenia czasowego oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych.
  • Organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów są obowiązane do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (nieokazanie ważnej polisy OC nie wpływa na pozytywne załatwienie sprawy, skutkuje natomiast powiadomieniem Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o nieprzedłożeniu dokumentu).

Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.

Podstawa prawna


Nie znalazłeś informacji?