Rejestracja pojazdów - pozostałe

null Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych

Jeżeli Twoja tablica lub obie tablice zostały zniszczone, zagubione lub skradzione, musisz najpóźniej w ciągu 30 dni złożyć wniosek o wydanie ich wtórnika. Tutaj przeczytasz jak to zrobić.
[!] Jeżeli Twoja tablica rejestracyjna była wydana według wcześniej obowiązującego wzoru czyli biała tylko z polską flagą (wydawana do kwietnia 2006 r.) lub czarna tablica rejestracyjna (wydawane do maja 2000 r.) – konieczne jest wydanie dwóch nowych tablic z flagą Unii Europejskim na niebieskim polu.

Krok po kroku

  1. Wypełnij wniosek o wydanie wtórnika tablicy lub tablic rejestracyjnych oraz zgodę na przetwarzanie dodatkowych danych osobowych (nr telefonu i adres e-mail) – jeśli ją wyrazisz. Podpisz dokumenty. Do wniosku dołącz pozostałe wymagane dokumenty.
    [!] Wszystkie formularze dostaniesz m.in. na miejscu w urzędzie. 
  2. Udaj się do urzędu, w którym zarejestrowany jest Twój pojazd, złóż wszystkie wymagane dokumenty oraz potwierdzenie opłaty.
    [!] Jeżeli pojazd jest nie tylko Twoją własnością, to wszyscy właściciele muszą przyjść do urzędu. Możesz załatwić sprawę w ich imieniu, ale musisz mieć wtedy od wszystkich osób pełnomocnictwa lub złożyć oświadczenie, że działasz za ich zgodą. 
  3. Pracownik urzędu potwierdzi w systemie Twoje zameldowanie na pobyt stały lub czasowy.
    • Jeśli masz polskie obywatelstwo, ale nie masz meldunku, pracownik urzędu może poprosić Cię  o przedstawienie innego dokumentu, który potwierdzi, że mieszkasz  pod wskazanym adresem np. zeznania rocznego PIT-37, umowy o pracę ze wskazanym adresem zamieszkania, umowy najmu mieszkania. Każdy taki przypadek będziemy rozpatrywali indywidualnie.
    • Jeśli jesteś cudzoziemcem musisz mieć obowiązkowo meldunek stały lub czasowy.
  4. Po sprawdzeniu wszystkich dokumentów, zamówimy wtórnik Twojej tablicy lub tablic.
  5. Na czas konieczny do wykonania wtórnika tablicy lub tablic rejestracyjnych możesz złożyć wniosek o wydanie pozwolenia czasowego oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych. Nie jest to jednak konieczne.
  6. Przyjdź do urzędu we wskazanym przez nas terminie i odbierz wtórnik tablicy lub tablic rejestracyjnych. Przy odbiorze dowodu rejestracyjnego przedstaw ważną polisę OC. Zwróć również pozwolenie czasowe i czasowe tablice rejestracyjne, jeżeli o nie wnioskowałeś przy składaniu wniosku. My wtedy zwrócimy Ci dowód rejestracyjny i tablicę rejestracyjną (jeśli mieliśmy ją w depozycie).

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie wtórnika tablicy lub tablic rejestracyjnych.
  2. Zgoda na przetwarzanie dodatkowych danych osobowych (nr telefonu i adres e-mail), jeżeli ją wyrazisz.
  3. Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona za zgodność z oryginałem przez: 
    • notariusza lub,
    • adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie lub,
    • upoważnionego pracownika urzędu, który prowadzi sprawę. Musisz wtedy okazać również oryginał dokumentu. 
  4. Oświadczenie o działaniu za zgodą większości współwłaścicieli – jeżeli nie jesteś jedynym właścicielem pojazdu.
  5. Dowód rejestracyjny pojazdu.
  6. Tablica lub tablice rejestracyjne – jeśli są zniszczone lub oświadczenie o ich utracie np. w wyniku kradzieży – jeżeli zostały skradzione lub zagubione. 
  7. Jeśli składasz wniosek jako osoba fizyczna przedstaw do wglądu dokument tożsamości, np. dowód osobisty, paszport.
  8. Jeśli składasz wniosek jako osoba prawna, np. spółka kapitałowa, przedstaw do wglądu aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS).
    [!] Sprawy związane z wtórnikiem tablicy lub tablic rejestracyjnych w imieniu osoby prawnej może załatwić wyłącznie osoba do tego upoważniona.
  9. Jeżeli jesteś cudzoziemcem, przedstawicielem firmy zagranicznej lub zagranicznego ośrodka kultury, fundacji lub korespondentem prasowym przedstaw:
    1. do wglądu dokument tożsamości – paszport, potwierdzenie czasowego lub stałego zameldowania oraz jeden z wymienionych niżej dokumentów:
      • wiza Schengen lub wiza krajowa,
      • karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt czasowy,
      • zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej (UE),
      • karta pobytu członka rodziny obywatela UE,
      • dokument potwierdzający prawo stałego pobytu obywatela UE,
      • karta stałego pobytu członka rodziny obywatela UE,
      • karta pobytu wydana w związku z:
        • udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt stały, 
        • zezwoleniem na pobyt rezydenta długoterminowego UE,
        • nadaniem statusu uchodźcy, 
        • udzieleniem ochrony uzupełniającej, 
        • udzieleniem zgody na pobyt tolerowany,
    2. dla firmy zagranicznej – do wglądu zaświadczenie o wpisie do ewidencji przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych wydane przez Ministra Gospodarki lub aktualny odpis z KRS dla oddziału zagranicznego przedsiębiorcy,
    3. dla ośrodków kultury, fundacji, korespondentów prasowych – do wglądu: umowy międzynarodowe, zaświadczenia z ambasad, akredytacje.

Załączniki do wniosku musisz złożyć w oryginale.
Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.

Opłaty

Opłaty za wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych możesz zrobić:

  1. w kasie urzędu dzielnicy,
  2. bezgotówkowo na miejscu – jeśli tam, gdzie składasz wniosek, dostępny jest terminal, opłatomat itd.,
  3. przelewem na rachunek bankowy – wybierz rachunek przypisany do urzędu dzielnicy, w której będziesz składać wniosek.

W tytule przelewu wpisz:

  • markę i model pojazdu, 
  • numer VIN (ten numer ma 17 znaków – sprawdź czy jest prawidłowy zanim wyślesz przelew),
  • numer rejestracyjny.

Opłaty komunikacyjne za wydanie:

Samochód

Przyczepa, naczepa,

Ciągnik rolniczy

Motocykl

Motorower

Tablica rejestracyjna zwyczajna

40 zł

40 zł

40 zł

40 zł

30 zł

Dwie tablice rejestracyjne zwyczajne

80 zł

Nalepka legalizacyjna

12,50 zł

12,50 zł

12,50 zł

12,50 zł

12,50 zł

Razem (jedna tablica)

52,50 zł

52,50 zł

52,50 zł

52,50 zł

52,50 zł

Razem (dwie tablice)

92,50 zł

Wtórnik tablicy rejestracyjnej zabytkowej

50 zł

50 zł

40 zł

Wtórnik dwóch tablic rejestracyjnych zabytkowych

100 zł

Nalepka legalizacyjna

12,50 zł

12,50 zł

12,50 zł

Razem (jedna tablica)

62,50 zł

62,50 zł

52,50 zł

Razem (dwie tablice)

112,50 zł

Pozwolenie czasowe

13,50 zł

13,50 zł

13,50 zł

13,50 zł

13,50 zł

Tablice rejestracyjne tymczasowe

61zł

39,75 zł

36,75 zł

36,75 zł

36,75 zł

RAZEM

74,50 zł

53,25 zł

50,25 zł

50,25 zł

50,25 zł

 

Możliwe dodatkowe opłaty:

  • 5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony. Jeśli składasz oryginały lub dokumenty już poświadczone za zgodność z oryginałem – nie będziemy pobierać tej opłaty.
  • 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa lub prokury. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest bezpłatne.

Opłaty skarbowe możesz zrobić:

  • w kasie urzędu dzielnicy lub w innej dowolnej kasie Urzędu m.st. Warszawy,
  • bezgotówkowo na miejscu – jeśli tam, gdzie składasz wniosek, dostępny jest terminal, opłatomat itd.,
  • przelewem na rachunek bankowy urzędu: 

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę np. opłata za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXXX nr VIN pojazdu, którego dotyczy.

Miejsce złożenia i odbioru

Sprawę możesz załatwić osobiście – przyjdź do delegatury Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w dzielnicy, w której pojazd jest zarejestrowany.
[!] Jeśli chcesz złożyć wniosek w urzędzie, możesz zarezerwować wizytę w Systemie rezerwacji wizyt. Rezerwacja jednego terminu wizyty upoważnia Cię do załatwienia tylko jednej sprawy.

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

  1. Niezwłocznie – sprawy, które nie wymagają informacji lub wyjaśnień lub zbierania dowodów.
  2. Do 1 miesiąca – sprawy, które wymagają postępowania wyjaśniającego.
  3. Do 2 miesięcy – sprawy szczególnie skomplikowane.

Tryb odwoławczy

W tej sprawie nie możesz złożyć odwołania.

Uwagi

  • Nie możesz poruszać się pojazdem, który nie ma tablic rejestracyjnych. Jeśli złożysz wniosek o wydanie tymczasowych tablic rejestracyjnych musisz nam tymczasowo oddać dotychczasową tablicę rejestracyjną oraz dowód rejestracyjny. 

Podstawa prawna

Wersja 1.0 z 6.05.2025 r.

Nie znalazłeś informacji?