null Wyrejestrowanie pojazdu z powodu kradzieży

Jeśli Twój pojazd został skradziony i chcesz go wyrejestrować, tutaj dowiesz się jak to zrobić.

[i] Pojazd możesz wyrejestrować tylko w tym urzędzie, w którym był ostatnio zarejestrowany.

Krok po kroku

  1. Wypełnij wniosek o wyrejestrowanie pojazdu 
    [!] Formularze dostępne są również w urzędzie. 
  2. Do wniosku dołącz wymagane dokumenty.
  3. Udaj się do urzędu, w którym pojazd jest zarejestrowany, złóż wniosek wraz z wymaganymi załącznikami. 
    [!] Jeżeli pojazd nie jest tylko Twoją własnością, to wszyscy właściciele muszą przyjść do urzędu. Możesz załatwić sprawę w ich imieniu, ale musisz mieć wtedy od wszystkich osób pełnomocnictwa.
  4. Otrzymasz decyzję o wyrejestrowaniu pojazdu.
  5. Poinformuj ubezpieczyciela pojazdu o wyrejestrowaniu go.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek właściciela lub właścicieli o wyrejestrowanie pojazdu.
  2. Zgoda na przetwarzanie dodatkowych danych osobowych (numer telefonu oraz e-mail), jeżeli ją wyrazisz. 
  3. Jeden z dokumentów:
  4. Oświadczenie właściciela o kradzieży pojazdu złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
  5. Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona za zgodność z oryginałem przez:
    • notariusza lub,
    • adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie lub,
    • upoważnionego pracownika urzędu, który prowadzi sprawę. Musisz wtedy okazać również oryginał dokumentu.
  6. Jeśli właścicielem pojazdu jest osoba fizyczna – do wglądu dokument tożsamości, np. dowód osobisty, paszport.
  7. Jeśli właścicielem pojazdu jest osoba prawna, np. spółka kapitałowa – do wglądu aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS).
    [!] Sprawy związane z wyrejestrowaniem pojazdu w imieniu osoby prawnej może załatwić wyłącznie osoba do tego upoważniona.
  8. Jeżeli jesteś cudzoziemcem przebywającym w Polsce, przedstawicielem firmy zagranicznej lub zagranicznego ośrodka kultury, fundacji lub korespondentem prasowym przedstaw:
    1. do wglądu dokument tożsamości: paszport, potwierdzenie czasowego lub stałego zameldowania oraz jeden z wymienionych niżej dokumentów:
      • wiza Schengen lub wiza krajowa,
      • karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt czasowy,
      • zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej (UE),
      • karta pobytu członka rodziny obywatela UE,
      • dokument. który potwierdza prawo stałego pobytu obywatela UE,
      • karta stałego pobytu członka rodziny obywatela UE,
      • karta pobytu wydana w związku z:
        • udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt stały, 
        • zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE,
        • nadanie statusu uchodźcy, 
        • udzielenie ochrony uzupełniającej, 
        • udzieleniem zgoda na pobyt tolerowany.
    2. dla firmy zagranicznej – do wglądu zaświadczenie o zrobieniu wpisu do ewidencji przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych wydane przez Ministra Gospodarki lub aktualny odpis z KRS dla oddziału zagranicznego przedsiębiorcy.
    3. dla ośrodków kultury, fundacji, korespondentów prasowych – do wglądu umowy międzynarodowe, zaświadczenia z ambasad, akredytacje.

Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.

Opłaty

10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu. 
Możliwe opłaty dodatkowe:
17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa lub prokury. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest bezpłatne. 
5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony. Jeśli składasz oryginały lub dokumenty już poświadczone za zgodność z oryginałem – nie będziemy pobierać tej opłaty.
Te opłaty możesz zrobić:

  • w kasie urzędu dzielnicy
  • w opłatomacie – jeśli jest dostępny w miejscu, w którym składasz wniosek
  • przelewem na rachunek bankowy

Możesz zrobić przelew na rachunek bankowy urzędu: 
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę np. opłata za wydanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu lub za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXXX.

Miejsce złożenia i odbioru

Sprawę możesz załatwić osobiście. Udaj się do urzędu, w którym Twój pojazd jest zarejestrowany.

[!] Jeśli chcesz osobiście złożyć wniosek w urzędzie, możesz zarezerwować wizytę w Systemie rezerwacji wizyt. Rezerwacja jednego terminu wizyty upoważnia Cię do załatwienia tylko jednej sprawy np. wyrejestrowania jednego pojazdu. Jeśli masz więcej spraw lub pojazdów, zarezerwuj odpowiednią liczbę wizyt.

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

  1. Niezwłocznie – sprawy, które nie wymagają informacji lub wyjaśnień lub zbierania dowodów.
  2. Do 1 miesiąca – sprawy, które wymagają postępowania wyjaśniającego.
  3. Do 2 miesięcy – sprawy szczególnie skomplikowane.

Tryb odwoławczy

Jeśli otrzymasz decyzję możesz odwołać się od niej do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie ul. Obozowa 57. Odwołanie złóż za pośrednictwem Prezydenta m.st. Warszawy (dostarcz je do urzędu dzielnicy, który przekazał Ci tę decyzję).

Na złożenie odwołania masz 14 dni od daty otrzymania decyzji. Nie musisz płacić za złożenie odwołania.

Uwagi

  1. Jeśli dane wnioskodawcy (właściciela pojazdu) są niezgodne z danymi, które są w dowodzie rejestracyjnym, to do wniosku o wyrejestrowanie pojazdu musisz dołączyć dokumenty, które potwierdzą przeniesienie prawa własności pojazdu.
  2. Jeśli masz dokumenty sporządzone w języku obcym, dołącz je do wniosku o rejestrację wraz z ich tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego lub właściwego konsula. 

Podstawa prawna

Wersja 1.0 z 4.10.2024 r.

Nie znalazłeś informacji?