Wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami

null Zmiana stanu faktycznego, który wymaga zmiany danych zawartych w pozwoleniu na kierowanie tramwajem (np. zmiana nazwiska, adresu, terminu ważności badania lekarskiego lub psychologicznego)

Jeżeli zmieniły się dane zawarte w Twoim pozwoleniu na kierowanie tramwajem np. nazwisko, adres – musisz złożyć wniosek o jego wymianę w ciągu 30 dni. Tu dowiesz się jak to zrobić.
[i] Jeśli zmieniasz adres zamieszkania po raz pierwszy, nie musisz wymieniać pozwolenia na kierowanie tramwajem, dane te wpisuje się w rubryce 9 w dotychczasowym pozwoleniu (o ile nie zostało zafoliowane). Za taką zmianę nie musisz płacić.

Krok po kroku

  1. Wypełnij wniosek o wymianę pozwolenia na kierowanie tramwajem. 
    [!] Formularze dostępne są również w urzędzie.
  2. Do wniosku dołącz wymagane dokumenty. Zabierz ze sobą dokument tożsamości.
  3. Przyjdź do delegatury Biura Administracji i Spraw Obywatelskich dzielnicy, w której mieszkasz. Złóż wypełniony wniosek z wymaganymi załącznikami.
  4. Potwierdzimy w systemie Twoje zameldowanie na pobyt stały lub czasowy. Jeśli nie masz meldunku przedstaw inny dokument, który potwierdza Twoje zamieszkanie we wskazanym miejscu. Zweryfikujemy to podczas Twojej wizyty w urzędzie. Każdy taki przypadek będziemy rozpatrywać indywidualnie.
  5. Pozwolenie na kierowanie tramwajem powinno być gotowe do odbioru maksymalnie w ciągu 30 dni. Informację o tym czy już możesz je odebrać uzyskasz we właściwym urzędzie lub na stronie internetowej info-car.pl.
  6. Odbierz pozwolenie na kierowanie tramwajem. Na wizytę zabierz ze sobą dokument tożsamości oraz pozwolenie na kierowanie tramwajem.

[!] Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie w Systemie rezerwacji wizyt.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wymianę pozwolenia na kierowanie tramwajem.
  2. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych np. numeru telefonu, adresu e-mail jeżeli ją wyrażasz.
  3. Orzeczenie lekarskie, które stwierdza brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami – jeżeli straciło ważność.
  4. Orzeczenie psychologiczne, które stwierdza brak przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdami – jeżeli straciło ważność.
  5. Kserokopia pozwolenia na kierowanie tramwajem.
  6. Kolorowa fotografia o wymiarach 35 x 45 mm – nie dotyczy zmiany adresu zamieszkania.
    [!] Szczegółowe wymogi, jakie musi spełniać, znajdziesz na stronie https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-prawa-jazdy.
  7. Jeżeli jesteś cudzoziemcem – karta pobytu, wiza lub inny dokument, który potwierdza Twój legalny pobyt w Polsce lub zaświadczenie, że studiujesz co najmniej 6 miesięcy.
  8. Dowód opłaty za wydanie pozwolenia – nie dotyczy pierwszej zmiany adresu zamieszkania wpisywanej w pkt. 9 pozwolenia.
  9. Oświadczenie o zapoznaniu z treścią art. 233 kk.
  10. Oświadczenie złożone w trybie art. 11 ust. 1 pkt 5 ustawy o kierujących pojazdami.
  11. Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona przez:
    • notariusza,
    • adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie,
    • upoważnionego pracownika urzędu, który prowadzi sprawę. Musisz wtedy okazać również oryginał dokumentu.

[!] W jednostkowych przypadkach możemy wymagać od Ciebie złożenia dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.
Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.

Opłaty

Pierwsza zmiana adresu zamieszkania jest bezpłatna. Urzędnik wpisze adnotację w pkt 9 pozwolenia na kierowanie tramwajem (jeżeli dokument nie został zafoliowany).
30 zł – opłata za wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem.
Opłatę możesz zrobić:
  1. w kasie urzędu dzielnicy,
  2. w opłatomacie – jeśli jest dostępny w miejscu, w którym składasz wniosek,
  3. przelewem na rachunek bankowy – wybierz rachunek przypisany do dzielnicy, w której będziesz składać wniosek.
Możliwe opłaty dodatkowe
17 zł – opłata skarbowa od złożenia dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest bezpłatne.
5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony. Jeśli składasz oryginały lub dokumenty już poświadczone za zgodność z oryginałem – nie będziemy pobierać tej opłaty.
Opłaty skarbowe możesz zrobić:
  • w kasie urzędu dzielnicy
  • w opłatomacie – jeśli jest dostępny w miejscu, w którym składasz wniosek
  • przelewem na rachunek bankowy
Możesz zrobić przelew na rachunek bankowy urzędu: 
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę np. opłata za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXXX.

Miejsce złożenia i odbioru

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

  • Wydanie dokumentu z adnotacją organu – najszybciej jak to możliwe.
  • Przygotowanie pozwolenia do wydania – do 2 dni roboczych.
  • Sprawy, które wymagają postępowania wyjaśniającego — do 1 miesiąca.
  • Sprawy szczególnie skomplikowane – do 2 miesięcy.

Termin realizacji sprawy liczymy od dnia, w którym złożysz kompletny wniosek.

Tryb odwoławczy

Jeżeli otrzymasz decyzję, możesz się od niej odwołać do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie ul. Obozowa 57. Odwołanie złóż za pośrednictwem Prezydenta m.st. Warszawy na adres delegatury Biura Administracji i Spraw Obywatelskich, w której został złożony wniosek.
Na złożenie odwołania masz 14 dni od daty otrzymania decyzji. Nie musisz płacić za jego złożenie.

Uwagi

  • Możemy poprosić Cię o ponowne wypełnienie wniosku, jeśli wniosek jest np. wypełniony nieczytelnie.
  • Możesz mieć tylko jedno pozwolenie na kierowanie tramwajem, dlatego odbierając nowy dokument musisz zwrócić poprzedni.

Podstawa prawna

Wersja 1.0 z 20.06.2024 r. 

Nie znalazłeś informacji?