- Knowledge base
-
/
Społeczeństwo obywatelskie
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Budżet obywatelski (partycypacyjny)
null Budżet obywatelski na 2025 rok
Każdy mieszkaniec Warszawy może zgłosić pomysł, jak ulepszyć własne otoczenie, dzielnicę, ulubione miejsce. Wybrane w głosowaniu projekty są później realizowane przez miasto.
Do dyspozycji mieszkańców przeznaczono kwotę – 105 782 530 zł.
Harmonogram 11. edycji
-
1 grudnia 2023 r. do 25 stycznia 2024 r. – zglaszanie projektów
-
26 stycznia do 31 maja 2024 r. – ocena projektów
-
15 czerwca do 30 czerwca 2024 r. – głosowanie
-
2 lipca do 16 lipca 2024 r. – wyniki
Zgłoszone projekty
Zgłaszanie projektów trwało od 1 grudnia 2023 r. do 25 stycznia 2024 r., czyli przez blisko 2 miesiące.
Warszawianki i warszawiacy zgłosili 1833 propozycji. Wpłynęło 176 projektów o charakterze ogólnomiejskim i 1657 pomysłów dotyczących dzielnic.
Zgłoszone projekty można przejrzeć na stronie: https://bo.um.warszawa.pl/.
Do 31 maja trwa ocena projektów. Głosowanie rozpocznie się 15 czerwca.
Weryfikacja projektów i odwołania od oceny negatywnej
Zakończył się pierwszy etap weryfikacji pomysłów mieszkańców zgłoszonych do budżetu obywatelskiego.
Mieszkańcy Warszawy przesłali 1833 propozycji.
Statusy projektów (stan na 29 kwietnia 2024 r.):
-
Projekty ocenione pozytywnie: 1155, w tym 80 ogólnomiejskich i 1075 dzielnicowych,
-
Projekty ocenione negatywnie: 602, w tym 76 ogólnomiejskich i 526 dzielnicowych,
-
Projekty wycofane przez autora: 76, w tym 14 ogólnomiejskich i 62 dzielnicowe.
Wyniki oceny wszystkich projektów wraz z uzasadnieniami zostały opublikowane na stronie budżetu obywatelskiego.
Odwołanie od oceny negatywnej
Pomysłodawcy, którzy nie zgadzają się z negatywną oceną ich projektu mają możliwość złożenia odwołania. Odwołać się można od 4 do 11 maja, za pośrednictwem strony budżetu obywatelskiego albo w formie tradycyjnej:
-
Elektronicznie - po zalogowaniu na stronie budżetu obywatelskiego należy wybrać zakładkę „Moje konto”, a następnie wejść w zakładkę „Moje odwołania” i wybrać „Złóż nowe odwołanie”.
-
Papierowo – odwołanie należy złożyć w urzędzie dzielnicy właściwym ze względu na lokalizację projektu lub w Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, za pośrednictwem kancelarii ogólnej przy Al. Jerozolimskie 44.
Odwołanie musi dotrzeć do urzędu najpóźniej 11 maja 2024 r. - liczy się data wpływu, a nie wysyłki.
Pod koniec maja, po rozpatrzeniu odwołań, ogłoszona zostanie ostateczna lista projektów, na które już w czerwcu będzie można zagłosować.