null Aplikacja mobiWAWA

Aplikacja mobiWAWA jest cyfrową mobilną platformą e-usług stolicy, która udostępnia usługi uruchamiane na portalu mojaWARSZAWA. Aplikację można pobrać z portalu mojaWARSZAWA, strony internetowej Warszawskiego Transportu Publicznego lub bezpośrednio w sklepach Google Play i App Store.

Usługi w aplikacji

Aplikacja mobiWAWA umożliwia:

  • zakup biletu długookresowego 30 i 90 dniowego ważnego w 1, 2 i 1+2 strefie biletowej, w tym również Biletu Warszawiaka

  • zakup biletu seniora (65+)

  • korzystanie z Karty Ucznia (funkcjonalność dotyczy tylko dotychczas przypisanych w aplikacji Kart Ucznia)

  • uzyskanie zniżek wynikających z posiadania uprawnień Karty warszawiaka

  • uzyskanie uprawnień do darmowych przejazdów dla osób 70+, zasłużonych dawców przeszczepu, honorowych dawców krwi i osób z niepełnosprawnościami

  • zarządzanie zakupionym biletem: aktywowanie, zawieszanie, odwieszania, przedłużanie

  • okazanie kodu QR biletu do kontroli

  • okazanie kodu QR uprawnień Karty warszawiaka

  • otwarcie bramki metra przy użyciu kodu QR biletu lub wejściówki do metra.

Regulamin

Regulamin sprzedaży imiennych biletów długookresowych za pośrednictwem aplikacji mobilnej mobiWAWA (PDF, 688 kB)

Zakładanie konta, logowanie

  • Utworzenie Konta odbywa się przez Węzeł Krajowy.

  • Konto utworzone jest z chwilą uwierzytelnienia przez Węzeł Krajowy.

  • Podczas tworzenia konta, następuje również utworzenie konta w portalu mojaWARSZAWA, jeśli wcześniej takie konto nie istniało. Użytkownik będzie dodatkowo mógł korzystać z usług portalu.

  • W przypadku, gdy użytkownikiem jest osoba poniżej 13 roku życia, jego rodzic lub opiekun prawny potwierdza zapoznanie się z Regulaminem oraz wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

  • Logowanie do aplikacji odbywa się przez Węzeł Krajowy lub podanie nazwy użytkownika i odpowiadającego mu hasła.

Regulamin

Regulamin aplikacji

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Usługi

Z jakich usług skorzystam w aplikacji?

W aplikacji skorzystasz z usług przewidzianych dla posiadaczy Karty Warszawiaka oraz kupisz bilety 30- oraz 90- dniowe WTP z wyłączeniem biletów z oferty Warszawa+. W aplikacji można dodatkowo zakupić roczny bilet seniora (65+), uzyskać uprawnienia do bezpłatnych przejazdów wskazane w Uchwale XXXIII/828/2016 Rady m.st. Warszawy z dnia 25 sierpnia 2016 r. w sprawie ustalenia cen za usługi przewozowe środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie (za wyjątkiem uprawnień dla dzieci od urodzenia do 30 września w roku kalendarzowym, w którym kończą 7 lat albo dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym oraz uczących się dzieci z rodzin, w których jest czworo i więcej dzieci, zamieszkałych na terenie m.st. Warszawy) lub przepisach prawa powszechnie obowiązującego. W przyszłości w aplikacji pojawią się także inne usługi miejskie. Użytkownik może mieć tylko jedną kartę miejską podpiętą do swojego konta.

Kod PIN

Czym jest kod PIN do aplikacji mobiWAWA?

Kod PIN usprawnia odblokowywanie aplikacji mobiWAWA – wpisujesz tylko 4 cyfry zamiast każdorazowo logować się. Ustalasz go, kiedy po raz pierwszy logujesz się do aplikacji.

Kod PIN może zostać zastąpiony uwierzytelnieniem przez biometrię – możesz włączyć taką możliwość w ustawieniach, w sekcji „Mój profil” dostępnej po zalogowaniu do aplikacji.

Zapomniałem numeru PIN do aplikacji mobiWAWA. Co mam zrobić?

Jeśli nie pamiętasz swojego kodu PIN, zawsze możesz go zmienić. Wystarczy kliknąć w opcję „Nie pamiętam PIN-u”, ponownie zalogować się do aplikacji i ustalić nowy numer.

Zdjęcie

Czy muszę wgrywać swoje zdjęcie do aplikacji?

Jeśli chcesz zakupić w aplikacji bilet imienny, wgranie zdjęcia jest konieczne. Zdjęcie to będzie potrzebne przy kontroli biletów, aby kontroler miał pewność, że biletem posługuje się uprawniona osoba.

Kody QR

Po co w aplikacji są kody QR?

Kody QR służą do legitymowania się posiadanymi uprawnieniami i do ich weryfikacji. Kod QR biletu WTP okazujesz kontrolerowi ZTM w trakcie kontroli biletów, a wejściówką do metra otwierasz bramki.

Zakup biletów

Czy mogę przenieść bilet lub uprawnienia do bezpłatnych przejazdów środkami transportu publicznego z Warszawskiej Karty Miejskiej do aplikacji mobiWAWA?

Nie. Aktualnie w aplikacji mobiWAWA nie została przewidziana możliwość przenoszenia biletu bądź uprawnień do bezpłatnych przejazdów z Warszawskiej Karty Miejskiej.

Jakie bilety mogę kupić w aplikacji mobiWAWA?

Aplikacja mobiWAWA umożliwia zakup biletów 30- oraz 90-dniowych, normalnych lub ulgowych zarówno na 1, 2 jak i 1+2 strefę biletową uwzględniając ofertę Biletu Warszawiaka, rocznego biletu seniora (65+) oraz wgranie uprawnień do bezpłatnych przejazdów wskazanych w Uchwale XXXIII/828/2016 Rady m.st. Warszawy z dnia 25 sierpnia 2016 r. w sprawie ustalenia cen za usługi przewozowe środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie (za wyjątkiem uprawnień dla dzieci od urodzenia do 30 września w roku kalendarzowym, w którym kończą 7 lat albo dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym oraz uczących się dzieci z rodzin, w których jest czworo i więcej dzieci, zamieszkałych na terenie m.st. Warszawy) lub przepisach prawa powszechnie obowiązującego. W aplikacji nie można kupić biletu z oferty Warszawa+.

Jak kupić bilet w aplikacji mobiWAWA?

Do kupienia biletu służy opcja „Kup bilet”. Po jej wybraniu zostaniesz przekierowany do katalogu dostępnych biletów. Tam będzie można wybrać konkretny typ biletu i za niego zapłacić.

W jaki sposób płaci się za bilety w aplikacji mobiWAWA?

Za bilety możesz płacić online – za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych Przelewy24 należącego do PayPro S.A. Wybrany w aplikacji bilet opłacisz w trakcie dokonywania jego zakupu.

Czy kupiony w aplikacji bilet trzeba aktywować?

Tak. W trakcie kupowania biletu pasażer może zaznaczyć pole „Aktywuj”, a następnie „Potwierdź aktywację”. Możesz też aktywować go w dowolnie wybranym przez siebie terminie.

Czy mogę zwrócić bilet kupiony w aplikacji mobiWAWA? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Bilet długookresowy, kupiony w aplikacji, można zwrócić na dwa sposoby:

  • bezpośrednio z poziomu aplikacji mobiWawa, wybierając w „Szczegóły biletu” funkcję „Zwróć bilet”. Użytkownik może wybrać termin zwrotu biletu oraz podać numer swojego rachunku bankowego na który otrzyma zwrot pieniędzy,
  • osobiście w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM w Warszawie, odbierając środki pieniężne w formie gotówkowej.

Zwroty biletów dokonywane są na zasadach określonych w obowiązującej Taryfie przewozowej.

Czy bilet kupiony i aktywowany w aplikacji mobiWAWA można zawiesić?

Tak, bilet może zostać zawieszony bezpośrednio z aplikacji mobiWAWA. Wystarczy wejść w szczegóły aktywnego biletu i użyć opcji „Zawieś bilet”. Zawieszenia realizowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Bilet kupiony i aktywowany został zawieszony w aplikacji mobiWAWA. Jak go odwiesić?

Bilet można odwiesić w aplikacji mobiWAWA. Wystarczy wejść w szczegóły aktywnego biletu i użyć opcji „Odwieś bilet”. Zawieszony okres ważności biletu zostanie automatycznie dodany. Zawieszenia realizowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Faktury i reklamacje

Zakupiłam/em bilet w aplikacji mobiWAWA i potrzebuję uzyskać fakturę. Co mam zrobić?

Wniosek o wystawienie faktury VAT możesz złożyć w momencie zakupu biletu. Taki wniosek możesz złożyć również: 

  • mailowo na adres: ztm@ztm.waw.pl lub przez ePUAP
  • listownie na adres siedziby ZTM: ul. Grochowska 316/320, 03-839 Warszawa, wskazując jednocześnie sposób odbioru/wysyłki faktury. 

Fakturę VAT Użytkownik będzie mógł odebrać: 

  • drogą elektroniczną na adres email podany we wniosku, 
  • drogą tradycyjną na adres korespondencyjny podany we wniosku, 
  • osobiście w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM.

Kto obsługuje bilety WTP, wystawia za nie faktury i rozpatruje reklamacje?

Rozpatrywaniem reklamacji związanych z zakupem biletów WTP w aplikacji, wystawianiem faktur za zakupione bilety, a także kontrolą zakupionych biletów zajmuje się Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie (ZTM).

Zasady składania reklamacji znajdują się w Regulaminie sprzedaży imiennych biletów długookresowych komunikacji miejskiej w m.st. Warszawie za pośrednictwem aplikacji mobilnej mobiWAWA (PDF, 688 kB).

Gdzie złożyć reklamację?

  • za pośrednictwem wiadomości wysłanej na adres e-mail: ztm@ztm.waw.pl lub skrzynkę ePUAP,
  • przez wysłanie pisemnej reklamacji przesyłką pocztową na adres siedziby ZTM ,
  • osobiście w jednym z POP ZTM lub w kancelarii znajdującej się w siedzibie ZTM.

Jakie informacje zamieścić w reklamacji?

Każda reklamacja powinna zawierać:

  • imię i nazwisko Użytkownika

  • numer telefonu przypisanego do Aplikacji

  • adres e-mail Użytkownika

  • datę i godzinę zakupu biletu

  • numer biletu

  • kwotę roszczenia

  • numer transakcji oraz identyfikator płatności (w przypadku, w którym nie można ustalić numeru biletu, a transakcja płatnicza została zainicjowana).

Zasady składania reklamacji znajdują się w Regulaminie sprzedaży imiennych biletów długookresowych komunikacji miejskiej w m.st. Warszawie za pośrednictwem aplikacji mobilnej mobiWAWA (PDF, 688 kB).

Zniżki i uprawnienia

Mam uprawnienia Karty Warszawiaka na swojej Warszawskiej Karcie Miejskiej. Czy będę je mieć dostępne także w aplikacji mobiWAWA?

Tak, jeśli posiadasz ważne uprawnienia Karty Warszawiaka na Warszawskiej Karcie Miejskiej, to zostaną one automatycznie do Ciebie przypisane pod warunkiem zalogowania się do aplikacji poprzez Węzeł Krajowy.

Nie mam uprawnień do Karty Warszawiaka lecz jestem zameldowany na terenie m.st. Warszawy. Jak mógłbym uzyskać uprawnienia?

W aplikacji wybierasz opcję „Uzyskaj kartę warszawiaka” i wyrażasz zgodę jednorazową na weryfikację adresu zameldowania. Po pozytywnej weryfikacji uprawnienia zostaną nadane automatycznie. Możesz zawnioskować o ww. uprawnienia po zalogowaniu się do aplikacji poprzez Węzeł Krajowy.

Chciałbym uzyskać uprawnienia Karty Warszawiaka. Mieszkam i rozliczam podatek od osób fizycznych w urzędzie skarbowym na terenie m.st. Warszawy. Czy mogę uzyskać uprawnienia w aplikacji mobiWAWA?

Jeśli chcesz uzyskać uprawnienia do Karty Warszawiaka na podstawie adresu zamieszkania w Warszawie i rozliczania podatku od osób fizycznych w jednym z warszawskich urzędów skarbowych, to musisz wybrać się do Punktu Obsługi Pasażerów ZTM lub złożyć wniosek za pośrednictwem elektronicznego Punktu Obsługi Pasażerów ZTM albo miejskiego portalu e-usług Moja Warszawa. Wszystkie informacje dot. uzyskania uprawnień znajdują się w zakładce.

Chciałbym skorzystać ze zniżek w instytucjach kulturalno-sportowych wynikających z posiadania Karty Warszawiaka. Co mam zrobić?

Katalog ofert dostępny jest w menu głównym aplikacji „Oferty dla Ciebie”. W celu skorzystania z wybranej oferty należy w placówce okazać „Kod QR uprawnienia” z aplikacji mobiWAWA.

Zwrot i zawieszenie biletów

Czy mogę zrobić zwrot biletu zakupionego w aplikacji mobiWAWA? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Bilet długookresowy, kupiony w aplikacji, można zwrócić na dwa sposoby:

  • bezpośrednio z poziomu aplikacji mobiWawa, wybierając w „Szczegóły biletu” funkcję „Zwróć bilet”. Użytkownik może wybrać termin zwrotu biletu oraz podać numer swojego rachunku bankowego na który otrzyma zwrot pieniędzy,

  • osobiście w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM w Warszawie, odbierając środki pieniężne w formie gotówkowej.

Zwroty biletów dokonywane są na zasadach określonych w obowiązującej Taryfie przewozowej.

Czy bilet zakupiony i aktywowany w aplikacji mobiWAWA może zostać zawieszony?

Tak, bilet może zostać zawieszony bezpośrednio z aplikacji mobiWAWA. Wystarczy wejść w szczegóły aktywnego biletu i użyć opcji „Zawieś bilet”. Zawieszenia realizowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Bilet zakupiony i aktywowany został zawieszony w aplikacji mobiWAWA. Jak go odwiesić?

Bilet można odwiesić w aplikacji mobiWAWA. Wystarczy wejść w szczegóły aktywnego biletu i użyć opcji „Odwieś bilet”. Zawieszony okres ważności biletu zostanie automatycznie dodany. Zawieszenia realizowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Bramki w metrze

Dlaczego nie mogę otworzyć bramki metra za pomocą NFC?

Najstarsze bramki metra nie są technologicznie zgodne ze standardem NFC stosowanym w telefonach komórkowych. W przyszłości, w miarę wymiany bramek na obsługujące ten standard, planujemy rozszerzyć funkcjonalność aplikacji w tym zakresie.

Nie mam zasięgu. Jak wejść na stację metra?

Aplikacja umożliwia otwarcie bramek metra przy pomocy opcji „Wejściówka do metra”, która nie wymaga aktywnego połączenia z siecią. Wejściówka generowana jest w postaci kodu QR. 

Zgubiony telefon

Czy mój bilet przepadnie, jeśli zgubię telefon lub odinstaluję aplikację?

Nie, Twój bilet zapisany jest na Twoim osobistym koncie, a nie w urządzeniu. Jeśli zgubisz telefon, możesz zalogować się na swoje konto na innym urządzeniu i kontynuować korzystanie z usług na nim.

Rozładowany telefon, nie mogę się zalogować

Nie mogę się zalogować lub telefon jest rozładowany. Czy dostanę wezwanie za brak ważnego biletu?

W szczególnych przypadkach kontroler ZTM ma możliwość weryfikacji terminu ważności biletu w aplikacji mobiWAWA, nawet mimo braku zasięgu lub rozładowanego telefonu (nie dotyczy kontroli biletów ZTM, honorowanych w ramach oferty „Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD”, przeprowadzanych w pociągach Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej). Trzeba wówczas okazać dokument tożsamości ze zdjęciem oraz podać dodatkową informację w postaci numeru telefonu. Jeśli w wyniku weryfikacji kontroler potwierdzi posiadanie przez pasażera ważnego biletu, wezwanie do zapłaty nie zostanie wystawione. Pasażer, który otrzymał wezwanie do zapłaty, może w terminie 7 dni okazać w jednym z Punktów Obsługi Pasażera ZTM ważny bilet imienny lub wypełnić formularz w e-POP (e-pop.wtp.waw.pl) oraz załączyć ważny bilet imienny. W takim przypadku nałożona opłata zostaje anulowana. Pasażer musi wnieść jedynie opłatę manipulacyjną w wysokości 21,00 zł.

[!] W przypadku otrzymania wezwania do zapłaty wystawionego przez kontrolera Kolei Mazowieckich (KM) lub Warszawskiej Kolei Dojazdowej (WKD), pasażer ma możliwość zgłoszenia się do jednego z Punktów Obsługi Pasażera ZTM w celu uzyskania potwierdzenia posiadania ważnego biletu w aplikacji mobiWAWA.

Jeśli masz problem z kupieniem biletu w aplikacji (np. błąd aplikacji), to musisz kupić bilet w inny sposób (np. w biletomacie). Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualny fakt przejazdu Użytkownika bez ważnego biletu.

Zniżki kulturalno-sportowe

Chciałbym skorzystać ze zniżek w instytucjach kulturalno-sportowych wynikających z posiadania uprawnień do Karty Warszawiaka. Co mam zrobić?

Katalog ofert dostępny jest w menu głównym aplikacji „Oferty dla Ciebie”. W celu skorzystania z wybranej oferty należy w placówce okazać „Kod QR uprawnienia” z aplikacji mobiWAWA.

Problemy z aplikacją

Mam problem z aplikacją. Gdzie go zgłosić?

Zgłoś problem:

  • za pośrednictwem aplikacji, przez użycie opcji Mój profil i Zgłoś problem

  • za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa19115: telefonicznie pod numerem 19115 lub drogą mailową na adres: kontakt@um.warszawa.pl.

Jak usunąć konto w aplikacji mobiWAWA?

W zakładce „Mój profil” jest przycisk „Usuń konto”. Nie można usunąć konta z ważnym biletem.

Did not find the information?