null Tramwaj do Dworca Zachodniego

Nowa trasa tramwajowa połączy ul. Grójecką – wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. z podziemnym przystankiem w rejonie peronów kolejowych na stacji Warszawa Zachodnia.

Przy okazji inwestycji zostaną wymienione instalacje i sieci podziemne oraz wyrmontowane odcinki torów na ul. Grójeckiej. Kolejne etapy prac wiążą się ze zmianami w organizacji ruchu drogowego oraz zmianami w kursowaniu autobusów i tramwajów.

Nowa trasa tramwajowa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia.

Podziemny przystanek tramwajowy znajdzie się obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym. Stąd tramwaj pojedzie tunelem o długości około 500 metrów pod parkiem Pięciu Sióstr. Wyjazd z tunelu znajdować się będzie między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. między budynkiem dawnej szkoły kolejowej a hotelem Ibis.

Następnie trasa pobiegnie między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. aż do ulicy Grójeckiej, gdzie znajdzie się węzeł rozjazdowy, pozwalający tramwajom skręcać w kierunku Centrum, Okęcia lub pojechać do pętli Banacha.

Trasa do Dworca Zachodniego jest częścią tzw. tramwaju do Wilanowa, czyli trasy, która połączy Wolę, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem. Inwestycja, z uwagi na zakres, jest podzielona na etapy – niektóre już funkcjonują, część znajduje się w budowie, a część w projektowaniu.

Podziemny przystanek tramwajowy

Podziemny przystanek tramwajowy będzie podobny do stacji metra. Perony tramwajowe będą bardzo blisko peronów kolejki WKD i znajdą się na poziomie -2. Wybudowane zostaną ruchome schody i windy, pasażerowie nie będą musieli wychodzić na zewnątrz żeby przesiąść się z tramwaju do pociągu.

Utrudnienia w ruchu

Utrudnienia w komunikacji miejskiej

Więcej informacji

Więcej informacji znajdziesz na stronie tramwaju do zachodniej

Did not find the information?