null Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego

Jeżeli Twój dowód rejestracyjny został zniszczony, skradziony lub zgubiony musisz najpóźniej w ciągu 30 dni złożyć wniosek o wydanie jego wtórnika. Tutaj przeczytasz jak to zrobić.

[!] Jeżeli zmienił się Twój adres zamieszkania poza obręb dzielnicy, musisz złożyć wniosek o przerejestrowanie pojazdu w urzędzie właściwym dla Twojego nowego miejsca zamieszkania. 

Krok po kroku

  1. Wypełnij wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych (nr telefonu i adres e-mail) – jeśli ją wyrazisz. Podpisz dokumenty. Do wniosku dołącz pozostałe wymagane dokumenty.
    [!] Wszystkie formularze dostaniesz m.in. na miejscu w urzędzie. 
  2. Udaj się do urzędu, w którym Twój pojazd jest zarejestrowany, złóż wszystkie wymagane dokumenty oraz potwierdzenie opłaty.
    [!] Jeżeli pojazd jest nie tylko Twoją własnością, to wszyscy właściciele muszą przyjść do urzędu. Możesz załatwić sprawę w ich imieniu, ale musisz mieć wtedy od wszystkich osób pełnomocnictwa lub złożyć oświadczenie, że działasz za ich zgodą. 
  3. Pracownik urzędu potwierdzi w systemie Twoje zameldowanie na pobyt stały lub czasowy.
    • Jeśli masz polskie obywatelstwo, ale nie masz meldunku, pracownik urzędu może zwrócić się do Ciebie o przedstawienie innego dokumentu, który potwierdza fakt zamieszkiwania pod wskazanym adresem np. zeznania rocznego PIT-37, umowy o pracę ze wskazanym adresem zamieszkania, umowy najmu mieszkania. Każdy taki przypadek będziemy rozpatrywali indywidualnie.
    • Jeśli jesteś cudzoziemcem musisz mieć obowiązkowo meldunek stały lub czasowy.
  4. Na czas wydania nowego dowodu rejestracyjnego możesz zawnioskować o wydanie pozwolenia czasowego, które jest ważne przez 30 dni. 
  5. W ciągu 30 dni Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych (PWPW) przygotuje Twój dowód rejestracyjny. Informację o tym czy jest gotowy do odbioru uzyskasz na stronie internetowej info-car.pl lub w urzędzie, w którym składasz wniosek.
  6. Przyjdź do urzędu przed upływem 30 dni i odbierz nowy dowód rejestracyjny. Przy odbiorze dowodu rejestracyjnego koniecznie zwróć nam pozwolenie czasowe, jeśli je wydaliśmy. Pamiętaj, aby przyjść z dokumentem tożsamości, np. dowodem osobistym lub paszportem.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.
  2. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli ją wyrazisz.
  3. Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona za zgodność z oryginałem przez: 
    • notariusza lub,
    • adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie lub,
    • upoważnionego pracownika urzędu, który prowadzi sprawę. Musisz wtedy okazać również oryginał dokumentu.
  4. Oświadczenie o działaniu za zgodą większości współwłaścicieli – jeżeli nie jesteś jedynym właścicielem pojazdu.
  5. Dowód rejestracyjny pojazdu – jeżeli jest zniszczony lub oświadczenie o utracie dowodu rejestracyjnego – jeżeli został zagubiony lub skradziony
  6. Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego – jeżeli upłynął jego termin ważności. Jeżeli zgubiłeś zaświadczenie możesz uzyskać jego duplikat w stacji kontroli pojazdów, która przeprowadziła badanie. 
    [!] Ten dokument nie jest wymagany jeśli urząd ma informacje o terminie następnych badań technicznych pojazdu z systemu CEP, a także jeżeli termin następnych badań technicznych jest możliwy do odczytania ze zniszczonego dowodu rejestracyjnego. 
  7. Jeśli składasz wniosek jako osoba fizyczna przedstaw do wglądu dokument tożsamości, np. dowód osobisty, paszport.
  8. Jeśli składasz wniosek jako osoba prawna, np. spółka kapitałowa, przedstaw do wglądu aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS).
    [!] Sprawy związane z rejestracją pojazdu w imieniu osoby prawnej może załatwić wyłącznie osoba do tego upoważniona.
  9. Jeżeli jesteś cudzoziemcem, przedstawicielem firmy zagranicznej lub zagranicznego ośrodka kultury, fundacji lub korespondentem prasowym przedstaw:
    1. do wglądu dokument tożsamości – paszport, potwierdzenie czasowego lub stałego zameldowania oraz jeden z wymienionych niżej dokumentów:
      • wiza Schengen lub wiza krajowa,
      • karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt czasowy,
      • zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej (UE),
      • karta pobytu członka rodziny obywatela UE,
      • dokument potwierdzający prawo stałego pobytu obywatela UE,
      • karta stałego pobytu członka rodziny obywatela UE,
      • karta pobytu wydana w związku z:
        • udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt stały, 
        • zezwoleniem na pobyt rezydenta długoterminowego UE,
        • nadaniem statusu uchodźcy, 
        • udzieleniem ochrony uzupełniającej, 
        • udzieleniem zgody na pobyt tolerowany,
    2. dla firmy zagranicznej – do wglądu zaświadczenie o wpisie do ewidencji przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych wydane przez Ministra Gospodarki lub aktualny odpis z KRS dla oddziału zagranicznego przedsiębiorcy,
    3. dla ośrodków kultury, fundacji, korespondentów prasowych – do wglądu: umowy międzynarodowe, zaświadczenia z ambasad, akredytacje.

Załączniki do wniosku musisz złożyć w oryginale.
Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą Klauzulę informacyjną.

Opłaty

Opłaty za wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego oraz pozwolenia czasowego możesz zrobić:

  1. w kasie urzędu dzielnicy,
  2. bezgotówkowo na miejscu – jeśli tam, gdzie składasz wniosek, dostępny jest terminal, opłatomat itd.,
  3. przelewem na rachunek bankowy – wybierz rachunek przypisany do urzędu dzielnicy, w której będziesz składać wniosek.

W tytule przelewu wpisz:

  • markę i model pojazdu, 
  • numer rejestracyjny pojazdu lub numer VIN (ten numer ma 17 znaków – sprawdź czy jest prawidłowy zanim wyślesz przelew),
  • numer rejestracyjny.

54 zł – opłata za wydanie nowego dowodu rejestracyjnego. 
18,50 zł – opłata za wydanie pozwolenia czasowego
Łączna opłata: 72,50 zł.

Możliwe dodatkowe opłaty:

  • 5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony. Jeśli składasz oryginały lub dokumenty już poświadczone za zgodność z oryginałem – nie będziemy pobierać tej opłaty.
  • 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa lub prokury. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest bezpłatne.

Te opłaty skarbowe możesz zrobić:

  • w kasie urzędu dzielnicy,
  • bezgotówkowo na miejscu – jeśli tam, gdzie składasz wniosek, dostępny jest terminal, opłatomat itd.,
  • przelewem na rachunek bankowy urzędu: 

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę np. opłata za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXXX nr VIN pojazdu, którego dotyczy.

Miejsce złożenia i odbioru

Sprawę możesz załatwić osobiście – przyjdź do delegatury Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w dzielnicy, w której pojazd jest zarejestrowany.
[!] Jeśli chcesz złożyć wniosek w urzędzie, możesz zarezerwować wizytę w Systemie rezerwacji wizyt. Rezerwacja jednego terminu wizyty upoważnia Cię do załatwienia tylko jednej sprawy.

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

  1. Niezwłocznie – sprawy, które nie wymagają informacji lub wyjaśnień lub zbierania dowodów.
  2. Do 1 miesiąca – sprawy, które wymagają postępowania wyjaśniającego.
  3. Do 2 miesięcy – sprawy szczególnie skomplikowane.

Tryb odwoławczy

W tej sprawie nie możesz złożyć odwołania.

Uwagi

Brak dodatkowych uwag.

Podstawa prawna

Wersja 1.0 z 5.05.2025 r.

Did not find the information?