- Knowledge base
-
/
Sprawy obywatelskie
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Podatki i opłaty
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Wydawanie zaświadczeń i udostępnienie danych z rejestrów
null Wydanie zaświadczenia zawierającego pełny lub częściowy odpis danych osobowych przetwarzanych w rejestrze mieszkańców m.st. Warszawy, rejestrze PESEL, Rejestrze Dowodów Osobistych, rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL
Krok po kroku
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek o wydanie zaświadczenia z odpisem danych osobowych.
- Złóż wniosek w Delegaturze Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w dowolnej dzielnicy na terenie m.st. Warszawy. Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie poprzez System rezerwacji wizyt m.st. Warszawy (kliknij w link: rezerwacje.um.warszawa.pl).
- Odpowiedź możesz odebrać osobiście, może być ona wysłana pod wskazany adres lub przekazana w formie dokumentu elektronicznego.
- Wniosek możesz złożyć również przez platformę ePUAP lub e-Doręczenia.
Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie – rejestr mieszkańców.
Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie – Rejestr Dowodów Osobistych.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia z odpisem danych osobowych.
- Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłaty
- 17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia.
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
- Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy: Urząd m.st. Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika, nr: 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 lub bezpośrednio w kasie urzędu dzielnicy.
- Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Miejsce złożenia i odbioru
[!] E-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Jeśli chcesz skorzystać z tego systemu, musisz złożyć wniosek o założenie adresu do doręczeń elektronicznych (ADE). Więcej o tym dowiesz się ze strony https://www.gov.pl/web/e-doreczenia.
Termin odpowiedzi
Do 7 dni.
Tryb odwoławczy
Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.
Uwagi
- Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
- Wniosek można złożyć bezpośrednio w urzędzie, przesłać pocztą lub przekazać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne