- Knowledge base
-
/
Podatki i opłaty
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Kultura, turystyka i sport
- Odpady komunalne; Woda i kanalizacja
- Planowanie przestrzenne; nieruchomości; geodezja; architektura; lokale
- Porządek i bezpieczeństwo
- Społeczeństwo obywatelskie
- Sprawy obywatelskie
- Sprawy społeczne i zdrowotne
- Środowisko i zwierzęta
- Transport i drogownictwo
- / Podatki i opłaty lokalne
null Wydawanie decyzji w sprawie wniosków o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych złożonych przez osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej
Zasady obsługi klienta
w Centrum Obsługi Podatnika
- Obsługa klienta w sprawach dotyczących podatków lokalnych, opłaty skarbowej oraz egzekucji administracyjnej:
- bezpośrednia – odwiedź siedzibę COP przy ul. Obozowej 57 w Warszawie. Możesz umówić termin wizyty na stronie rezerwacje.um.warszawa.pl,
- telefoniczna – zadzwoń do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 pod numer (22)19115,
- samodzielna – skorzystaj z portalu usług miejskich mojaWARSZAWA. Zapraszamy na portal miejskich usług mojaWARSZAWA, moja.warszawa19115.pl
- Na portalu mojaWARSZAWA przez internet możesz:
- wypełnić formularze podatkowe,
- zapłacić należności,
- złożyć wniosek,
- wyszukać w katalogu i skorzystać z wielu innych przygotowanych dla Ciebie usług.
- [!] Po pierwszym logowaniu na portalu mojaWARSZAWA konieczna jest systemowa aktualizacja danych, które dotyczą Twoich rozliczeń. Może ona potrwać do 24h. Po tym czasie prosimy ponownie zaloguj się na portal.
- Pisma i wnioski możesz składać do Centrum Obsługi Podatnika:
- Drogą elektroniczną:
- przez platformę ePUAP lub e-Doręczenia,
- na adres e-mail Sekretariat.COP@um.warszawa.pl w sprawach, które nie wymagają Twojego podpisu lub podpisu pełnomocnika.
- Drogą tradycyjną:
- pocztą na adres do korespondencji: Urząd m.st. Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa,
- bezpośrednio w Wydziale Obsługi Mieszkańców w dowolnej dzielnicy lub w naszej siedzibie przy ul. Obozowej 57 – I piętro.
- Drogą elektroniczną:
- Jak otrzymywać korespondencję z Centrum Obsługi Podatnika drogą elektroniczną?
- Całą korespondencję możemy wysyłać drogą elektroniczną przez platformę ePUAP. Potrzebujemy do tego formalnej zgody. Przekaż do nas wniosek:
- przez platformę ePUAP lub e-Doręczenia. Trzeba go podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Więcej na temat tych podpisów znajdziesz na portalu Serwis Rzeczypospolitej Polskiej, www.gov.pl,
- lub drogą tradycyjną w wersji papierowej. Wniosek prosimy podpisać osobiście lub może go podpisać pełnomocnik.
- W jaki sposób wysłać wniosek przez ePUAP?
- Całą korespondencję możemy wysyłać drogą elektroniczną przez platformę ePUAP. Potrzebujemy do tego formalnej zgody. Przekaż do nas wniosek:
Wejdź na platformę ePUAP. Ten link skieruje Cię we właściwe miejsce:
Załatw w urzędzie: MIASTO STOŁECZNE WARSZAWA, Skargi, wnioski, zapytania do urzędu ⭢ użyj przycisku: Załatw sprawę ⭢ użyj jednej z dostępnych metod logowania.
- Załatwianie spraw przez pełnomocnika
Możesz działać przez pełnomocnika, chyba że charakter czynności wymaga Twojego osobistego działania. Pełnomocnictwo może być ogólne, szczególne albo do doręczeń.
Krok po kroku
- Sporządź pisemny wniosek o umorzenie/ rozłożenie na raty/ odroczenie terminu płatności podatku oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę. Pobierz, wydrukuj i wypełnij odpowiednie załączniki.
- Podpisz wniosek bądź daj do podpisu osobie uprawnionej do reprezentacji wnioskodawcy.
- Dołącz dokument pełnomocnictwa oraz dowód zapłaty opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa (pokwitowanie lub potwierdzenie przelewu) oraz inne wymagane dokumenty.
- Udaj się do dowolnego Wydziału Obsługi Mieszkańców dla dzielnicy lub Centrum Obsługi Podatnika i złóż dokumenty w kancelarii. Możesz zarezerwować wizytę w urzędzie.
- Wniosek może być również złożony za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu podatkowego, zgodnie z wytycznymi zawartymi w art. 168 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, na adres skrytki: /UMSTWarszawa/skrytka.
Strona może działać przez pełnomocnika, chyba że charakter czynności wymaga jej osobistego działania. Pełnomocnictwo może być ogólne, szczególne albo do doręczeń.
Chcesz zmienić swoje dane w sprawach podatkowych (np. adres do korespondencji)? Złóż do nas formularz aktualizacji danych dla celów podatkowych.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o umorzenie/rozłożenie na raty/odroczenie terminu płatności podatku, oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę który powinien zawierać:
- nazwę przedsiębiorstwa (firmę) i jego formę prawną,
- numer NIP wnioskodawcy,
- adres siedziby albo miejsca prowadzenia działalności lub adres do doręczeń w kraju,
- określenie przedmiotu działalności gospodarczej,
- źródło należności podatkowej (np. podatek od nieruchomości, odsetki od zaległości itp.),
- okres którego wniosek dotyczy,
- określenie wnioskowanej formy ulgi,
- uzasadnienie wniosku,
- podpis wnioskodawcy lub pełnomocnika.
- Do wniosku powinny zostać załączone następujące dokumenty:
- aktualny wypis z krajowego rejestru sądowego (nie starszy niż trzy miesiące),
- sprawozdanie finansowe F-01 i F-02 wraz z informacją dodatkową za poprzednie trzy lata,
- ostatnie sprawozdanie finansowe F-01, jeżeli nie jest to sprawozdanie z pkt. poprzedniego,
- sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości,
- opinia i raport biegłego rewidenta z badania sprawozdania finansowego za trzy poprzednie lata, jeżeli sprawozdania podlegały obowiązkowi badania,
- informacja o liczbie zatrudnionych pracowników w miesiącu składania wniosku,
- prognozy (plany, budżety) finansowe na rok bieżący i ewentualnie lata następne zatwierdzone przez uprawnione organy,
- aktualny wyciąg z bieżącego rachunku bankowego i z rachunków terminowych,
- oświadczenie o postępowaniach układowych i naprawczych przeprowadzanych w historii podmiotu wraz z kopiami potwierdzających je dokumentów,
- oświadczenie wnioskodawcy o posiadanych nieruchomościach wraz z ich wykazem zawierającym adres nieruchomości, powierzchnię, rodzaj naniesień,
- wykaz umów najmu dotyczących posiadanych przez podmiot nieruchomości, których dotyczy zobowiązanie podatkowe,
- oświadczenie o posiadanych środkach transportowych, których właścicielem jest wnioskodawca,
- oświadczenie o posiadanych środkach transportowych, których leasingobiorcą jest wnioskodawca,
- oświadczenie wnioskodawcy o posiadanych środkach trwałych zawierające określenie rodzaju środka trwałego, jego wartości wynikającej z ewidencji (ewentualnie wnioskodawca może dostarczyć kopię posiadanej ewidencji środków trwałych lub jej wydruk).
- Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (zał. 1),
- informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.) – na formularzu informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, którego wzór określa załącznik do tego rozporządzenia (zał. 2).
- Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat obrotowych albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (zał. 3),
- informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z 11 czerwca 2010 roku w sprawie informacji składanych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 121 poz. 810) na formularzu którego wzór jest określony w załączniku do tego rozporządzenia (zał. 4).
Opłaty
- 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa
- Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie urzędu dzielnicy, przelewem lub przekazem na rachunek bankowy: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika, nr: 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070.
Miejsce złożenia i odbioru
- Centrum Obsługi Podatnika, ul. Obozowa 57, 01-161 Warszawa, sala obsługi na 1 piętrze.
- Wydział Obsługi Mieszkańców dla dzielnicy
Termin odpowiedzi
- Bez zbędnej zwłoki.
- Do 1 miesiąca.
- Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane.
Tryb odwoławczy
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Uwagi
Brak.
Podstawa prawna
- Ustawa z 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych
- Ustawa z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
- Ustawa z 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym
- Ustawa z 30 października 2002 r. o podatku leśnym
- Uchwała nr XXXVIII/965/2016 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z 15 grudnia 2016 r. w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej
- Uchwała Nr LII/1277/2017 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z 6 lipca 2017 r. w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach regionalnej pomocy inwestycyjnej na wspieranie inwestycji początkowych na rzecz nowej działalności gospodarczej na terenie m.st. Warszawy
- Ustawa z 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
- Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Finansów z 9 października 2024 r. w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocnictw
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 stycznia 2024 r. w sprawie wzoru pełnomocnictwa ogólnego i wzoru zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tego pełnomocnictwa
- Załącznik nr 3 Oświadczenie o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie, rybołówstwie (Opens New Window)
- Pełnomocnictwo ogólne (Opens New Window)
- Pełnomocnictwo szczególne PPS-1 (Opens New Window)
- Załącznik nr 2 Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (Opens New Window)
- Załącznik nr 4 Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Opens New Window)
- Pełnomocnictwo do doręczeń PPD-1 (Opens New Window)
- Załącznik nr 1 Oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w roku, w którym podmiot ubiega się o pomoc de minimis oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat lub oświadczenie o nie otrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (Opens New Window)