Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
null Wydawanie zaświadczeń dotyczących numerów porządkowych (adresów) ujawnionych w ewidencji miejscowości, ulic i adresów
Jeśli potrzebujesz zaświadczenia, które potwierdza jaki numer porządkowy został wcześniej ustalony dla Twojego budynku, możesz złożyć wniosek o taki dokument. Tutaj dowiesz się jak to zrobić.
Krok po kroku
- Pobierz i wypełnij wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym.
- Podpisz wniosek i dołącz do niego wymagane dokumenty.
- Wniosek i niezbędne dokumenty przekaż do urzędu. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Szczegółowe informacje znajdziesz w sekcji Miejsce złożenia i odbioru.
- Jeśli wniosek będzie niekompletny, powiadomimy Cię o tym telefonicznie, mejlowo lub listownie.
- Rozpatrzymy wniosek i poinformujemy Cię o rozstrzygnięciu.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym (docx, 34 kB).
- Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona przez:
- notariusza lub
- adwokata albo radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie lub
- upoważnionego pracownika urzędu, który prowadzi sprawę. Musisz wtedy okazać również oryginał dokumentu.
- Potwierdzenie opłaty skarbowej.
Jeśli chcesz sprawdzić, jakie masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie, przeczytaj naszą klauzulę informacyjną (pdf, 593 kB).
Opłaty
17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym.
Możliwe dodatkowe opłaty:
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa lub prokury. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest bezpłatne.
- 5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony. Jeśli składasz oryginały lub dokumenty już poświadczone za zgodność z oryginałem – nie pobierzemy tej opłaty.
Opłaty skarbowe możesz zrobić:
- w dowolnej kasie urzędu,
- bezgotówkowo na miejscu – jeśli tam, gdzie składasz wniosek, dostępny jest terminal, opłatomat itd.,
- przelewem na rachunek bankowy.
Możesz zrobić przelew na rachunek bankowy urzędu:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę np. opłata za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXXX.
Miejsce złożenia i odbioru
Wniosek możesz złożyć:
- osobiście w urzędzie:
- w sali obsługi w Biurze Geodezji i Katastru, ul. Sandomierska 12,
- w wydziale obsługi mieszkańców w dowolnym urzędzie dzielnicy,
- w kancelarii ogólnej urzędu, Al. Jerozolimskie 44, pocztą na adres: Biuro Geodezji i Katastru Urzędu m.st. Warszawy, Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa,
- przez internet na stronie www.gov.pl – przez skrzynkę ePUAP lub e-Doręczenia.
Składam wniosek w urzędzie
- Pobierz i wypełnij wniosek.
- Podpisz wniosek.
- Dołącz do niego wymagane dokumenty.
- Złóż wniosek i załączniki.
[!] Jeżeli chcesz osobiście złożyć wniosek w urzędzie, możesz zarezerwować wizytę w systemie rezerwacji wizyt.
Składam wniosek przez internet:
Aby skorzystać z tej opcji musisz mieć profil zaufany lub podpis kwalifikowany. Jeśli nie masz jeszcze profilu zaufanego – załóż go online.
- Wejdź na stronę www.gov.pl, zaloguj się.
- Wybierz sposób złożenia dokumentów – przez skrzynkę ePUAP lub e-Doręczeń.
- Przygotuj wniosek i dołącz wymagane dokumenty i wyślij je.
[!] E-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Jeśli chcesz skorzystać z tego systemu, musisz złożyć wniosek o założenie adresu do doręczeń elektronicznych (ADE). Więcej o tym dowiesz się ze strony https://www.gov.pl/web/e-doreczenia.
Zaświadczenie o numerze porządkowego przekażemy Ci w sposób, który podasz we wniosku:
- osobiście w urzędzie:
- w Sali obsługi w Biurze Geodezji i Katastru Urzędu m.st. Warszawy – ul. Sandomierska 12 02-567 Warszawa),
- w wydziale obsługi mieszkańców w urzędzie dzielnicy,
- pocztą – listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
- przez ePUAP lub system e-Doręczeń na Twój ADE.
Jeżeli we wniosku podasz numer telefonu lub adres e-mail i zaznaczysz opcję „odbiór osobisty” dostaniesz do nas informację o terminie odbioru zaświadczenia o numerze porządkowym.
Jeśli chcesz osobiście odebrać wniosek w urzędzie, możesz zarezerwować wizytę w systemie rezerwacji wizyt.
Termin odpowiedzi
Na Twój wniosek odpowiemy w terminie do 7 dni od daty złożenia kompletu dokumentów.
Tryb odwoławczy
Jeśli otrzymasz postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia lub odmowie wydania zaświadczenia o żądanej treści, to możesz odwołać się w terminie 7 dni od dnia doręczenia tego postanowienia. Odwołanie skieruj do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie (ul. Obozowa 57, 01‑161 Warszawa), ale za pośrednictwem Prezydenta m.st. Warszawy. Oznacza to, że odwołanie składasz w naszym urzędzie (patrz sekcja Miejsce złożenia i odbioru). Na założenie odwołania masz 7 dni od daty doręczenia postanowienia.
Uwagi
1. Z wnioskiem o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny, czyli np. załączy umowę najmu, dzierżawy.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Wersja 1.0 z 28.05.2025 r.